Alkaako pankki kyselemään, jos usein tallettaa käteistä tililleen?
Niin, alkaako pankki (op) kyselemään perään jos kuukauden pari välein tallettaa tililleen satoja euroja? Niiden tallennusautomaattien kautta.
Ja kyseessä ei mitään laittomuuksien harrastamista, sitä tullaan tähän huutelemaan kuitenkin.
Kommentit (21)
No ei kysy mistään satasista. Itsekin olen tallettanut ylioppilasrahoja jonkun 4k käteisenä, ei kukaan kysellyt mitään. Voit toki laittaa automaatilla viestin, vaikka "lahjarahoja"
Kun talletat automatilla, ei kyselyjä tule. Kuukauden aikana automaatilla voi tallentaa maksimissaan 5000 euroa.
Jos menet pankin tiskille tallettamaan, niin varaudu kuulusteluun.
No kyselee ja kyselee. Antaa kysyä, kun se kai heillä on velvollisuus. Mitä tuota nyt jännittämään. Ei ketään oikeasti kiinnosta tonnien talletukset. Vaikka joka kuukausi talletat pari tonnia, niin voit sanoa tulleet tori.fi myynneistä. Ketään ei oikeasti kiinnosta. Sitten kun alkaa yli kymppitonnin talletuksia tulemaan säännöllisesti, niin juttu käännetään rahanpesuyksikölle.
Eipä oo koskaan tullut tiedustelua, vaikka yhteen aikaan talletin usein rahaa.
Olen jo muutaman vuoden ajan tallettanut tililleni tonnin pari kuussa eikä kukaan ole kysynyt mitään.
Saattaa ne kysellä, ne tekee pistotarkasteluja pikkusummistakin, ja tietty idommat summat lähettävät automaattisesti herätteen.
Mutta mitä sitten? He kysyvät ja sinä vastaat. Kun hommassa kerran ei ollut mitään laittomuuksia niin tuohan ei ole ongelma, eikä edes merkittävä vaiva.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo muutaman vuoden ajan tallettanut tililleni tonnin pari kuussa eikä kukaan ole kysynyt mitään.
Jo, sama, vuosia tallentanut kuukauden välein 400-800€, kukaan ei kysy mitään. Myös OP.
Miksi talletat niitä ylipäätään pankkiin? Koita vaihtaa käteinen kullaksi ja sitten myyt kullat ja otat tilille. Osta ruuat ym. käteisellä ja muut menot kortilla. Ja jos sulla ei ole tililllä rahaa niin kela auttaa, silloin ne sun käteiset on vain plussaa.
Eivät kysele ainakaan pikkusummista (muutama satanen) . S-pankkiin voi tallettaa salen kassaltakin. Eipä paljoa kassaneitiä kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi talletat niitä ylipäätään pankkiin? Koita vaihtaa käteinen kullaksi ja sitten myyt kullat ja otat tilille. Osta ruuat ym. käteisellä ja muut menot kortilla. Ja jos sulla ei ole tililllä rahaa niin kela auttaa, silloin ne sun käteiset on vain plussaa.
"Kultaa tässä kaivelen, Kalliossa on esiintymä"
Miksi tallettaa? Nyt kun tänään Nordean kortit ei näköjään pelaa, nostan pinkasta tusinan verran 50 euron seteleitä. Kyllä sillä pitäisi tämän ja huomisen päivän ajan pärjätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo, sama, vuosia tallentanut kuukauden välein 400-800€, kukaan ei kysy mitään. Myös OP.
Kyllä kysyy, jos viet tiskille rahat.
Harrastan työn ohessa pienimuotoista osto-ja myyntitoimintaa ja talletan osan tuotoista käteisenä tilille joka kuukausi, tyypillisesti n. 4000-5000 euroa/kk. Teen talletukset automaatilla eikä kukaan ole kysellyt vuosiin mitään.
Osuuspankissa eivät antaneet laittaa 100 e omalle tilille kun ei ollut kuittia, mistä se on tullut (oli ihan omia rahoja, olin joskus nostanut tililtä ajat sitten). Olisi pitänyt maksaa lasku tililtä, mutta nuori kassahenkilö oli tiukkana eikä talletus onnistunut. Luki minulle lakia tosi tiukkana.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tallettaa? Nyt kun tänään Nordean kortit ei näköjään pelaa, nostan pinkasta tusinan verran 50 euron seteleitä. Kyllä sillä pitäisi tämän ja huomisen päivän ajan pärjätä.
Ei, kun sunnuntaina Nordean kortit on poissa pelistä.
Vierailija kirjoitti:
No jos käteistä tulee n. 1500-2000e kuussa, ei sitä oikein saa tuhlattua, paitsi toki turhuuksiin. Tosin nyt säästellyt autoon, sen kun kai saa ostettua myös käteisellä. Mutta sen jälkeen olisi ihan kiva maksaa vaikka asuntolainaa pois nopeammin. Ja onhan siinä omat riskinsä säilyttää tuhansia euroja kotonaan.
Mitä sitten tapahtuu, jos vastaa kyselyyn että rahat on rahanpesusta?
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten tapahtuu, jos vastaa kyselyyn että rahat on rahanpesusta?
silitetään päähän, annetaan tikkunekku ja papukaijamerkki varmaan
Sanot vaan että myyt pildeä niin ei ne kehtaa sen enempää kysellä. Tai miehet noudattakoot neuvoa soveltaen.
Kyllä, pankilla on lakisääteinen velvollisuus kysyä.