Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mies muuttua?

Aikuisten oikeesti
02.09.2020 |

Lukuisien "viimeisten mahdollisuuksien", pyhien lupausten ja anteeksiantojen jälkeen mitta täyttyi viimeisen viikon aikana. Avioero hakemusta en vielä ole lähettänyt, mutta joitakin siirtoja olen jo tehnyt. Vihdoin asian vakavuus on valjennut myös miehelleni :"nyt se muija oikeasti onkin tosissaan!" Nyt kun minun mielestäni kaikki tilaisuudet on jo käytetty, luottamus on mennyt ja mitään toivoa ei enää ole, mieheni olisi aikuisten oikeasti valmis tekemään ihan kaikkensa. Joitakin edistysaskeleita suhteessamme oli viimeisen vuoden aikana mutta tänä kesänä takapakkia tuli kyllä roimasti. Kysymykseni onkin avioeron partaalla olleille ja vielä sen ihan viimeisen mahdollisuuden antaneille: voiko se mies oikeasti muuttua? Vai onko tuo vain epätoivoisen, raakaan todellisuuteen havahtuneen miehen viimeinen valhe? Vai löytyykö jostain oikeasti joku joka tosipaikan tullen pystyi pysyvästi muuttumaan paremmaksi isäksi ja aviomieheksi? Itse en siihen usko mutta kysympä silti.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä, mikä on eron syy?

Riippuu vähän siitäkin.

Vierailija
2/9 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän miehestä.

Jos kyseessä joku päihdeongelmainen väkivaltapelle, niin tuskin. Jos taas ihan kunnollinen ihminen, jolla vaan esim. panotus parisuhteeseen on jäänyt vähemmälle, niin voi ollakin mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi, yleensä huonompaan suuntaan. Poikkeuksia ovat ne harvat, jotka raitistuvat tai tulevat uskoon.

Tuskimpa se viimeiseksi valheeksi jää, jos jäät edelleen niitä seuraavia kuuntelemaan. Ehkä yrittää salata edesottamuksensa jonkin aika entistä paremmin, jos kyse on juomisesta, pelaamisesta ja vieraista naisista.

Vierailija
4/9 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, miten kauan miehessä on ollut ne ominaisuudet, johon toivot muutosta. Jos joku on ollut tietynlainen pikkupojasta asti, ei ole todennäköistä että hän muuttuu. Toisaalta joku ikäkriisi tai muu vaihe saattaa kestää muutaman vuodenkin ja mennä sitten ohi.

Vierailija
5/9 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialaongelma tausta, alkoholin käytön ajoittainen riistäytyminen käsistä, itsekkyys, kypsymättömyys ja ilmeinen kykynemättömyys perhe-elämään ja sen vaatimuksiin.

Vierailija
6/9 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea, mutta vastaus on EI.

Vierailija
7/9 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippunee asiasta ja miten henkilökohtainen syy olisi muuttua. Vastatakseen toisen ihmisen toiveisiin, en pitäisi suurena motivaattorina.

Vierailija
8/9 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin miehellesi ehdoksi terapian. Mutta joo, ei usko sinuun ja omaan voimaasi kyllä yhtään.

Vierailija
9/9 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että muuttuu tai sitten muuttuu hetkeksi palatakseen vanhoihin tapoihinsa. En jäänyt odottelemaan enkä antanut enää mahdollisuutta kun olin jo riittävästi katsonut aikuisen miehen pelleilyä jossa ei perheelle ollut mitään sijaa.

Tuttu pariskunta päätyi eron partaalta takaisin yhteen ja parisen vuotta elivät ”uutta elämää” kuten he sitä itse kutsuivat. Sitten tuli ero.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä