Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä löytäisin boheemin hippityylin vaatteita?

Vierailija
03.09.2020 |

Lähinnä kaipaisin blogeja tai instatilejä joissa olisi sellaista tyyliä ja voisi ottaa inspiraatiota. Tyyliin Viola Wallenius https://www.instagram.com/violaaw/?hl=fi .

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näitä vaisuja bohemian-chic tyylin juttuja vaan enemmän sellaista maanlähestä afrikkalaishenkeä, mitä nuissa Violan vaatteissa on.

Ap

Vierailija
2/63 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kirppareilla on saattanut törmätä tähän tyyliin. Siis jollain kirpparin asiakkaalla. Vaatteina saattaa olla maanläheiset värit, haaremihousut, hiuksissa rastat jne. Jaa tätä tyyliä oli n.2010 taidekouluissa. Mutta mistä löytäisi sitten nyt vastaavaa boheemityyliä?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Indian bazaari, Helsingin Citycenterissä, on myös nettikauppa.

Vierailija
4/63 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Indian bazaari, Helsingin Citycenterissä, on myös nettikauppa.

Jes, tällaista tyyliä vähän kuin etsin. Sellaista etnistä ja rentoa. Tuo nyt oli yksi kauppa, mutta ennemmin tahtoisin löytää jotain blogeja ja henkilöitä jotka tätä tyyliä harrastaa. Näkisi miten eri tavoin voi nuita vaatteita asustaa ja stailata. Tykkään korujen kerrostamisesta ja päähuiveista mitä olen nähnyt aiemmin, ja muutenkin vaatteiden jännittävästä kerrostamisesta. Saattaa olla juuri nuita haaremihousuja tai maximekkoja, joiden kanssa on yhdistetty pitkää tunikaa, johon on vielä laitettu avonainen brodeerattu liivi päälle, kerroksittain koruja, rastat jotka kiepautettu kiinni, ja huivi pään koristukseksi jne.

Ap

Vierailija
5/63 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyiskö pinterestistä? Esim hakuun African boho tai mitä nyt erityisemmin halustaan?

Vierailija
6/63 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Indiskasta?

Vierailija
7/63 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/63 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Indiskalla on tietysti myös jotain, mutta tuntuu, että kun kävin katsomassa sivulla, se vaikuttaa enemmän "boheemilta toimistotyyliltä".

Noita Afrikka-kuoseja olen nähnyt myynnissä silloin kun Maailma kylässä järjestettiin Kaisaniemessä. Suomessa ehkä niiden hintapyynnöt ovat vähän yläkanttiin?

Vierailija
9/63 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyiskö pinterestistä? Esim hakuun African boho tai mitä nyt erityisemmin halustaan?

Sieltä olen koettanut katsella. Mietin että jos sille tyylille olisi jotain omaa nimeä millä löytyisi helpommin, tai olisi jotain henkilöä jonka tyyliä voisi seurata. Eniten etsin näitä blogeja tai vaikka julkkiksia yms, jossa on kunnolla stailattu se tyyli sellaiseksi tietynlaiseksi ja voi selata useampaa asua. Vaatekauppojen jutuissa tuntuu että sitä asua ei ole vedetty niin stailatuksi, tietenkin kun sen myydyn vaatteen pitää näkyä kunnolla. Eli ei pysty kerrostamaan kivasti tai torppaamaan korujen alle vaatetta piiloon.

Ap

Vierailija
10/63 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://bohemianwonders.shop/

Tuo vaikutti tosi kivalta! Instassa oli myös hyvin vaatteita, ja oli usein saman mallin päälle stailattuna. Kaipaan kuitenkin enemmän sellaista, mistä näkisi kuinka eritavalla nuita voi asustaa. Tykkäisin enemmän että olisi joku "normi henkilö" kuin kaupan sivut mitä seurata. Silloin voi ottaa inspiraatiota, miten yhtä ja samaa vaatetta voi kierrättää eri asukokonaisuuksissa.

Kumma että vaikka miten on näitä "influenssereita" ja muoti-instoja, mutta eikö boheemille tyylille tahdo löytyä sellaista?

Ap

Vierailija
11/63 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Indiskalla on tietysti myös jotain, mutta tuntuu, että kun kävin katsomassa sivulla, se vaikuttaa enemmän "boheemilta toimistotyyliltä".

Noita Afrikka-kuoseja olen nähnyt myynnissä silloin kun Maailma kylässä järjestettiin Kaisaniemessä. Suomessa ehkä niiden hintapyynnöt ovat vähän yläkanttiin?

Indiskalla on myös kivoja ja värikkäitä vaatteita. En välttämättä sellaista ihan Afrikkatyylistä tarkoita, vaan maanläheistä ja rentoa. Kun etsii boheemista tyylistä inspiraatiota, niin usein tulee sellaista insta-worthy lierihattua ja vaaleita sävyjä ja saattaa olla melko paljastavia vaatteita hoikkien mallien päällä, Coachella tyyliä. Kaipaisin itse ideoita enemmän värikkäämpiin vaatteisiin, kuvioilotteluun, kerrostamiseen, rentoon tyyliin. Taidekoulussa saattoi olla vaikka huppareita myös tällaisen tyylisten päällä, mutta kokonaisuus oli muuten osattu asustaa niin, että tuli boheemi-rento vaikutelma, huiveja ja koruja ja maxihame ym.

Ap

Vierailija
12/63 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zalandollahan noita rättejä on.

Vierailija
13/63 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei aloittaja vaan olisi Viola itse?

En ole kun luin hänestä äsken jutun, ja inspiroiduin taas boheemista tyylistä. Jos voisin, niin aikamatkustaisin opiskeluvuosiini, jolloin tätä tyyliä oli monella (paitsi minä olin liian ujo pukeutumaan niin) ja ottaisin inspiraatiot talteen.

Ap

Vierailija
14/63 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joogafestareilla on vaatemyyntejä, sitten kun festareita taas järjestetään.

Vierailija
15/63 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zalandollahan noita rättejä on.

Äh, mikä ihmisten luetunymmärtämistä nykyään vaivaa? Kiva että tulee ehdotuksia, mutta en oikeastaan hae tässä mitään kauppaa mistä ostaa vaatteita, vaan jotain julkkista tai muuta henkilöä josta ammentaa inspiraatiota. Nuo kauppojen jutut on niin valjuja verrattuna mitä haen. Instassa pystyisi helposti seuraamaan asukuvia, ja samat vaatteet saattaa toistua eritavalla stailattuna. Se on niissä kiva, ja voi itse etsiä kirppikseltä jotain vastaavaa, tai oppia pukemaan omia jo kaapissa olevia vaatteita eri tyylillä.

Ap

Vierailija
16/63 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joogafestareilla on vaatemyyntejä, sitten kun festareita taas järjestetään.

Joogaharrastajilal voisi tietty olla tuota tyyliä. Olisiko jotain instaa heittää?

Ap

Vierailija
17/63 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli semmonen putiikki kuin Indian Basar. Sieltä löytyi ihania hippikuteita t. vanha hippi

Vierailija
18/63 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

googleta

Sitä olen koko ajan tehnyt. Boheemi tyyli kattaa sisälleen vielä niin hirveästi erilaisia suuntauksia ja tapoja kuinka sen voi käsittää. Yhtä lailla kun jotain goottytyyliäkin on erilaisia, tai punkia. Mutta itse en tiedä ketään ketä "seurata" tämän tyylin valossa. Ja vielä sellaista joka vastaisi tätä minun boheemityylin ajatusta.

Ap

Vierailija
19/63 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli semmonen putiikki kuin Indian Basar. Sieltä löytyi ihania hippikuteita t. vanha hippi

Se tuolla aiemmin vinkattiin. Olisi kiva nähdä kuvia nuista arkitilanteen hippivaatteista. Silloin taidekoulussa tuo kulki vielä hippityyli-nimellä. Nykyisin kai boheemi.

Ap

Vierailija
20/63 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä joa kehittäisit itse oman tyylisi. Lapsellista etsiä jotain matkittavaa.

Ei tässä missään umpiossa eletä. Jokainen saa inspiraatiota omaan tyyliinsä jostain, ja yleensä sitä mennään enemmän tai vähemmän sen hetkisen valtatyylin mukaan. Veikkaan, että on hyvin pieni todennäköisyys, että sinä olet pukeutunu vaikka 1800-luvun tyyliin, tai intialaiseen perinneasuun tai cosplaypukuihin arkena. Etsin jotain kivaa tyyliä, josta ottaa mallia omaan pukeutumiseen. Tahdoin aikanaan pukeutua tuolla boheemilla tyylillä, mutta en uskaltanut. Joten normcorella on vahvasti menty. Nyt haluan muuttaa asiaa, vaan oma mielikuvitus ei riitä niin vahvasti, kun en ole aiemmin kyseisellä tyylillä leikitellyt. Olisi kiva seurata jotain henkilöä somessa, joka kyseistä tyyliä harrastaisi, niin voisin ammentaa siitä inspiraatiota itselleni.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi