Mies ei pääse oman alan töihin
Valmistuin 2014 yliopistolta yhteiskuntatieteiden linjalta, mies 2015 kauppatieteistä rahoituksen linjalta. Puoli vuotta valmistumisen jälkeen pääsin oman alan töihin. Mies haki oman alan töitä 3 vuotta, kävi haastatteluissa ja selvisi useissa paikoissa jatkokierroksillekin, mutta ei tullut valituksi. Minä tuin ja tsemppasin miestä parhaani mukaan. Vuosien kuluessa mies katkeroitui, masentui ja päätti hakea jotain muita töitä. Nyt hän on työskennellyt siivoojana kohta 3 vuotta.
Minua hävettää miehen puolesta hänen ammattinsa. Älkää käsittäkö väärin! Arvostan kyllä siivoojia, ilman heitä olisimme pulassa. Mielestäni siivoojien pitäisi saada lisää palkkaa. Miehen pitäisi kuitenkin olla "oman alan" hommissa, kun on niin pitkään käynyt koulujakin. Hänellä on hyvät suositukset, hakenut lähtötason paikkoja ja kävi aikoinaan myös työhaastatteluvalmennuksissa. Silti hän ei vaan pääse oman alan töihin.
Miestä asia ei niinkään harmita. Hän on tyytyväinen, kun on edes jotain työtä. Minua taas hävettää puhua miehen ammatista, kun näemme ystäviämme ja sukulaisiamme. Lähes kaikki muut lähipiiristämme ovat oman alan töissä, paitsi mieheni. Siksi asia hävettää. Tiedän, että asia on myös minun pääni sisäinen ongelma. Olen konservatiivisesta perheestä ja haluan, että puolisoni on koulutusta vastaavissa tehtävissä. Parisuhteessa meillä menee muuten suht hyvin, joskin toivoisin, että mies huomioisi minua paremmin. Tiedän, että minulla olisi ottajia muuallakin.
Mitä itse tekisitte tässä tilanteessa? Joo joo, olen ehkä vähän itsekeskeinen, mutta minusta vaatimukseni on ihan normaaleja. Haluan miehen, jolla on hyvä ammatti ja hyvä palkka. Pitäisikö minun lähteä tästä suhteesta, koska miehen osalta peli on aika pitkälti menetetty?
Ja tämä ei ole mikään provo.
Kommentit (77)
Minusta AP ei ole pinnallinen. Itsekin haluan, että puoliso käy koulutustaan vastaavissa tehtävissä ja "tuo leivän pöytään".
Vierailija kirjoitti:
Minusta AP ei ole pinnallinen. Itsekin haluan, että puoliso käy koulutustaan vastaavissa tehtävissä ja "tuo leivän pöytään".
No mitä hittoa nyt naiset?! Ensin haluatte tasa-arvoa työpaikkojen suhteen ja sitten ihmettelette, jos mies ei ole koulutusta vastaavissa töissä. "No saa olla suorittavassa työssä, kunhan se ei oo mun mies..."
Huoh.
Onko AP sun mies muuten rakastava? Ja arvostatko häntä ihmisenä muuten? Onko teillä läheisyyttä ja seksiä? Tukeeko ja rakastaako miehesi sinua?
Ai mies ei tehnyt päivääkään mitään duunia ennen valmistumista?
No meillä mies on hyväpalkkaisissa suhtkoht koulutustaan vastaavissa töissä ja minä olen se akateeminen siivooja. Tykkään työstäni ja mies suhtautuu siihen ihan positiivisesti, ei häpeillen ja on sitäpaitsi itsekin siivonnut joskus opiskeluaikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Ai mies ei tehnyt päivääkään mitään duunia ennen valmistumista?
On se tehnyt pari vuotta asiakaspalveluhommia ja ollut kokoonpanotehtävissä.
Ja tiedän, että mieheni rakastaa minua. Hän kertoo siitä minulle usein. En kyllä pysty häntä täysin arvostamaan, mutta kyllä hän ihan hyvä kumppani on.
AP
Ekonomia ei oteta Lidlin kassalle
Koska kaikki tietää että hän on tyytymätön työhönsä ja haluaa koko ajan pois
Vierailija kirjoitti:
Jospa hänet otettaisiin K-marketin kassalle? Keskolla on huippuhyvä työyhteisö.
Minä olen firman rikas pomo
Velvoitan siivoojat aina myös lankaamaan kenkäni - muuten tulee potkut
Vierailija kirjoitti:
Äläs vähättele Lidlin kassoja! Töitä riittää.
Moni ei tiedä että akateemisesti koulutettuja työttömiä on juuri kaupallisella ja teknisillä aloilla.
Syy ei ole miehessäsi vaan hänen alallaan on enemmän kilpailua ja siten enemmän työttömiä.
Sinun tulisi nyt lopettaa turha valittaminen ja häpeily ja tukea miestäsi. Joku täydennyskoulutus tai vastaava voisi olla hänelle hyvä apu löytää töitä omalta alalta.
Vika ei ole miehessäsi, vaan sinussa. En jatka enempää, koska provo. 0/5
Viimeistään toi "Minulle olisi kyllä muitakin ottajia" tekee aloittajasta aika kuvottavan ihmisen. Jos miehelle sanot noin se on jo henkistä väkivaltaa. Pinnallinen, tosikko ja itserakas oksettava ihminen olet, aloittaja.
Vierailija kirjoitti:
Moni ei tiedä että akateemisesti koulutettuja työttömiä on juuri kaupallisella ja teknisillä aloilla.
Syy ei ole miehessäsi vaan hänen alallaan on enemmän kilpailua ja siten enemmän työttömiä.
Sinun tulisi nyt lopettaa turha valittaminen ja häpeily ja tukea miestäsi. Joku täydennyskoulutus tai vastaava voisi olla hänelle hyvä apu löytää töitä omalta alalta.
Eriäviä mielipiteitä on tullut varsin vähän, eli palstalaiset ovat minun kanssani samaa mieltä. Ei miestä enää mihinkään koulutuksiin saa. On jo luopunut "toivosta"
-AP
Jos se siivoojan työ hävettää koska se ei ole miehekästä, niin mies voisi vaikka kouluttautua timpuriksi jollain pikakurssilla? Niitä on , raksaukkoja tarvitaan paljon. Ei varmasti jäisi työttömäksi ja palkkakin olisi parempi.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvää päivää! Oletko tosissasi? Jos olette avioliitossa, niin kuulostaako sanonta "lupaan rakastaa niin myötä- kuin vastoinkäymisissä" tutulta? Mihin tämä maailma on menossa? Niin pinnallista kaikki nykyään.
Sinulla taitaa olla aika heikko itsetunto, kun miehen ammatti harmittaa noin paljon. Ehkäpä miehen kannattaisi harkita sinusta eroamista. Hän ansaitsee rakastavaisen kumppanin.
Heti ovat mammat moralisoimassa, muta kyllä se lähes kaikkien naisten mieltä painaisi, jos samassa asetelmassa olisitte (sama koulutustausta molemmilla).
Voi hyvää päivää! Oletko tosissasi? Jos olette avioliitossa, niin kuulostaako sanonta "lupaan rakastaa niin myötä- kuin vastoinkäymisissä" tutulta? Mihin tämä maailma on menossa? Niin pinnallista kaikki nykyään.
Sinulla taitaa olla aika heikko itsetunto, kun miehen ammatti harmittaa noin paljon. Ehkäpä miehen kannattaisi harkita sinusta eroamista. Hän ansaitsee rakastavaisen kumppanin.