Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukulaistytön ylppärijuhlat, uusi miesystävä mukaan?

Vierailija
03.09.2020 |

Olen ollut niin kauan sinkku, että etikettiasiat ovat minulla vähän hakusessa. Olen neljäkymppinen ja oletusarvo sukulaisillani on ilmeisesti se, että olen ikisinkku. Olen toki tapaillut mutta vuosikausiin minulla ei ole ollut menossa mitään vakavampaa ja siksi olen käynyt yksikseni erilaisissa kissanristiäisissä.

Miesystävä luullakseni tulisi mielellään esitellyksi ja minusta olisi luontevaa ottaa hänet mukaan siksikin, että käytännössä asumme jo yhdessä.
Kutsu on tullut vain minulle mutta kutsuja ei toisaalta tiedä minun seurustelevan ns. tosissani.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ne on suvun juhlat, niin miksi sinne pitää ruveta vieraita raahaamaan? Tuskin päivänsankari haluaa mitään vieraita setämiehiä nurkkiin norkoilemaan ja kyyläämään.

Olen kahden ylioppilaan äitinä eri mieltä. Molempien ylppäreissä kävi myös heidän sellaisia kaverita joita emme mieheni kanssa ennen nähneet. Ja ystäväni tuli uuden miesystävänsä kanssa. Ei sanonut sankari että,olipa outoa kun vieras setä-mies kätteli. Kaikki vieraant otettiin kohteliaasti vastaan.

Tietenkin lapsesi juhlissa käy lapsesi kavereita. Oletko vajaa?

Kiitos kun teit diagnoosin vajavaisuudestani, lääkäri. Mutta luit varmaan myös tuosta sen että kävi myös ystäväni uuden miesytävänsä kanssa. Ja mitä sinuun tulee, niin en viitsi tässä kommentoida, mutta toivon ettet ole joku minun tuttuni. Parempaa päivän jatkoa sinulle.

Vierailija
62/80 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, mitä vastauksia täällä. Herättää kysymyksen millaisissa suvuissa ihmiset oikein elävät. Meidän suvussa riittäisi ilmoitus, ehkä kysymyksen muotoon puettu sellainen, että tulen avecin kanssa. Onnea parisuhteestasi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhliin ei viedä tuntemattomia, eikä niitä myöskään sinne tyrkytetä. Jos se kutsu olisi tarkoitettu ap:lle ja mahdolliselle heilalle, siinä lukisi jo "avec".

Hyvänen aika, mitä moukkia täällä onkaan!

Ei ole iso juttu kysyä kutsujalta. Oman kokemuksen mukaan on käytetty +1 tai avec, jos tiedetään kutsunsaajan seurustelevan muttei pakosti tiedetä/muisteta tuon kumppanin nimeä. Kutsu osoitetaan oletuille tulijoille. 

Vierailija
64/80 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juhliin ei viedä tuntemattomia, eikä niitä myöskään sinne tyrkytetä. Jos se kutsu olisi tarkoitettu ap:lle ja mahdolliselle heilalle, siinä lukisi jo "avec".

Ei ole iso juttu kysyä kutsujalta. Oman kokemuksen mukaan on käytetty +1 tai avec, jos tiedetään kutsunsaajan seurustelevan muttei pakosti tiedetä/muisteta tuon kumppanin nimeä. Kutsu osoitetaan oletuille tulijoille. 

Se on moukkamaista. 

HYvään käytökseen ei todellakaan myöskään kuulu unohdella ihmisten nimiä. 

Jos ap halutaan sinne miesystävän kanssa, kutsuun kirjoitetaan avec. Jos taas halutaan ap sinne yksin, kirjoitetaan vain ap:n nimi.

Vierailija
65/80 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilasjuhliin on perinteisesti tosiaan menty aika vapaasti onnittelemaan. Mutta nyt olen useammaltakin kuullut, että koronan takia kutsutaan vain sen ja sen verran ihmisiä (kaikilla ei ole esim. pihaakaan). Ei varmaan katsottaisi kutsumattomia vieraita hyvällä. Mutta koska kyseessä sukulainen, niin varmaan on ihan luontevaa kysäistä vaikka viestillä, ottaako miehen mukaan vai onko parempi tulla yksin.

Vierailija
66/80 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on moukkamaista. 

Jos ap halutaan sinne miesystävän kanssa, kutsuun kirjoitetaan avec. Jos taas halutaan ap sinne yksin, kirjoitetaan vain ap:n nimi.

Näinhän se virallisesti menee, mutta esim. meidän suvussa ei toimita kovin virallisesti. Rentoa porukkaa.

Vierailija
67/80 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, mitä vastauksia täällä. Herättää kysymyksen millaisissa suvuissa ihmiset oikein elävät. Meidän suvussa riittäisi ilmoitus, ehkä kysymyksen muotoon puettu sellainen, että tulen avecin kanssa. Onnea parisuhteestasi!

Joo, aikamoinen nettiraivo taas käynnissä, ja haukkuminen. Meillä sama juttu, ilmoitus riittäisi meidänkin suvussa. Ja olisi lämmin vastaanotto. Näitten av-mammojen kutsuille en kyllä haluaisikaan.

Vierailija
68/80 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on moukkamaista. 

Näinhän se virallisesti menee, mutta esim. meidän suvussa ei toimita kovin virallisesti. Rentoa porukkaa.

Se että te olette moukkia ei silti liity tähän keskusteluun mitenkään.

Vierailija
69/80 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on moukkamaista. 

Jos eivät tiedä ap:n seurustelevan, niin paha siihen kutsuun laittaa +1/avec. Helposti nimi unohtuu, jos jonkun kaveri kumppanin kerran tavannut joskus x vuotta sitten.

Vierailija
70/80 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ystävien ja sukulaisten kesken ole niin jäykkää. Kannattaa höllätä sitä rautakankea hieman ja elää vähäsen.

Vierailija
71/80 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asetat isäntäväen hankalaan tilanteeseen, jos alat kysellä tuollaisia. Kehtaavatko kieltää? Sitten hampaita kiristellen joutuvat katsomaan, kun tuntematon juntti Einari kumoaa kaikki skumpat kurkkuunsa ja rohmuaa kukkuralautasellisen herkkuja. Esimerkiksi.

Vierailija
72/80 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella outoja vastauksia täällä. Jaa että vieras ei saisi koskaan tuoda uutta kumppania juhliin, jottei vie huomiota sankarilta? Kaikkea sitä kuulee. Tottakai saa, mikäli juhlien järjestäjä asian hyväksyy. Kaikillehan ne ovat seurustelun tärkeitä merkkipaaluja, kun viedään ensimmäistä kertaa uusi kumppani serkun häihin tai kummipojan rippijuhliin. Yo-juhlissa ei ole plaseerauksia tms, joten niissähän väkimäärä aina vaihtelee eikä ole lautaset ja tuolit laskettuna nuppiluvun mukaan.

Minusta ei ole mitään estettä kysyä isäntäväeltä, onko OK tuoda seurustelukumppani yo-juhliin. Esimerkiksi häät ovat eri asia, kun paikkaa ei välttämättä ole, ja joka vieraasta tulee iso kustannus.

Nyt tietysti korona tuo oman erikoislisänsä, eli voihan olla mahdollista, että isäntäväki juhlii mieluusti pienesti. Muotoilisin siis kysymyksen niin, että järjestäjällä on myös mahdollisuus sanoa ei kenenkään fiiliksen kärsimättä.

Vierailija
73/80 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun lahja vois olla, että juuri se sukulaistyttö saa huomiosi.

Ehkä juttelet myös muiden sukulaisten kanssa.

Kyrväkettä ehdit sitten katsella kotioloissa. Ellei sitten itsetuntosi ole niin huono, että pitää ottaa mies todisteeksi, jotta kokisit olevasi jotenkin eheämpi tmv.

Vierailija
74/80 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on moukkamaista. 

Jos eivät tiedä ap:n seurustelevan, niin paha siihen kutsuun laittaa +1/avec. Helposti nimi unohtuu, jos jonkun kaveri kumppanin kerran tavannut joskus x vuotta sitten.

Lähtökohtaisesti voi ajatella että normaali sinkku onkin löytänyt seuralaisen.

Vierailija
75/80 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ystävien ja sukulaisten kesken ole niin jäykkää. Kannattaa höllätä sitä rautakankea hieman ja elää vähäsen.

Ai että ystäviä ja sukulaisia saa kohdella tahallaan moukkamaisesti? Ja sitten vielä ihmetellään, miksi esim sukuun naidut miniät ei tykkääkään...

Vierailija
76/80 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun lahja vois olla, että juuri se sukulaistyttö saa huomiosi.

Ehkä juttelet myös muiden sukulaisten kanssa.

Kyrväkettä ehdit sitten katsella kotioloissa. Ellei sitten itsetuntosi ole niin huono, että pitää ottaa mies todisteeksi, jotta kokisit olevasi jotenkin eheämpi tmv.

Uskomatonta miten joku voi olla noin pikkusieluinen.

Vierailija
77/80 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moukkamaista on kyllä täällä useampien käytös. Ja tekö olette sitten niitä täydellisten juhlien järjestäjiä ja hyvän käytöksen omaavia?? Kirjoitusten perusteella ei kyllä uskoisi.

Vierailija
78/80 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvä osanottoni kaikille, jotka mieltävät miesystävänsä ”kyrväkkeeksi” 😳

Vierailija
79/80 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt? Olet jo päättänyt että tämä on sinun tilaisuutesi näyttää minkälainen kumppani sinulla on.

Viet juhlan huomion, mutta sehän oiekasti kuuluukin sulle. 

Minä-minä-minä.

Kysyt miten esittelet hänet olemassaolevalla suvulle.

Miten olisi jos itse järkkäisit vaikkapa satokauden päättäjäiset ja kutsuisit vaikkapa siellä yo-juhlissa koko porukan teille kuukauden kuluttua. Sillai rennosti ja suullisesti ja sano että kaikki voi ottaa avecit ja eksät ja nyksät mukaan.

Ai niin, sun pitäis siivota, laittaa ruokaa, ostaa juomat, tarjoilla, tiskata ja siinä samalla juhlia. Ja sä kun haluaisit olla keskipisteenä.

No, minäpä kerron, osta pitopalvelusta kaikki, varaa juhlatila, avaa lompakkosi ja ole keskipiste, omissa juhlissasia ja anna ylioppilaan loistaa omissaan.

Kutsi niihin omiin juhliisi miehenkin perhe. Tulee kunnolla esiteltyä.

Ongelma selvitetty, oliko muuta?

Vierailija
80/80 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kysyt? Olet jo päättänyt että tämä on sinun tilaisuutesi näyttää minkälainen kumppani sinulla on.

Viet juhlan huomion, mutta sehän oiekasti kuuluukin sulle. 

Minä-minä-minä.

Kysyt miten esittelet hänet olemassaolevalla suvulle.

Miten olisi jos itse järkkäisit vaikkapa satokauden päättäjäiset ja kutsuisit vaikkapa siellä yo-juhlissa koko porukan teille kuukauden kuluttua. Sillai rennosti ja suullisesti ja sano että kaikki voi ottaa avecit ja eksät ja nyksät mukaan.

Ai niin, sun pitäis siivota, laittaa ruokaa, ostaa juomat, tarjoilla, tiskata ja siinä samalla juhlia. Ja sä kun haluaisit olla keskipisteenä.

No, minäpä kerron, osta pitopalvelusta kaikki, varaa juhlatila, avaa lompakkosi ja ole keskipiste, omissa juhlissasia ja anna ylioppilaan loistaa omissaan.

Kutsi niihin omiin juhliisi miehenkin perhe. Tulee kunnolla esiteltyä.

Ongelma selvitetty, oliko muuta?

Tämä on harhaista. Miten se yhden vieraan avec muka vie huomion juhlakalulta? En voi mitenkään ymmärtää. Eihän suurin osa hänestä ole sen kummemmin kiinnostuneita, kohteliaisuudesta toki jutellaan ja vähän tutustutaan. Eivät kaikki voi päivänsankarinkaan ympärillä yhtä aikaa hyöriä. Aivan käsittämätöntä kuvitella, että joku haluaisi olla keskipisteenä vain siksi, että tuo juhliin seuralaisen.

Jos taas järjestää erikseen kumppanin esittelyjuhlat joissa kumppani virallisesti "debytoi", tilanne voi olla paljon kuumottavampi esim. sille uudelle kumppanille. Toisille voi sopia aloittaa vähän matalammalla profiililla eikä olla keskipisteenä missään juhlassa.

Itse kyllä voisin järjestää ehdottamasi debytoinnin, mutta ymmärrän kyllä, että monelle toi olisi ihan painajainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi