Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalainen nainen ei yleensä valkaise hampaitaan

Vierailija
05.10.2013 |

Kamalaa katsella muuten kauniita ja huoliteltuja naisia mutta kun suu aukeaa niin keltaiset legot paistaa. Minä söisin mielummin 2 kuukautta puuroa kuin säästäisin valkoisissa hampaissa...

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi? Ihan normaali hampaiden hoito sekä hyvä hygienia riittää, aamuin illoin. Mitä sulla on ikää, jotain 20 ja blogimaailman bimbotko sulla on kyseenalaisena esikuvanasi? Yltiöpinnalliset muoviset jenkit?

Vierailija
2/24 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät valkaise, koska suomalainen nainen haluaa olla luomu alusta loppuun. Se näkyy valitettavasti muutenkin kuin hampaissa.

Itse valkaisen säännöllisesti ja kalusto on valkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä suomalaiset naiset ovat järkevämpiä kuin blogeja pitävät pissikset. Valkaiseminen pilaa aina hampaita, tehtiinpä se millä keinolla tahansa...

Vierailija
4/24 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tiedät, ettei hampaiden väri kerro mitään niiden terveydestä?

Japanissa on jo nuorilla rusehtavat hampaat, johtuu teenjuonnista.

Vierailija
5/24 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkaiseminen pilaa hampaita, mutta punaviini ei.

Terv,

Suominaiset R.Y.

Vierailija
6/24 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 12:30"]

Kamalaa katsella muuten kauniita ja huoliteltuja naisia mutta kun suu aukeaa niin keltaiset legot paistaa. Minä söisin mielummin 2 kuukautta puuroa kuin säästäisin valkoisissa hampaissa...

[/quote]

Suomessa ei tahdo olla kaupoissa kunnon valkaisuaineita myytävänä. Halpojen ja hyvien tuotteiden sijaan myydään kallista paskaa. Hammaslääkärillä valkaisu on varsinkin nuorelle melko kallista jos on opiskelija tms. Ulkomailta sai kunnon valkaisuaineet halvalla apteekista.

Vierailija
7/24 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammasluun luonnollinen väri on tietääkseni kellertävä. En kannata kaikessa täyttä luonnonmukaisuutta, vaan esimerkiksi nypin kulmakarvani ja muutenkin poistan ihokarvoja. Silti hampaiden valkaisu on mielestäni hyödyllisyydeltään samaa luokkaa kuin peräreiän valkaisu. Jollekin ehkä tärkeää, mutta kiinnostaa minua yhtä paljon kuin kilo valkaistun peräreiän pökäleitä.

Vierailija
8/24 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin se valkaisu menee kyllä överiksi, ja itse valitsisin mieluummin luonnollisen väriset kuin häikäisevän valkoiset hampaat.

Itse olen saanut pari vuotta sitten kunnallisella hammashygienistillä käydessäni kehuja hampaitteni kunnosta. Olen osittain onnekas että olen saanut geeneissä hyvät hampaat, osittain johtuu säännöllisestä (3x vkossa) hammaslangan käytöstä ja sähköhammasharjasta. Väri on suht vaalea, ehkä sivuhampaissa kellastumaa jonkun verran. Pyrin juomaan aina kahvin ja teen jälkeen vesilasillisen ja käytän xylitolia. Eipä ole ollut ongelmaa, mielestäni olisi hullua käyttää turhia kemikaaleja ja rahaa moiseen turhuuteen!

Äiti35v.

Vierailija
9/24 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammasluuni on kellertävä. Kävin "huipputason" (hahaa!) laservalkaisussa.

Hampaani olivat täysin saman väriset puolentoista tunnin epämiellyttävän ja todella hintavan hoidon jälkeen.

Vierailija
10/24 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku jo sanoikin, valkoinen väri ei automaattisesti tarkoita terveitä hampaita. Valkaisu on pelkästään esteettinen toimenpide, se ei edistä suun terveyttä millään lailla. Päinvastoin, valkaisun seurauksena hampaisiin muodostuu mikrofraktuuroita. Vitivalkoiset hampaat näyttävät muutenkin todella friikeiltä. Ihme muovibarbeja kaikkien pitäisi olla nykyään.

Terveisin suuhygienisti.

Vierailija
11/24 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, tekis niin mieli valkaista mutta kun ei ole ylimääräistä rahaa :( Ostin apteekista valkaisevan hammastahnan mutta enpä ole muutosta huomannut, vaikka olen sitä tunnollisesti käyttänyt 2-3 kertaa päivässä.

Vierailija
12/24 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 12:58"]

Kuten joku jo sanoikin, valkoinen väri ei automaattisesti tarkoita terveitä hampaita. Valkaisu on pelkästään esteettinen toimenpide, se ei edistä suun terveyttä millään lailla. Päinvastoin, valkaisun seurauksena hampaisiin muodostuu mikrofraktuuroita. Vitivalkoiset hampaat näyttävät muutenkin todella friikeiltä. Ihme muovibarbeja kaikkien pitäisi olla nykyään.

Terveisin suuhygienisti.

[/quote]

Kuka tässä on terveydestä puhunutkaan vaan ULKONÄÖSTÄ. Jos toimenpide ei edistä terveyttä niin miksi värjätä tukkaa tai laittaa kynsiäkään?

Keltaiset hampaat on järkyttävät...

Vierailija
13/24 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 13:02"]  

Kuka tässä on terveydestä puhunutkaan vaan ULKONÄÖSTÄ. Jos toimenpide ei edistä terveyttä niin miksi värjätä tukkaa tai laittaa kynsiäkään?

[/quote]

Minä ainakin veden kauneudenhoitotoimenpiteiden rajan siihen, etteivät ne saa vahingoittaa pysyvästi terveyttä. Tietääkseni kaikki valkaisumenetelmät vauroittavat jossain määrin kiillettä, vaikka ne valkaisupalveluja tarjoavat yrittäjät eivät asiaa mainostakaan. Ymmärrän toki, että raja kulkee eri ihmisillä eri paikoissa. Itsekin lakkaan joskus kynsiä, vaikka kynsilakat ovat myrkkyä ja imeytyvät varmaan jossain määrin ihon läpi. En kuitenkaan halua tieten tahtoen vahingoittaa hammaskiillettä, koska se ei uusiudu.

Vierailija
14/24 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 13:02"]

[/quote]

Kynnet ja hiukset kasvaa takaisin vaikka niitä lakkaisi/värjäisi. Luuletko että vahingoittuneet hampaat kasvavat uudelleen, kun niistä on 30 vuotta hionut kiillettä irti valkaisemalla? Se vasta on järkyn näköistä, kun hampaat ohenevat.

Vierailija
15/24 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnottoman valkoiset hampaat on naurettavan näköiset. 

Vierailija
16/24 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin on tullut vitivalkoisista hampaista pakkomielle. Riippuu hammasluun väristä, voiko hampaita yleensäkään pelkillä aineilla valkaista. Ulkomailta saa siis apteekista halvalla 'hyviä' valkaisuaineita, joopa joo. Haluaisinpa vaikka 30 vuoden päästä nähdä tuon saman purukaluston. Vai onko pitänyt teettää kuorikot, kun aineet söivät kiilteen ja sitten hampaat ruskettuivat epämiellyttävästi.

Pari-kolme vuotta sitten katselin mielikseni ruotsalaisia sarjoja, kun niissä näyttivät kaikki esiintyjät niin hyvähampaisilta. Sitten alkoi tympäistä se leveä jatkuvasti hampaat paljastava amerikkalainen hymy ja lopulta ne valkaistut hampaatkin. Amerikassahan ei riitä edes, että hampaat vain valkaistaan, vaan kaikki peinet persoonalliset poikkeamat pitää 'korjata' eli tehdäänpä sitten posliinihampaat. Suu täyteen valtavan suuria hampaita, vitivalkoisia vielä kahdeksankymppisilläkin. Joitain puistattavia tapauksia olen nähnyt telkkarissa.

Kyllähän monet suomalaiset julkkiksetkin teettävät vaivhkaa suuriakin hammasremontteja, joista voi kysyä, olivatko ne tarpeellisia. On jännä nähdä joidenkin julkkisten vanhoja kuvia tai tv-pätkiä, joissa hampaat ovat vielä ns. luonnontilassa. Sitten yhtäkkiä pitkät keltaiset harvassa kasvavat hevosenhampaat katoavat ja tilalla on vitivalkoinen tasainen hammasrivistö, tai pienet kapeat sisäänpäin viistyvät hampaat korvataan uusilla valkeilla täysin tasaisilla hampailla. Nyt tietysti on mahdollisuus tehdä uudet hampaat implanttien avulla, jos rahaa on. Mutta tavallisetkin proteesit ovat hyvälaatuisia eivätkä lonksu kuten Paasikivellä aikanaan.

Viime viikolla olin viimeksi hammaslääkärissä ja hän totesi, että kohta ovat suuret ikäluokat isojen hammasremonttien tarpeessa, mutta että proteeseja valmistavat hamaslääkärit alkavat olla vähissä. Hammasteknikot eivät saa tehdä osaproteeseja, joita monet juuri tarvitsevat. Teknikot saavat tehdä hampaat vain, jos suusta on kaikki hampaat vedetty pois.

Vierailija
17/24 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ainakaan rahat riitä mihinkään ylimääräiseen. Juu ja en juo enkä tupakoi ja eletään muutenkin niukasti. Kaikki menee mitä tulee ja ihan normaaliin elämiseen ja asuntolainan maksuun. Hampaiden valkaisusta nyt vaan joutuu luopumaan, tajusi ap sitä tai ei.

Vierailija
18/24 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi monella on huonot hampaat.

Vierailija
19/24 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 13:19"]

Tosi monella on huonot hampaat.

[/quote]

Mitä ovat huonot hampaat? Minullakin on kellertävät hampaat, ja yläetuhampaissa on muutama valkoinen läiskä. Osa hampaiden väleistä on esteettiseltä kannalta liian suuria. Silti hampaani ovat ihan puhtaat, toimivat ja ehjät. Voisin teettää tuhansien eurojen esteettisen hammasremontin, mutta tuskin siltikään mieheni rakastaisi minua enemmän, pomoni antaisi palkankorotuksen tai mahdollisuuteni päästä filmitähdeksi paranisivat. Minua kiinnostaa kauneudenhoito, mutten ole valmis satsaamaan siihen tuhansia euroja kerralla.

Vierailija
20/24 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin että millaisen kemiaalikuorman nykyteinit oikein saavat. On hiusten värjäystä, permikset, pidennykset, tukkalakat, dödöt ja muut hajusteet, hampaiden valkaisut, kynsien pidennykset ja lakkaamiset, rusketusvärjäykset, meikkit ja voiteet sekä vielä kaiken maailman halpakorut ja roskaruuat ja tatuoinnit.

Ei ihme jos alkaa olemaan ongelmia lapsen saannissa ja syövät yleistyvät. Taitaa ihminen maatumisen sijaan kohta muumioitua haudassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi