Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seuraatko työsähköposteja lomalla

Vierailija
03.09.2020 |

Itse käyn kaksi kertaa viikossa lukemassa sähköpostit, mutta en tee mitään. Nytkin siellä on ongelma ja ajattelen vain, että huhuh kun ei tarvitse itse asiaa selvittää ja vielä paremmalla mielellä jatkan lomailua.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamana päivänä kyselevät jotain keskeneräiseksi jääneitä asioita ja kun olen ainoa sen työn tekijä, niin olen auttanut. Sitten rauhoittuu, ja loppuloman saa olla rauhassa töistä.

Vierailija
2/17 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lukisin työposteja, kun ei aio tehdä niiden eteen yhtään mitään? Jos siellä on paniikki, ja minä olen ainoa joka voi auttaa, niin kyllä ne sitten soittavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Lomalla olen lomalla enkä anna sekuntiakaan työnantajalle.

Vierailija
4/17 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen kerran tehnyt sen virheen, ja kaikki olettivat että olen tavoitettavissa jopa loman aikana. 

Vierailija
5/17 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan, koska tunnen sen verran ammattiylpeyttä ja vastuuta tekemisistäni. En vastaile kenellekään, mutta jos joku isompi paniikki olisi, niin pistäisin jopa työkoneen päälle tai neuvoisin jotain muuta asian hoitamisessa. Ja minulla sähköpostien määrä on todella rajallinen.

Vierailija
6/17 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Kerran loppuunpalaneena olen ottanut virheistä opikseni. Sähköpostin lomavastaajassa mulla lukee aina että luen viestit vasta palattuani lomalta.

Lomalla sähköpostin tarkistaminen on todella lyhytnäköistä ja typerää, ellet sitten ole joku yksinyrittäjä jonka on pakko. Se lomafiilis ja työstä irtautuminen nimittäin katkeaa sillä sekunnilla kun ensimmäinen työhön liittyvä sähköposti rävähtää silmillesi.

Vierailija
7/17 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan, minulla ei ole kokonaistyöaikaa ja palkka on sen mukainen.

Vierailija
8/17 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan,kun työaika loppuu niin en uhraa ajatustakaan työlleni . Eihän työnantajakaan ajattele minua 😂

Vierailija
9/17 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan, koska palvelupäällikkönä on monta asiakkuutta, joita kukaan muu ei pystyisi parin tunnin briiffauksella hoitamaan.

Vierailija
10/17 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lukisin työposteja, kun ei aio tehdä niiden eteen yhtään mitään? Jos siellä on paniikki, ja minä olen ainoa joka voi auttaa, niin kyllä ne sitten soittavat.

Poistan vain tyhjänpäiviä posteja. Mutta mitä enemmän ongelmia, sen parempi fiilis, kun ei tarvitse itse niitä ratkoa. 

Vierailija
11/17 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne kännykkään tulee ja siten tulee vilastua. Jos voin auttaa, autan. Jos haluan sulkea postit loman ajaksi, voin tehdä niin. Nyt 6 viikon lomalla tais tulla mailia, joista 1 oli viikkopalaverin peruutus ja yhteen kysyin kollegalta tarvitseeko apua (tuurasi siis mun projektia).

Pieni työyhteisö, oma porukka ja tärkeimmät asiakkaat tietää lomastani ja kunnioittavat sitä.

Työnumeron sim-kortin laitoin äänettömälle, näen puhelut mutta en kuule niitä jos on muuta puuhaa.

Vierailija
12/17 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue. Kun olen lomalla, en edes ajattele töitä. Saavat luvan muutaman viikon pärjäillä ilman minua.

Vierailija
13/17 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson pari kertaa viikossa. Heinäkuussa tulee onneksi tosi vähän viestejä. Lähinnä haluan nähdä omien asiakkaiden viestit, jos on jotain ongelmaa, hoidan mieluiten itse. Ja joskus on ollut iloinen yllätys, kun asiakas on hyväksynyt tarjouksen. 

Työnantaja ei missään nimessä oleta minun vahtivan sähköpostia, pikemminkin painottavat vapaa-ajan ja lomailun tärkeyttä. Saan tehdä työni hyvin vapaasti, ainoastaan tuloksilla on merkitystä. Vapauden vastapainona sähköpostin vilkaiseminen muutaman kerran lomalla tuntuu aika vähäiseltä. 

Vierailija
14/17 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, koska en halua lomilta palattuani ensimmäisenä alkaa perkaamaan 2000 lukematonta sähköpostia ja käyttämään kahta viikkoa selvittääkseni mitä edellisen kuukauden aikana oikein on tapahtunut.

Aika harvoin kuitenkaan reagoin mahdollista pikaista vastausta kummemmin.

Vierailija
15/17 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen luin, mutta sitten tajusin etten pääse mielessäni töistä irti jos jatkan samalla linjalla. Nyt on jo pari vuotta ollut kaikki viestilinjat kiinni työpaikan suuntaan lomien aikana. Jos äärimmäinen paniikki tulee, ne voivat soittaa. Mutta se kynnys lähteä soittamaan lomailevalle on kyllä meillä aika korkea. Pitää olla tosi iso ongelma kyseessä ja että kukaan muu ei tiedä jotain asiaa.

Vierailija
16/17 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan, jos joku aivan kamala kriisi iskee eikä siitä millään selvitä ilman minua niin lähimmät kollegat ja pomo tietää että mulle voi soittaa, mutta sen on todellakin oltava melkein elämän ja kuoleman kysymys. En itsekään odota keneltäkään vastausta lomalla. 

Kukaan ei ole korvaamaton. 

Olen harkinnut adotpoivani saksalaisen kollegan systeemin, hän laittaa out of office-viestiin että on lomalla ja kaikki loman aikana tulleet spostit deletoidaan automaattisesti lukematta. Sitten  hän kehoittaa ottamaan uudestaan yhteyttä kun hän on palannut lomalta jos asia on silloin vielä tärkeä. 

Tehokasta, aika harva palaa loman jälkeen asiaan. 

Vierailija
17/17 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraan, koska palvelupäällikkönä on monta asiakkuutta, joita kukaan muu ei pystyisi parin tunnin briiffauksella hoitamaan.

Miksi et siis ohjeista sijaistasi paremmin? Etkö halua luovuttaa hetkeksikään vastuuta asiakkuudesta toiselle? Pelkäätkö tulevasi syrjäytetyksi?