paljon tililläsi on rahaa ennen
Kommentit (28)
Mulla on omasta halusta electron niin tili ei mene miinukselle (ärsyynnyin pankkikortissa siihen, että toiset firmat veloittaa tililtä jopa 2-3vko maksutapahtuman jälkeen, enhän minä enää sitten jotain pikkuostoksia muistanut ja sitten olikin tili miinuksella.) Mutta siis nyt on palkkapäivä vasta 10 päivän päästä ja tilillä on n. 10€. Säästötililtä löytyy 14 senttiä, yhteiseltä ruokatililtä sentään n. 50€ ja pakastimessa + kuiva-ainekaapeissa ruokaa niin, että vain maidot, leivät ja kasvikset/hedelmät pitää ostaa.
no riippuu mistä rahasta otetaan (17 €, 100€, 620€ kaikkee noita ollut viimesen kukauden aikana)
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 12:05"]
20000 noin.
[/quote]
sama täällä, reilut 20k. sitten vielä säästötilit päälle... mitähän se nyt tekis...
Mulla on niin naurettavan pieni palkka, 1550€ netto+ lapsilisä 104€, että eipä siitä mitään jää ennen seuraavaa palkkaa.. Maksan siitä lainanlyhennyksen 307€, lapsen päivähoitomaksu 264€, netti+puhelin n. 70€, sähkölasku n. 70-90€, bensakulut n. 230€, lisäksi suurimman osan perheemme ruokakuluista. Ja omat ja lapsen menot. Säästössä ei ole mitään. Miehelläni taas on omaisuutta, rahastoja ja säästöjä arviolta vähän vajaa 1000000€, palkkaakin hän saa reilusti yli tonnin enemmän kuin minä. Mutta mies maksaakin asuntolainan+korot, p*skakaivon tyhjennyksen, jätemaksut, tienhoitomaksut, remonttikulut, kiinteistöverot, vakuutukset, autokulut (paitsi bensaa vain joskus satunnaisesti), omat kulunsa, kaikki isot hankinnat (kuten esim tv, pesukone, auto ymsyms..) Ja juu, meillä ei ole avioehtoa ja kaikki on yhteistä. Ja ihan yhteisestä päätöksestä, perheemme parhaaksi olen huonopalkkaisessa työssä, josta jää paljon aikaa perheellemme. Ettei nyt joku ajattele että siinä rikas ukko käyttää tyhmää akkaa hyväkseen.. ;)
Viikko ennen palkkapäivää on n 100 - 200 euroa, mistä lähtien alkaa tiukka laskeminen ja säänöstely. Päivää ennen palkkapäivää ollaan jo aikatavalla nollissa.
Säästötilillä on rahaa, sillä sinne siirrän aina palkan tullessa ison osan käsirahaksi asuntolainaa varten. Näin tulee ainakin säästettyä kun on ns pakko säästää, eikä tule vahingossakaan ostettua jotain turhaa enää tuona viimeisenä viikkona ennen palkkapäivää.
No yleensä jätän käyttötilililleni palkkapäivänä noin 400e, loput siirrän säästötilille, lainatilille ja yhteiselle käyttelytilille josta ruoka yms ostokset menee.
omalta käyttelytililtä ostan bensaa, työpaikkalounaat, omat vaatteet yms. Kuukaudesta riippuen ehkä parisataa on jäljellä palkkapäivänä.