Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei pääse oman alan töihin

Vierailija
02.09.2020 |

Valmistuin 2014 yliopistolta yhteiskuntatieteiden linjalta, mies 2015 kauppatieteistä rahoituksen linjalta. Puoli vuotta valmistumisen jälkeen pääsin oman alan töihin. Mies haki oman alan töitä 3 vuotta, kävi haastatteluissa ja selvisi useissa paikoissa jatkokierroksillekin, mutta ei tullut valituksi. Minä tuin ja tsemppasin miestä parhaani mukaan. Vuosien kuluessa mies katkeroitui, masentui ja päätti hakea jotain muita töitä. Nyt hän on työskennellyt siivoojana kohta 3 vuotta.

Minua hävettää miehen puolesta hänen ammattinsa. Älkää käsittäkö väärin! Arvostan kyllä siivoojia, ilman heitä olisimme pulassa. Mielestäni siivoojien pitäisi saada lisää palkkaa. Miehen pitäisi kuitenkin olla "oman alan" hommissa, kun on niin pitkään käynyt koulujakin. Hänellä on hyvät suositukset, hakenut lähtötason paikkoja ja kävi aikoinaan myös työhaastatteluvalmennuksissa. Silti hän ei vaan pääse oman alan töihin.

Miestä asia ei niinkään harmita. Hän on tyytyväinen, kun on edes jotain työtä. Minua taas hävettää puhua miehen ammatista, kun näemme ystäviämme ja sukulaisiamme. Lähes kaikki muut lähipiiristämme ovat oman alan töissä, paitsi mieheni. Siksi asia hävettää. Tiedän, että asia on myös minun pääni sisäinen ongelma. Olen konservatiivisesta perheestä ja haluan, että puolisoni on koulutusta vastaavissa tehtävissä. Parisuhteessa meillä menee muuten suht hyvin, joskin toivoisin, että mies huomioisi minua paremmin. Tiedän, että minulla olisi ottajia muuallakin.

Mitä itse tekisitte tässä tilanteessa? Joo joo, olen ehkä vähän itsekeskeinen, mutta minusta vaatimukseni on ihan normaaleja. Haluan miehen, jolla on hyvä ammatti ja hyvä palkka. Pitäisikö minun lähteä tästä suhteesta, koska miehen osalta peli on aika pitkälti menetetty?

Ja tämä ei ole mikään provo.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jarkko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta AP ei ole pinnallinen. Itsekin haluan, että puoliso käy koulutustaan vastaavissa tehtävissä ja "tuo leivän pöytään".

No mitä hittoa nyt naiset?! Ensin haluatte tasa-arvoa työpaikkojen suhteen ja sitten ihmettelette, jos mies ei ole koulutusta vastaavissa töissä. "No saa olla suorittavassa työssä, kunhan se ei oo mun mies..."

Huoh.

Et kai ole joskus muuta erehtynyt uskomaan? 

Vierailija
22/77 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyppä sitä "proffalta" joka sitä rahoitusta opettaa..

NÄitä tapauksia varmaan hyvinvontiyhteiskunnassa sitten pyöritetään; jotekin tulee mieleen syy; oikeistopolitiikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvää päivää! Oletko tosissasi? Jos olette avioliitossa, niin kuulostaako sanonta "lupaan rakastaa niin myötä- kuin vastoinkäymisissä" tutulta? Mihin tämä maailma on menossa? Niin pinnallista kaikki nykyään.

Sinulla taitaa olla aika heikko itsetunto, kun miehen ammatti harmittaa noin paljon. Ehkäpä miehen kannattaisi harkita sinusta eroamista. Hän ansaitsee rakastavaisen kumppanin.

Heti ovat mammat moralisoimassa, muta kyllä se lähes kaikkien naisten mieltä painaisi, jos samassa asetelmassa olisitte (sama koulutustausta molemmilla).

Tämä! Tätä ei sallita oman puolison kohdalle. Muille kyllä.

Vierailija
24/77 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaideta paikkakuntaa. Asutaan pääkaupunkiseudulla.

-AP

Vierailija
25/77 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en itse muijana kyllä ala mitään älypuhelimia suunnittelemaan. Se on miesten hommaa ja muijien FM-huuhaa.

Vierailija
26/77 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahdon:

-miehen rahat

-omat rahat

-porsia

-sormuksen

-saastuttaa

-opiskella helppoa ei-matemaattista alaa

-vänistä tänne muiden kehittämillä laitteilla

Vierailija
27/77 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä sitten? Moni muukaan ei pääse oman alansa töihin, eikä välttämättä mihinkään töihin. Live with it!

Vierailija
28/77 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-AP

Tuossa tilanteessa naisten ratkaisu on yleensä käydä vierasta munaa, että jaksaa omaa miestä katsella.

Vierailija
29/77 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-AP

Niin kauan kuin perse kestää.

Vierailija
30/77 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Tuossa tilanteessa naisten ratkaisu on yleensä käydä vierasta munaa, että jaksaa omaa miestä katsella.

Ei olla kyllä avointa suhdetta mietitty enkä tiedä haluanko sellaista. Mielummin yksi kunnollinen puoliso.

-AP

Vierailija
31/77 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkera mies joka suostuu siivoojankin töihin mutta on myös fiksu ja akateemisesti koulutettu? Olen varma että tollaselle miehelle olisi paljon parempiakin ottajia kuin murjottaja ap.  Aloittajalla tuskin olisi yhtään ottajaa kun haluaa vaan päästä kiinni miehen lompakkoon ja ylpeillä sen ammatilla.

Vierailija
32/77 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli ap:sta mieleen 90 päivää morsiamena Baby Girl Lisa: viiskymppinen suohirviön näköinen nátsieukko joka sanoi miehelle että hänellä olisi yli 50 miestä jotka haluavat hänen kansssa naimisiin, joten tämän olisi parempi käyttäytyä!

Vierailija
33/77 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas, meistä minä olen yliopiston käynyt ja koulustusta vastaavassa työssä. Mies on käynyt ammattiopiston ja ”duunarina”. Mies pitää työstään en tosiaankaan häpeä kertoa kenellekään mitä mies tekee työkseen! Kuten jo aiemmin täällä mainittiin, niin toivottavasti miehesi tulisi järkiinsä ja etsisi jonkun naisen joka arvostaa häntä sellaisena kun hän on!

Vierailija
34/77 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jarkko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta AP ei ole pinnallinen. Itsekin haluan, että puoliso käy koulutustaan vastaavissa tehtävissä ja "tuo leivän pöytään".

No mitä hittoa nyt naiset?! Ensin haluatte tasa-arvoa työpaikkojen suhteen ja sitten ihmettelette, jos mies ei ole koulutusta vastaavissa töissä. "No saa olla suorittavassa työssä, kunhan se ei oo mun mies..."

Huoh.

Valitetaan että miehen euro on suurempi, mutta jos mies tienaa vähemmän, niin sekin on huono.

Siivoustyö ja muut sen kaltaiset hommat on juuri niille, joille ei löydy koulutusta vastaavaa työtä.

Kuvitteletteko että joku täysin kouluja käymätön saisi sen paikan?

Kun on niin paljon älykästä väkeä työttömänä maisterin papereilla?

Näistä töistä tapellaan ja niihin halutaan. Ei niitä töitä saa kouluttamattomat. Heidän työnsä on olla työttömiä ja saada kurjaa tukea. Itse hain tehtaalle töihin ja piti hankkia trukkikortti ja taito ajaa ja lastata tavaraa. Taustalla oli vain paperisosealan osaamista.

Vastassa oli kymmeniä kaltaisiani korkeastkikoulutettuja ja vasta neljännellä kerralla tärppäsi.

Palkka on melko hyvä. 12e tunti.

Ennen sitä työskentelin lähes kymmenen vuotta 8e tuntipalkalla.

