Vueras (nainen) tuli illallisille ILMAN MEIKKIÄ
Meillä oli eilen illalliset kotonamme. Olin laittanut ns. parempaa rokaa, valinnut huolellisesti viinit, ostanut tuoreita leikkokukkia, jne. Ennen kaikkea, vaikka olin emäntänä häärännyt keittiössä lähes koko alkuilla, olin siistiytynyt, vaihtanut vaatteet ja meikannut huolellisesti.
Kun vieraat saaouivat, tuli erään pariskunnan rouva sitten suoraan salilta, arkivaatteet päällä ja kokonaan ilman meikkiä. Kiva siin' sitten syödä ja katsella toisen punoittavaa naamaa.
Sen verran pitisi ihmisillä olla käytöstapoja, että ehostautuvat kun toiset kutsuvat syömään ja vielä tarjoavat kaiken. Eipä tarvitse sitä eukko enää toisten kutsua.
Kommentit (37)
Miksi ihmeessä kutsut vieraita käymään? Saadakseni arvostella rouvien vaatteita, meikkejä ja koruja vai nähdäksesi tuttava pariskuntaa? Seuraavan kerran kannattaa varmaan tilata vieraat seuralaispalvelusta, jos kerran ulkoasu on se juttu. Ammattilaiset osaavat pukeutua ja varmasti noudattavat toiveitasikin.
Vaikka ei meikkaa niin olisi silti hyvä saapua siististi pukeutuneena ja muuten laittautuneena.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 15:12"]
Vaikka ei meikkaa niin olisi silti hyvä saapua siististi pukeutuneena ja muuten laittautuneena.
[/quote]
Ja kerrotko vielä että miksi?
Kyllä minusta jos kutsutaan syömään niin on kohteliasta laittautua Ei siinä välttämättä meikkiä tarvita mutta ei varmasti ole mukavaa jos hieltä haisevana tulee vierailulle. Kyllä huoliteltu olemus kertoo kunnioituksesta kutsujaa kohtaan ja latistaa tunnelmaa . Olisi myös kohteliasta tuoda emännälle jotain.
Minä kyllä ymmärrän harmistumisesi, suvussani on tällainen henkilö ja minua suoraan sanottuna kuvottaa katsella hänen huolittelematonta olemustaan. Hänellä valitettavasti ei edes ole kuntoilu syynä punoittavaan naamaan, on vaan laiminlyönyt täysin itsestään huolehtimiseen ja jos joskus ns. laittautuu, pistää päälle vaatteet, joissa minä voisin pikaisesti käväistä työpaikalla jotain hakemassa, legginsit ja arkitunika ylipainoisen vartalon peittona ja meikiksi riittää jotkut mustat epäsiistit kajalviirut. Muutoin kyläilee jossain miesten t-paidoissa ja venyvissä housuissa.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 15:09"]
Hah. Minä en meikkaa, en missään, en koskaan, en kenenkään takia. Naimisiinkin pääsin, ihan oli mekot, kukat, tukka laitettu, mutta ei meikkiä. En vaan voi sietää sitä kiristävältä tuntuvaa pakkelinaamaria, kokeiltu on ja ammattilaisenkin tekemänä, mutta kun ahdistaa niin ahdistaa. Parempi ihan naturel.
[/quote]
Sama. Kiristävän tunteen lisäksi tulee vielä jälkeenpäin julmettu kutina ja ihottuma.
En toki menisi illallisille suoraan salilta missään treenivaatteissa, mutta meikkiä en suostuisi laittamaan edes oman lapsen häihin.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 15:13"]
[/quote]
[/quote]
No ihan kuule kunnioituksesta muita kohtaan, epäsiisti ulkonäkö on yhtä törkeää käytöstä kuin vitun haistatusta huutelisi läpi illallisen.
Muistitko mainita että hienompaa tarjolla vai olettiko vieras tulevansa jollekin burgerille? Mahtoi nauraa räkäisesti kotonaan, "siis voi v* se oli kyllä aika hienostelija kun ihan meikkas ja kaikkea, yrittää sekin olla parempaa mitä onkaan"
Ehkä vueraat ovat jotenkin yliherkkiä? En tunne ko. lajia, joku eksoottinen lemmikki ilmeisesti?
Siisti ja huoliteltu voi olla ilman meikkiäkin, ei kaikki naiset välitä meikata. Mun mielestä tässä on ratkaisevaa se, miten ap oli illalliskutsun muotoillut. Oliko vierailla tiedossa illan "taso" eli että tarjolla on paremaa ruokaa viineineen muodollisesti vai saattoivatko he olettaa illan olevan rennompi?
Suoraan salilta ei ole sopiva tulla kylään, ellei siellä salilla ole käynyt rauhassa suihkussa ja pukeutunut siististi jne, siinä mielessä vieras oli joka tapauksessa hieman moukka.
Onneksi ei käydä kylässä. Ei olla kellekkään vaivaksi ja kenenkään ei tarvitse paheksua. Ap on ikävä ihminen, että tuskin se vieras mitään menettää.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 15:13"]
[/quote]
[/quote]
Tilaisuutta ja isäntäväkeä (ja muita vieraita) kunnioittaen. Itsestäänselvä asia. Sinua ei varmaan haittaa jos joku tulisi vaikka häihisi verkkareissa?
Meikkaaminen on jokaisen oma asia mutta kyllä se on minusta ihan normaalia kohteliasuutta että julkisella paikalla ja varsinkin illallisella esiinnytään huoliteltuna. Huoliteltu olemus tietenkin tarkoittaa meille kaikille hieman erilaisia asioita. Ap:n tapaukseen on hieman hankala ottaa kantaa kun en tiedä millaiset tämän naisen "arkivaatteet" on. Minun arkivaatteet on jakkupuku ja tuollaiselle ap:n kuvaamalle dinnerille saattaisin lähteä ihan vain kevyesti meikattuna, siistit farkut jalassa ja yläosana joku kiva pusero (siisti neule, silkkipusero, kauluspaita). Minusta olisi tökeröä jos joku tulisi tuulipuvussa, hikisenä ja tukka märkänä. Eri asia jos kutsutaan vaikka piipahtamaan kahvilla viikonlopun aikana tms. Silloin minusta on ihan ok että poikkeaa vaikka lenkin päätteeksi ja myös näyttää siltä.
Mutta pääsääntöisesti kohteliasta on peseytyä, kammata hiukset, laittaa päälle puhtaat ja tarpeen vaatiessa silitetyt vaatteet jotka kyseiseen tilaisuuteen sopivat. Tuntuu että se on joillekin kamalan hankalaa ja jotenkin "pinnallista". En ymmärrä miksi. Minusta siisti olemus on ihan yhtä tärkeää kuin kohtelias puhe ja käytös.
Jännä miten erilaisia tapoja ihmisillä on. Itse olen vain perheen ja parin läheisimmän ystävän seurassa lökäreissä ilman meikkiä. Muuten aina siisteissä vaatteissa ja kevyessä meikissä. En osaisi toimia muuten. Jokainen tavallaan, mutta kyllä minäkin ihmettelisin jos joku tulisi kotiini tai ravintolaan illalliselle epäsiistinä. Kuuluu perus käytöstapoihin omata hieman tilannetajua. Ja ap voisi omata hieman oikeinkirjoitusta :)
Oikeinko pitäis pukeutua rokkaa varten?
Hah. Minä en meikkaa, en missään, en koskaan, en kenenkään takia. Naimisiinkin pääsin, ihan oli mekot, kukat, tukka laitettu, mutta ei meikkiä. En vaan voi sietää sitä kiristävältä tuntuvaa pakkelinaamaria, kokeiltu on ja ammattilaisenkin tekemänä, mutta kun ahdistaa niin ahdistaa. Parempi ihan naturel.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 17:28"]
Siinä vaiheessa kun on sorsaa ja muita herkkuja tarjolla sekä LAATUviinit, olisi kiva että vieraat osoittaisivat edes alkeellista tilannetajua
AP
[/quote]
sorsa on ihan arkiruoka. ei siinä ole mitään hienoa.