Ette te kirkosta eroajat saa kirkkoa tuhottua
Kommentit (18)
Ei mun tavoite ole tuhota kirkkoa, en vain halua tukea instituutiota joka tukee naisten ja homojen syrjintää ja ylipäätään uskoo satuihin.
Ei ollut tarkoituskaan. Halusin vaan itse eroon siitä vanhoillisesta instituutiosta
voi lapsonen kun ihmisiä ei vaan enää voi huijata kumartelemaan kaikenmaailman satuhahmoja. saattehan sinä ja kaverisi riekkua vaikka missä palvontamenoissa mutta me jätämme väliin. ketään ei jaksa kiinnostaa pysyykö teidän pikkupikkukirkkonne pystyssä vai ei.
Tuhoaakohan se kirkko, ihan "itse itsensä"? Mitä merkitystä on joillakin eronneilla? Onhan nyt taas "huono aines" poistunut keskuudestanne... Vai jäikö se nyt sinne...?
En ole koittanutkaan kirkkoa hajottaa, ei vaan ole minun juttuni. Harrastan hyväntekeväisyyttä valitsemiini kohteisiin.
Moinen hassu vanhanaikainen instituutio tuhoaa ajan mittaan ihan itse itsensä.
Mikä tärkeintä, ole skipannut uskontopaskan täysin elämästäni.
Miksi mun pitäisi maksaa jostain joka on minusta täysin mielikuvitusta! Haluan, että minua ei haudata kirkon maille.
hassu ajatus että kirkosta erottaisiin koska haluttaisiin vahingoittaa kirkkoa. Moni ei vain enää koe sitä omaksi jutukseen, ei sen kummempaa. Minä erosin vastikään mutta toivon kirkolle muuten kaikkea hyvää, koska tiedän että joillekin ihmisille se on todella tärkeä osa elämää :)
Pieni? Yli 4 miljoona suomalaista kuitenkin jäsenenä. Kirkko ärsyttää monessa asiassa, mutta pieni se ei ole, ainakaan vielä. [quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 21:42"]
voi lapsonen kun ihmisiä ei vaan enää voi huijata kumartelemaan kaikenmaailman satuhahmoja. saattehan sinä ja kaverisi riekkua vaikka missä palvontamenoissa mutta me jätämme väliin. ketään ei jaksa kiinnostaa pysyykö teidän pikkupikkukirkkonne pystyssä vai ei.
[/quote]
Kirkko tuhoaa itse itsensä. Kirkko on käyttänyt ihmisiä hyväkseen vuosisatojen ja kerännyt 4 miljardin omaisuuden. Niistä voi ensin luopua. Ja uskossahan ei luulisi maallisella mammonalla olevan mitään merkitystä.
Toivottavasti samalla päästää eroon koulujen uskonnonopetuksesta ja kirkollisista juhlista.
En pidä aloittajan tyylistä. Mielestäni jokainen joka ei kirkon palveluja käytä, voi hyvin erota. Ja myös ne eronneet voivat palveluja käyttää...! Hautaus on ollut kirkon tehtävä, mutta sen voisi hyvin irrottaa ainakin osittain kirkon hallusta ja tehdä vaikka eri hautauspalvelut kirkkoon kuulumattomille.
Me haluamme kuulua ev.lut kirkkoon ja maksaa kirkollisveroa koska olemme myös saaneet seurakunnalta paljon.
käytämme palveluja ahkerasti; päiväkerho, perhekerhot, perhekirkot, parisuhdeleirit, virkistyspäivät jne. Olemme menneet kirkossa naimisiin, pappi on kastanut lapsemme ja siunannut kotimme.
Ihan mahtavaa työtä tekevät, ja on hienoa että kirkko välittää ihmisistä joilla menee huonommin, on ruokajakelua, seurakunnan tiloissa on AA-kokoontumisia jne.
Tietysti ev.lut kirkollakin on huonot puolensa ja varmasti parannettavaa olisi. Mikään instituutio ei ole täydellinen... Ehkä seurakunnasta riippuen toiminta voi olla myös vanhoillista ja byrokraattista, mutta tietääköhän kirkon haukkujat totuuden jos eivät ole edes kokeilleet?
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 22:10"]
En pidä aloittajan tyylistä. Mielestäni jokainen joka ei kirkon palveluja käytä, voi hyvin erota. Ja myös ne eronneet voivat palveluja käyttää...! Hautaus on ollut kirkon tehtävä, mutta sen voisi hyvin irrottaa ainakin osittain kirkon hallusta ja tehdä vaikka eri hautauspalvelut kirkkoon kuulumattomille.
Me haluamme kuulua ev.lut kirkkoon ja maksaa kirkollisveroa koska olemme myös saaneet seurakunnalta paljon.
käytämme palveluja ahkerasti; päiväkerho, perhekerhot, perhekirkot, parisuhdeleirit, virkistyspäivät jne. Olemme menneet kirkossa naimisiin, pappi on kastanut lapsemme ja siunannut kotimme.
Ihan mahtavaa työtä tekevät, ja on hienoa että kirkko välittää ihmisistä joilla menee huonommin, on ruokajakelua, seurakunnan tiloissa on AA-kokoontumisia jne.
Tietysti ev.lut kirkollakin on huonot puolensa ja varmasti parannettavaa olisi. Mikään instituutio ei ole täydellinen... Ehkä seurakunnasta riippuen toiminta voi olla myös vanhoillista ja byrokraattista, mutta tietääköhän kirkon haukkujat totuuden jos eivät ole edes kokeilleet?
[/quote]
Minä en ole koskaan kirkkoon kuulunut ja kirkon palveluita olen käyttänyt vain koulusta silloinkin yhteiskunnna pakotettamana. Senttiäkään en ole maksanut kirkollisveroa enkä maksa.
Ei minulla ole mitään tavoitetta tuhota kirkkoa. En vaan halua kuulua enää hengelliseen yhteisöön, koska en usko mihinkään hengelliseen kuten Jumalaan.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 21:42"]
[/quote] Alkaako sitten kiinnostaa kun kylan kirkolla ei ole enaa varaa yllapitaa sita rakennusta ja myyvat sen rikkaalle muslimiseurakunnalle? Ei tarvitse edes minareettia rakentaa kun tapulista voi julistaa. Voi olla etta pikkukirkko ei nyt kiinnosta mutta voi olla toinen aani kellossa jos kuitenkin "vaarauskoiset" sielta alkavat julistaa. Taitaa sattua pilkka omaan nilkkaan.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 22:32"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 21:42"]
[/quote] Alkaako sitten kiinnostaa kun kylan kirkolla ei ole enaa varaa yllapitaa sita rakennusta ja myyvat sen rikkaalle muslimiseurakunnalle? Ei tarvitse edes minareettia rakentaa kun tapulista voi julistaa. Voi olla etta pikkukirkko ei nyt kiinnosta mutta voi olla toinen aani kellossa jos kuitenkin "vaarauskoiset" sielta alkavat julistaa. Taitaa sattua pilkka omaan nilkkaan.
[/quote]
En ymmärrä mitä tuolla olisi merkitystä. Minusta kaikki uskonnot on satuja, eikä toinen ole toista pahempi tai parempi.
Erosin kirkosta koska en usko satuihin, en hyväksy rasismia, homofobiaa, alistamista ja pedofiliaa. Oksettavinta mihin netissä törmäsin oli lausunto, jossa kirkossa työskentelevä henkilö totesi omatuntonsa olevan puhdas, koska Jumala antaa anteeksi.
jäsen määrä pienenee koko ajan kiihtyvällä vauhdilla. Helsingissä parin vuoden päästä alle puolet kuuluu enää kirkkoon.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 21:53"]
Pieni? Yli 4 miljoona suomalaista kuitenkin jäsenenä. Kirkko ärsyttää monessa asiassa, mutta pieni se ei ole, ainakaan vielä. [quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 21:42"]
[/quote]
[/quote]
ei kai kukaan kirkkoa ole tuhoamassa jos ei vaan halua itse siihen kuulua? :D