Hankkikaa trukkikortti maisterit. Hankkikaa trukkikortti, niin on paremmat mahdollisuudet rikastua.

Vierailija
35/77 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jarkko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh.

Valitetaan että miehen euro on suurempi, mutta jos mies tienaa vähemmän, niin sekin on huono.

Siivoustyö ja muut sen kaltaiset hommat on juuri niille, joille ei löydy koulutusta vastaavaa työtä.

Kuvitteletteko että joku täysin kouluja käymätön saisi sen paikan?

Kun on niin paljon älykästä väkeä työttömänä maisterin papereilla?

Näistä töistä tapellaan ja niihin halutaan. Ei niitä töitä saa kouluttamattomat. Heidän työnsä on olla työttömiä ja saada kurjaa tukea. Itse hain tehtaalle töihin ja piti hankkia trukkikortti ja taito ajaa ja lastata tavaraa. Taustalla oli vain paperisosealan osaamista.

Vastassa oli kymmeniä kaltaisiani korkeastkikoulutettuja ja vasta neljännellä kerralla tärppäsi.

Palkka on melko hyvä. 12e tunti.

Ennen sitä työskentelin lähes kymmenen vuotta 8e tuntipalkalla.

Hankkikaa trukkikortti maisterit. Hankkikaa trukkikortti, niin on paremmat mahdollisuudet rikastua.

Ja äänestää persuja.

Vierailija
36/77 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain aito vassari alistuu siivoilemaan alle 15e tuntipalkalla. Oikeistolainen kapitalisti ei tuollaiseen suostuisi.

Sitä varten on tuet että voi kilpailuttaa hintoja ja odotella tukien varassa josko palkat nousisi. Mitään liittoja ei tarvita.

Tyhmä työtä (vassari) tekee halvalla.

Vierailija
37/77 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on mutta kommentoin silti. Minäkin yliopiston käynyt ja ns hyvissä töissä. Itse olen aina seurustellut ei akateemisten miesten kanssa. Nykyään aviossa ja perheellinen, myöskin duunarimiehen kanssa. Parisuhde kukoistaa ja ystäväpiiriin kuuluu ihmisiä, jotka työskentelevät kukin eri aloilla. Kenenkään ei tarvitse päteä työllään tai koulutuksellaan.

Aika surkea asenne ja suppea maailmankuva sinulla ap. Päästä miehesi pois kärsimästä tuosta huonosta suhteesta.

Vierailija
38/77 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ap miettiä myös sitä, että myös sinä voit joku päivä menettää työsi (yt:t, fyysinen/ psyykkinen sairastuminen, onnettomuus jne.) mikään ei maailmassa ole varmaa.

Vierailija
39/77 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämä on mutta kommentoin silti. Minäkin yliopiston käynyt ja ns hyvissä töissä. Itse olen aina seurustellut ei akateemisten miesten kanssa. Nykyään aviossa ja perheellinen, myöskin duunarimiehen kanssa. Parisuhde kukoistaa ja ystäväpiiriin kuuluu ihmisiä, jotka työskentelevät kukin eri aloilla. Kenenkään ei tarvitse päteä työllään tai koulutuksellaan.

Aika surkea asenne ja suppea maailmankuva sinulla ap. Päästä miehesi pois kärsimästä tuosta huonosta suhteesta.

Jos mieheni ei voi muuttua, niin kai minun sitten täytyy. Eli mitä minun pitäisi tehdä? En pysty tuosta noin vaan muuttamaan asennettani. Se on osa minua ja kasvatustani.

-AP

Vierailija
40/77 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä mies on hyväpalkkaisissa suhtkoht koulutustaan vastaavissa töissä ja minä olen se akateeminen siivooja. Tykkään työstäni ja mies suhtautuu siihen ihan positiivisesti, ei häpeillen ja on sitäpaitsi itsekin siivonnut joskus opiskeluaikanaan.

Ai, kiva kuulla että on muitakin akateemisia siivoojia palstalla. Minä myös olen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme