Vanhoja asioita, joille on keksitty uusi hieno nimi
Frisbeegolfkiekko - ennen oli frisbee
Legginsit - ennen oli trikoot
Meal prepping - ennen tehtiin eväät töihin - joo tiedän, että siihen voi kuulua muutakin, mutta jotkut sanovat pelkkää eväsrasioiden valmistelua meal preppingiksi. Ja muutenkin miten olisi ateriasuunnittelu?
Smoothie bowl - jos sörssää hedelmiä ja syö lusikalla, eikö se ole hedelmäsose
Kommentit (1630)
Tahtotila, minulla on tahtotila auttaa sinua = voin auttaa sinua.
Terveyden-ja hyvinvoinninlaitos = Lääkintöhallitus
Länsi-Uudenmaan käräjäoikeus = Espoon raastuvanoikeus
Länsi-Uudenmaan poliisilaitos = Kilon poliisi
Vierailija kirjoitti:
Bloggari, tubettaja = höpöttäjä
Nyt vain tuotos oksennetaan nettiin tekstinä tai videokuvana
Influencer = piilomainostaja
Vierailija kirjoitti:
Granola - ennen se oli mysliä.
Granola ja mysli on eri asia. Mysli on pehmeää, granola on sitä rapeaa joku rouskuu hampaissa.
Maisemakahvilan piirakka: piirakan ohje on jokaisen isoisoäidin ohjevihkosessa, resepti, jolla äitien äidit ovat vuosikymmenien aikana omena-, mustikka-, ja raoarperipiirakkansa tehneet. Ja sitten tulee joku maisemakahvila ja väittää ohjetta omakseen. Minua naurattaa ja suututtaa tämmöinen suoranainen valehtelu ja totuuden kiertäminen.
Vierailija kirjoitti:
Tarkistimme hintoja = Nostimme hintoja
Uudistimme (pankki)palvelujamme = Nostimme palvelumaksuja ilman mainittavaa eroa edelliseen tilanteeseen
Vierailija kirjoitti:
Jotain hyvää kehityksessäkin. Elämäntyylini olisi ennen ollut köyhää. Nyt se on ekologista ja tiedostavaa😂
Olet trendikäs minimalisti! Nyt vaan someen uhoamaan!
Vierailija kirjoitti:
Sinappikaali on nykyään rucola. Tuttavani, vihannestukkuri kertoi, että vaikka sinappikaalia on ollut iät ajat myynnissä, räjähti myynti nousuun kun sitä keksittiin kutsua hienolta kalskahtavalla rucola-nimellä.
Varmaan siksi, että kyseinen vihannes ei ole sen paremmin sinappi kuin kaalikaan.
Rucola on tuttu sana muiden maiden keittiöstä, siinä on suomeen sopivat äänteet eikä sitä ollut vielä varattu muulle tarkoitteelle.
spuge, doku, deeku ja paljon muita= alkoholisti
Venäjä -> Neuvostoliitto -> Venäjä.
Nimi muuttuu, mutta olennaiset ominaisuudet eivät. Sama suurvaltaa leikkivä takapajula se on, ja pysyy.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Tahtotila, minulla on tahtotila auttaa sinua = voin auttaa sinua.
Terveyden-ja hyvinvoinninlaitos = Lääkintöhallitus
Länsi-Uudenmaan käräjäoikeus = Espoon raastuvanoikeus
Maistraatti ja väestörekisteri ovat uudelta yhteiseltä nimeltään Digi- ja väestötietovirasto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain hyvää kehityksessäkin. Elämäntyylini olisi ennen ollut köyhää. Nyt se on ekologista ja tiedostavaa😂
Olet trendikäs minimalisti! Nyt vaan someen uhoamaan!
Kiitos! Olen myös hyvin vastuullinen tässä koronatilanteessa, kun en matkaile. Tietääkö kukaan hyvää kiillotusainetta sädekehälle?
Sormiruokailu=lapsi syö sormin ruokiaan
Crop top=napapaita. Croissanttejakin täällä kutsutaan ihan vaan voisarviksi.
kaksisuuntainen mielialahäiriö= maanis-depressiivinen
Lash lift = ripsipermanentti. Permanentti ei ilmeisesti ole tarpeeksi instagram-seksikäs sana.