Sukulaistytön ylppärijuhlat, uusi miesystävä mukaan?
Olen ollut niin kauan sinkku, että etikettiasiat ovat minulla vähän hakusessa. Olen neljäkymppinen ja oletusarvo sukulaisillani on ilmeisesti se, että olen ikisinkku. Olen toki tapaillut mutta vuosikausiin minulla ei ole ollut menossa mitään vakavampaa ja siksi olen käynyt yksikseni erilaisissa kissanristiäisissä.
Miesystävä luullakseni tulisi mielellään esitellyksi ja minusta olisi luontevaa ottaa hänet mukaan siksikin, että käytännössä asumme jo yhdessä.
Kutsu on tullut vain minulle mutta kutsuja ei toisaalta tiedä minun seurustelevan ns. tosissani.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat esitellä miehen niin kutsut kahville omaan kotiisi sukuasi. Ei toisen juhliin viedä vieraita.
Jos on erikseen kutsuttu niin voi olla tarkasti paikat esim pöydässä eikä tilaa yhtään.
Ei taatusti ole erikseen merkattuja paikkoja eikä mitään pukukoodia.
Ap
Mutta vierasmäärä on taatusti laskettu.
No jos on oikein ruokajuhlat, joissa istutaan pöytään, niin silloin voidaan olla tarkkoja. Mutta useinmiten yo-juhlat ovat sellaisia pistäytymisjuhlia. Kyllä minä ainakin aina varaan tarjottavaa reilusti, ettei pääse kesken loppumaan, vaikka tulis joku ylimäärinen tai muuten vaan suursyömäreitä paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat esitellä miehen niin kutsut kahville omaan kotiisi sukuasi. Ei toisen juhliin viedä vieraita.
Jos on erikseen kutsuttu niin voi olla tarkasti paikat esim pöydässä eikä tilaa yhtään.
Tuntuisiko sinusta mukavalta, jos oma miehesi lähtisi yksinään käymään sukujuhlissa?
Kenenkään sukujuhliin ei mennä kutsumatta.
Vierailija kirjoitti:
Jos ne on suvun juhlat, niin miksi sinne pitää ruveta vieraita raahaamaan? Tuskin päivänsankari haluaa mitään vieraita setämiehiä nurkkiin norkoilemaan ja kyyläämään.
Olen kahden ylioppilaan äitinä eri mieltä. Molempien ylppäreissä kävi myös heidän sellaisia kaverita joita emme mieheni kanssa ennen nähneet. Ja ystäväni tuli uuden miesystävänsä kanssa. Ei sanonut sankari että,olipa outoa kun vieras setä-mies kätteli. Kaikki vieraant otettiin kohteliaasti vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No jos on oikein ruokajuhlat, joissa istutaan pöytään, niin silloin voidaan olla tarkkoja. Mutta useinmiten yo-juhlat ovat sellaisia pistäytymisjuhlia. Kyllä minä ainakin aina varaan tarjottavaa reilusti, ettei pääse kesken loppumaan, vaikka tulis joku ylimäärinen tai muuten vaan suursyömäreitä paikalle.
Juuri näin. Tarjottavaa pitää muutenkin olla aina ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En puhu ruoasta vaan koronasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ne on suvun juhlat, niin miksi sinne pitää ruveta vieraita raahaamaan? Tuskin päivänsankari haluaa mitään vieraita setämiehiä nurkkiin norkoilemaan ja kyyläämään.
Olen kahden ylioppilaan äitinä eri mieltä. Molempien ylppäreissä kävi myös heidän sellaisia kaverita joita emme mieheni kanssa ennen nähneet. Ja ystäväni tuli uuden miesystävänsä kanssa. Ei sanonut sankari että,olipa outoa kun vieras setä-mies kätteli. Kaikki vieraant otettiin kohteliaasti vastaan.
Tietenkin lapsesi juhlissa käy lapsesi kavereita. Oletko vajaa?
Ylioppilas juhlat eivät ole ainoastaan sukujuhlat. Niissä käy myös naapureita ja ylioppilaan ystäviä ja kavereita.
Kutsumattoman vieraan vieminen juhliin on etikettivirhe ja osoitus käytöstapojen puutteesta. Jos mies ei tunne eikä ole koskaan tavannut juhlakalua tai hänen vanhempiaan, vastaus on Ei missään nimessä!
Kommenteista huomaa, että palstalaisten elämä pyörii nyt vain ja ainoastaan koronan ympärillä. Ja se on muuttunut pelkäksi hysteriaksi.
En vielä ole ehtinyt tämän päivän uutisia kuunnella, mutta eilen pisti ihmettelemään uutinen pakollisesta negatiivisesta koronatestistä, jonka kaavailtiin ulottuvan ensi vuoden loppuun asti!!!
Ajatelkaa, minä olen ulkosuomalainen ja saan tulla käymään entisessä kotimaassani ihan ilman negatiivisia testejä eikä karanteeniinkaan kukaan voi minua pakottaa ainakaan nykytilanteessa. Miettikää siinä sitten olenko samassa Citymarketissa tai kahvilan viereisessä pöydässä, ulkomailta tulleeksi minua ei tunnista kukaan! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuisiko sinusta mukavalta, jos oma miehesi lähtisi yksinään käymään sukujuhlissa?
Todellakin tuntuu. Lähden hänen mukaansa vain sellaisiin juhliin, joihin koen että minulla on velvollisuus lähteä. Kaikki siskontytönvauvan nimiäiset ja veljentyttären rippijuhlat yms hän saa hoitaa yksin. Ei meillä kumpikaan pakota toista oman sukunsa juhliin. Ja siinä vaiheessa, kun en ollut edes tavannut hänen sukulaisiaan, oli itsestäänselvyys etten mennyt mukaan.
N 50+ (eri)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vastaamassani kommentissa sanottiin: "Mutta vierasmäärä on taatusti laskettu." Ei ollut mitään mainintaa koronasta.
Ehkä sukuja on monenlaisia, mutta itselleni pistää silmään se, kun monista kommenteista jotenkin tunkee läpi ajatus siitä, että juhliin tullaan jotenkin näytille tai esille, ja ylioppilaan juhlat menee pilalle kun shown varastaa joku muu. Meillä on aina ollut yo-juhlissa ihan vieraitakin ihmisiä, juuri jotain päivänsankarin kavereita tai tosiaan uusia kumppaneita. Ihan hiljaisesti ovat onnitelleet, kahvia juoneet ja muiden kanssa seurustelleen, ei siitä mitään kohtausta ole tullut. Yo-juhlissahan on lähtökohtaisesti muutenkin jo toisilleen tuntematonta väkeä. Eihän kahdesta suvusta, naapureista, ystävistä, ylioppilaan kavereista yms.yms. koostuva joukko toisiaan kaikki tunne.
Vierailija kirjoitti:
Kommenteista huomaa, että palstalaisten elämä pyörii nyt vain ja ainoastaan koronan ympärillä. Ja se on muuttunut pelkäksi hysteriaksi.
En vielä ole ehtinyt tämän päivän uutisia kuunnella, mutta eilen pisti ihmettelemään uutinen pakollisesta negatiivisesta koronatestistä, jonka kaavailtiin ulottuvan ensi vuoden loppuun asti!!!
Ajatelkaa, minä olen ulkosuomalainen ja saan tulla käymään entisessä kotimaassani ihan ilman negatiivisia testejä eikä karanteeniinkaan kukaan voi minua pakottaa ainakaan nykytilanteessa. Miettikää siinä sitten olenko samassa Citymarketissa tai kahvilan viereisessä pöydässä, ulkomailta tulleeksi minua ei tunnista kukaan! :D
Kyse on myös etiketistä.
Käyn kaupassa aamulla aikaisin. Ei siellä ole silloin ketään. Harvoin. En käy kahvilassa.
Jokaisella on tasan oikeus määrätä keitä kotiinsa kutsuu. Oli korona tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletusarvoisesti korona-rajoitukset voimassa, joten tuntematon juhlavieras ei ehkä ole kovin tervetullut.
Voiko niistä tunnetuista vieraista sitten mennä takuuseen ettei kenelläkään ole koronaa? Nähdäänkö sukulaisia niin paljon että niitten liikkeet tiedetään, siinä missä tuntemattomankaan?
Sukulaiset ehkä halutaan nähdä koronarislistä huolimatta.
Sen sijaan jonkun kaukaisen sukulaisen tuntematonta miesystävää ei.
Että sellainen päätelmä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vastaamassani kommentissa sanottiin: "Mutta vierasmäärä on taatusti laskettu." Ei ollut mitään mainintaa koronasta.
Niin oli. Ei siinä myöskään lue että ruoasta olisi kyse.
AP, jätä nämä asiattomat kommentit huomioimatta ja jos sinusta tuntuu, että nyt on oikea aika esitellä miesystäväsi, soitat isäntäväelle ja kysyt kohteliaasti sopiiko se ja kerrot samaan hengenvetoon hyvin ymmärtäväsi, jos se ei käy.
Problem solved!
Vierailija kirjoitti:
Ketjun itsekkäät naiset on näitä, jotka ilmoittavat toisten häissä olevansa raskaana
Kuinka paha olo Sinulla on? Oletko harkinnut ammattiapua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on myös etiketistä.
Käyn kaupassa aamulla aikaisin. Ei siellä ole silloin ketään. Harvoin. En käy kahvilassa.
Hyvänen aika! Kuinka sekaisin ihmiset koronan takia ovat?? Ei ap sanonut ottavansa miesystävää mukaan kysymättä ensin isäntäväeltä. Varmaankin vain kohteliaana ensin miettii, mikä on yleinen tapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on myös etiketistä.
Hyvänen aika! Kuinka sekaisin ihmiset koronan takia ovat?? Ei ap sanonut ottavansa miesystävää mukaan kysymättä ensin isäntäväeltä. Varmaankin vain kohteliaana ensin miettii, mikä on yleinen tapa.
Ja se on hänelle jankutettu moneen kertaan.
Juhliin ei viedä tuntemattomia, eikä niitä myöskään sinne tyrkytetä. Jos se kutsu olisi tarkoitettu ap:lle ja mahdolliselle heilalle, siinä lukisi jo "avec".
Hyvänen aika, mitä moukkia täällä onkaan!
Sukulaiset ehkä halutaan nähdä koronarislistä huolimatta.
Sen sijaan jonkun kaukaisen sukulaisen tuntematonta miesystävää ei.