Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä terveydellisiä ongelmia teiltä on löytynyt, vaikka olette olleet "liian nuoria" sellaisiin?

Vierailija
02.09.2020 |

Kun olin 16-vuotias, tunsin epämukavia muljahduksia sydämessäni suhteellisen usein. Joka viikko tunsin monta muljahdusta ja fyysinen rasitus pahensi niitä.

Sanoin asiasta äidilleni, joka kuittasi sen kuviteltuna. Hakeuduin koulun terveydenhoitajalle, mutta sain saman kohtelun, kuvittelen vain. 17-vuotiaana koululääkäri nauroi minulle, että olen liian nuori mihinkään sydämen oireisiin. Yritin päästä tutkimuksiin noiden kahden vuoden aikana, mutten päässyt, koska kaikki olivat sitä mieltä, että olin aivan liian nuori mihinkään vakavaan.

Kun täytin 18, hakeuduin tutkimuksiin. Ja kas kummaa, minulta löytyikin rytmihäiriö.

Mitä muilla on ollut, vaikka olette olleet "liian nuoria" tmv?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkääni ilmestyi mummojen rasvaluomia 15-vuotiaana ja polvissani todettiin pahat kulumat 30-vuotiaana, lääkäri oli ihmeissään kun edes ollut mikään urheilija mutten myöskään ylipainoinen.

Vierailija
42/43 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahaa närästystä ja vatsahaava 16-vuotiaana. Vieläkään en tiedä mistä se tuli, olisko ollut yksi viikon buranakuuri, jonka söin jokin aika sitä ennen. Sen jälkeen olen kuitenkin varotoimena välttänyt ottamasta buranaa useammin kuin yhden viikossa viimeiseen asti, koska toipuminen kesti kaikkineen varmaan noin puoli vuotta. Oireita jatkui ensin pari kuukautta, ja kotihoidolla yritin kirjoja sängynjalkojen alle ym nettivinkkejä ennen kuin sain keuhkoputkentulehduksen ja hakeuduin lääkäriin, kuukauden lääkekuuri vatsan hoitoon ja siitä vielä 3kk oli ajoittain epämukavia tuntemuksia eikö voinut esim syödä mahaa täyteen tai käyttää vyötäröä kiristäviä vaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaihileikkaus 45-vuotiaana. Lääkäri sanoi, että yleensä kaihileikkauksia tehdään vähintään parikymmentä vuotta vanhemmille.