Mistä löytäisin boheemin hippityylin vaatteita?
Lähinnä kaipaisin blogeja tai instatilejä joissa olisi sellaista tyyliä ja voisi ottaa inspiraatiota. Tyyliin Viola Wallenius https://www.instagram.com/violaaw/?hl=fi .
Kommentit (63)
Miksi sun pitää seurata jotain ja ottaa niin paljon inspiraatiota? Senkus ostat boheemeja vaatteita ja yhdistelet itse peilin edessä miten itse tykkäät, ja tyyli on boheemi.
Ota instassa seurantaan aneurgel-niminen espanjalainen. Ja hashtagit "bohochic" "hippiechic" jne. Kyllä niitä löytyy.
Eikö inspiksen etsiminen pinterestistä tai instasta ole turhauttavaa kun ihastuu johonkin vaatteeseen ja sit sitä ei löydä itse. Itse tykkään värikkäämmästä preppy tyylistä ja netistä löytyy inspistä mut ei niinkään itse vaatteita. Kun ne kaupat on sitä hillitympää tyyliä pullollaan
Mistään jenkeistä en jaksa alkaa tilailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sun pitää seurata jotain ja ottaa niin paljon inspiraatiota? Senkus ostat boheemeja vaatteita ja yhdistelet itse peilin edessä miten itse tykkäät, ja tyyli on boheemi.
Juu voi sitä nuinkin tehdä. Toisilta voi keksiä jotain uutta, mitä itse ei ole hoksannut ja mikä voisi olla kivaa. Muistan kun kaverini laittoi yksi kesä pitkän huivin päähän, vähän 70-luvun tyylillä. Tykkäsin kovasti siitä siitä ja kokeilin sitten itsellenikin. Niin sitä hoksaa kokeilla uutta tyylissä, mistä tykkää. Muuten tahtoo pyörittää niitä samoja juttuja ja rutiineja, ja olisi ihan kiva muistaa välillä kokeilla jotain uutta ja hauskaa. Helpoiten sen keksii ottamalla inspiraatiota myös muiden tyylistä. Ei se tarkoita, että pitää apinoida pilkun tarkkaan mitä toiset tekee, vaan ottaa elementtejä. Kyllä tätä tekee ihan kaikki, tietoisesti tai tiedostamatta. Siten ne blogien tusinalaukutkin tulee muotiin, kun joku hoksaa käyttää sellaista, toinen tykkää siitä myös, ja muoti kiertää ja kuolee aikanaan kunnes joku taas tulevaisuudess hoksaa jotain samanlaista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eikö se tyyli ole ethnic boho
Sillä hakusanalla löytyi kyllä aika hyvin tyyliä. Ja kun etsi jotain "dreadlock style" tai "dreadhead fashion" tms, löytyi myös aika kivoja.
Ap
Afrikkalaistyylistä hippihenkeä? Mitä hittoa se on? Puuvillaiset painokankaat ovat monessa Afrikan maassa suosittuja, hippiliikkeen kanssa niillä ei ole mitään tekemistä.
1960-luvun lopun hippiliike, ap voisi googlailla sen ajan katumuotia. Itselläni oli afgaaniturkki, Intian Basaarista ostetut puserot, meikittömät kasvot.
Ihme jankkaaja tuo ap, taitaa käyttää palstaa hankkiakseen installeen seuraajia.
N 66 v
Ei tyyli synny etsimällä, vaan luonnostaan. Naamiaisissa voi sitten irroitella.
Vierailija kirjoitti:
Ota instassa seurantaan aneurgel-niminen espanjalainen. Ja hashtagit "bohochic" "hippiechic" jne. Kyllä niitä löytyy.
Kiitos! Tuosta löytyi aika hyvin. Joukossa oli kyllä myös sitä "glamourimpaa" boho tyyliä, mistä en niin välitä, mutta kivasti oli myös värien käyttäjiä ja sitä rentoa-henkeä mitä etsin. Tykkään seurata yksittäisiä henkilöitä, joten täytyy alkaa selaamaan löytyykö nuilla hashtageilla jotain jota alkaa kyttäämään.
Ap
https://instagram.com/Elise.Buch/
Ei ole ehkä ihan superafrikkalainen bohotyyli, mutta mielestäni kiva.
Hippeys ei ole nyt muotia, siksi et löydä seurattavaa. Mites jos tekisit itse ja loisit oman tyylisi?
Vierailija kirjoitti:
Eikö inspiksen etsiminen pinterestistä tai instasta ole turhauttavaa kun ihastuu johonkin vaatteeseen ja sit sitä ei löydä itse. Itse tykkään värikkäämmästä preppy tyylistä ja netistä löytyy inspistä mut ei niinkään itse vaatteita. Kun ne kaupat on sitä hillitympää tyyliä pullollaan
Mistään jenkeistä en jaksa alkaa tilailemaan.
Ei minusta. Ostan paljon kirppareilta ja tuunaan niitä itse tai ompelen, joten saa sellaista aikaan jota haluaa. Moni nuista boheemeista vaatteistakin onnistuu tuunata itse aika helposti, jos kirpparilta löydettyyn simppeliin tunikaan tms kirjoo, maalaa tai ompelee kuviollisia nauhoja. Ja itse tykkään myös sellaisesta tyylistä, jossa pohjalla olevat vaatteet on melko normaalit, mutta asusteilla ja koruilla tai vaatteita kerrostamalla saa kokonaisuuteen sitä jotain.
Mutta ymmärrän kyllä tuon ongelman, kun jos jotain erikoisempaa vaatetta lähtisi etsimään, niin ei niitä kovin Suomen markkinoilla ole. Ja varsinkin värikkäämpiä vaatteita on tosi hankala löytää! Tämän näkee jo kirppareilla missä kuljen paljon. Valikoima tahtoo olla mustaa ja melko pastellista. Sellainen minimalistinen tyyli väreineen on valloillaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Afrikkalaistyylistä hippihenkeä? Mitä hittoa se on? Puuvillaiset painokankaat ovat monessa Afrikan maassa suosittuja, hippiliikkeen kanssa niillä ei ole mitään tekemistä.
1960-luvun lopun hippiliike, ap voisi googlailla sen ajan katumuotia. Itselläni oli afgaaniturkki, Intian Basaarista ostetut puserot, meikittömät kasvot.
Ihme jankkaaja tuo ap, taitaa käyttää palstaa hankkiakseen installeen seuraajia.
N 66 v
Ei suostunut liittämään,mutta niin,Suomessa hippiliike ei ottanut tulta. Itse olen tuon ajan "hippi" ja se vaatepuoli,ehei,tavallinen suomalainen hippi osti iiikk,keltaisen puseron ja jos oli oikein villi niin pitkän hameen. Ei meillä maakuntakaupungeissa hippejä ollut kuin kolme,yhdellä oli pitkät hiukset ja afgaaniturkki!
Hippiliike kyllä otti vaikutteita intiasta ja afrikasta ja sun muualta,alalajeja oli vaikka kuinka ja paljon. Musiikki piireissä omansa,oli irtiottajia sun muita. Vaatteet olivat mitä olivat. Kyllä siell afrikkalaisiakin vinkkejä taatusti oli.
EI kaikki ole yks yhteen tai mikä mistäkin alkoi ja minne meni. Ranskalainen hippi oli erilainen kuin suomlainen tai ruotsalainen.
Vierailija kirjoitti:
N 66 v
Otin tuon Violan nyt esimerkiksi, kun sattui silmääni miellyttämään. Muuta vastaavaa instatiliä en tuolla tyylillä ole vielä löytänyt, mitä itse tahtoisin seurata. En osaa kuvailla sitä oikein, mutta sellainen rouheampi boheemi tyyli. Minusta nyt on vallalla enemmän sellainen glamour tyylinen boheemius, jossa värit on valjumpia ja tyyli minimalistisempi.
Alkuperäisestä hippityylistä minulla ei juuri ole hajua, mutta sen verran mitä olen katsonut, niin se olisi enemmän sellaista rouheampaa ja siitä tykkäisin ehkä enemmän kuin tästä modernimmasta. Rastat minusta jotenkin tekee vielä tyylistä kivemman. Huomasin että sellaisiin ihastuin enemmän, kuin nuihin viimesteltyihin glamour kiharoihin mitä näkee.
Ap
aurinkoa.fi/vaatteet/naisten-vaatteet/hameet
Aurinko verkkokauppa
Vierailija kirjoitti:
Ei tyyli synny etsimällä, vaan luonnostaan. Naamiaisissa voi sitten irroitella.
Niinhän ne kai sanoo, että rumat ne vaatteilla koreilee jne. Ja joillain ei ole tyyliä vaikka olisi rahaa pukeutua hyvin yms.
En ole mikään tyyliniekka, mutta tahtoisin kuitenkin muuttaa tyyliäni. Ei se silloin muutu, jos ei asian eteen tee jotain. Olen lopen kyllästynyt, että olen koko ikäni pukeutunut tosi valjusti, ja nyt haluaisin enemmän irrotella tyylin kanssa, sen mukaan mistä tyylistä tykkään. Minusta myös arkena voi pukeutua hieman jännittävämmin, eikä jättää tyyli-ilotteluja pelkästään naamiaisiin, tai juhliin. Olen pitkään salaa ihaillut ihmisiä, jotka uskaltaa pukeutua hieman rohkeammin ja massasta poiketen. Nyt ajattelen, että miksen minäkin voisi pukeutua sillälailla, mistä pidän? Ei aina niitä farkkuja ja t-paitaa neuloksella, vaan kiva boheemi mekko, rutosti koruja, mitä nyt ikinä tuntuu kivalta? Siitäkin huolimatta että joku saattaisi katsoa pitkään, tai saattaisin pukeutua jonkun mielestä rumaan kokonaisuuteen. Niin että se kokonaisuus olisi minusta kiva.
Ap
Vierailija kirjoitti:
https://instagram.com/Elise.Buch/
Ei ole ehkä ihan superafrikkalainen bohotyyli, mutta mielestäni kiva.
Tämä on kiva, kiitos! Oli ilmeisesti tuon yhden kaupan pitäjä, joka tuossa aiemmin linkattiin. :) Tälläistä juuri haen, että olisi yksittäisen ihmisen insta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hippeys ei ole nyt muotia, siksi et löydä seurattavaa. Mites jos tekisit itse ja loisit oman tyylisi?
Arg. Yritän luoda jotain omaa tyyliä, mutta kun on vuosikausia pukeutunut "tylsästi", niin en yhtäkkiä keksi miten kaikilla tavoilla voin tyylilläni leikitellä ja muuttaa. Olen tykästynyt tuohon boheemiin tyyliin, ja haluaisin pukeutua enemmän sen tyyppisesti. Ja olisi kiva seurata henkilöitä jotka niin pukeutuu, ja ottaa vaikutteita. Kyllä näitä pitäisi jossain piilossa olla instoja. Kun on muitakin valtavirrasta poikkeavan tyylin juttuja, niinkuin vaikka gootteja ja niiden instoja olen sitten ihan vahingossa löytänyt vaikka miten. En vain ole nyt törmännyt sellaisiin boheemeihin mistä tykkään. Varmaan väärillä hakusanoilla olen hakenut. Niinkuin Olsenin siskoksilla oli jossain vaiheessa tosi kiva boheemi tyyli, sellainen rento kerrostettu.
Ap
Huoh, kun niitä rättejä on tuolla kirppareillakin ihan pilvin pimein, tarvitse Afrikkaan asti lähtä. Vaan etsin tyyli-inspiraatiota, henkilöitä.
Ap