Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebook kirppisten hinnoittelu on älytöntä

Vierailija
05.10.2013 |

Kirppis on aivan väärä nimitys näille sivuille, koska vaatteet, kengät ja tavarat on täysin ylihinnoiteltua. Ei kirppiksellä kuuluisi pyytää esim. "vähän" käytetystä paidasta 18€ vaan kirppisidean mukaisesti oikea hinta olisi vaikkapa 4€, jos kyseessä alunperin hintava ja laadukas paita ja 1-2€ jos paita ostettu tavallisesta kaupasta tavalliseen hintaan.

Monet tuttavani ovat myöntäneetkin myyvänsä pieneksi käyneet lastenvaatteensa mieluummin nettikirppiksillä kuin livenä, koska näin jokaisesta yksittäisestä vaatteesta saa huomattavasti paremman hinnan. Tyhmähän ei ole se, joka pyytää vaan se, joka maksaa mutta sanonpahan vaan, että mopo on jo karannut..

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäänsä kirppareilla hinnoittelu lähtenyt lapasesta! Jengillä joku idea rikastua myymällä kirppiksellä, kun eikö se idea ole päästä vanhasta jota ei tarvitse, eroon, että saa lisää kaappi tilaa.

Lähi kirppiksellä tuttu näky nyppynen värit pesussa haalistunut henkka maukan perus paita 7-10e kun itse kehtaisin vastaavasta pyytää tyyliin euron.

Mutta kuten ap kirjoittikin, ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.

Vierailija
2/13 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toinen ilmiö on se hurja tinkiminen jo ennestään halvasta tuotteesta. Ei siinä mitään, mutta jos juuri on saanut tuotteen laitettua myyntiin.

Tai toinen mitä olen huomannut niin tingitään hirveästi ja vedotaan siihen, kun  on huono taloustilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme touhua! Jos haluat päästä tuotteesta eroon, miksi pitää vinkua voittoa? Pistä sitten roskikseen ja tuhoa maapalloa. Olen sitä mieltä, että pääasia on, että tuotteet menee kiertoon.

Vierailija
4/13 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me&I, Metsola, Ticket To Heaven, Blingo, Polarn O. Pyret... Näitä "merkkivaatteita" myyvät ja lapsillaan käyttävät äidit uskottelevat tienaavansa vaatteiden hinnan takaisin myymällä pieneksi jääneitä ja alekorista halvalla ostettuja kamppeita ylihintaan nettikirppareilla. Perustelevat itselleen, että näin ko. vaatteet eivät oikeastaan olekaan kalliita hankintoja.

Vierailija
5/13 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 10:43"]

Ja toinen ilmiö on se hurja tinkiminen jo ennestään halvasta tuotteesta. Ei siinä mitään, mutta jos juuri on saanut tuotteen laitettua myyntiin.

Tai toinen mitä olen huomannut niin tingitään hirveästi ja vedotaan siihen, kun  on huono taloustilanne.

[/quote]

Jep. esim 6 euron toppahaalaria halutaan 6 eurolla postikuluineen. Sitä kun ei saa edes liikahtamaan postista ilman tuota kuutta euroa. Hyväntekeväisyyttä ilmeisesti pitäisi harrastaa.. :)

Vierailija
6/13 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä tässä on ap ongelma? Onko sinulla rahat niin vähissä, että harmittaa kun joku pyytää likaa vai miksi vingut tästä? Ei sinulla ole mitään oikeutta määritellä kaikille tuotteille sopivaa hintaa. Oikea hinta on se, jonka joku suostuu siitä tuotteesta maksamaan. Jos se on kalliimpi kuin mitä sinä olisit maksanut, ei se tarkoita, että sinä olisit oikeassa siinä, että tuote on kallis. Sinulla vain on liian vähän rahaa tai olet pihi.

Vierailija
7/13 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 10:52"]

Me&I, Metsola, Ticket To Heaven, Blingo, Polarn O. Pyret... Näitä "merkkivaatteita" myyvät ja lapsillaan käyttävät äidit uskottelevat tienaavansa vaatteiden hinnan takaisin myymällä pieneksi jääneitä ja alekorista halvalla ostettuja kamppeita ylihintaan nettikirppareilla. Perustelevat itselleen, että näin ko. vaatteet eivät oikeastaan olekaan kalliita hankintoja.

[/quote]

Olen itse tuolla Popin kirppiksellä ja tosiaan ne hinnat on ihan hulluja. Jostain käytetystä bodysta helposti 25e. Järjetöntä..

Vierailija
8/13 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en myisi käytettyjä vaatteita nettikirppiksellä, jos on ostajia? Jos joku maksaa käytetyistä leggareista/poikien kalsareista 15-20€ ja kiittelee vielä jälkikäteen, niin ei ole mitään ongelmaa myydä. Lähetyskulut tulee aina lisäksi ja joudun käydä erikseen postissa viemässä paketteja, rehellisesti sanottuna en vaivaudu parin euron vuoksi kävelemään 3km postiin. 1-2 euron kappalehintaan myyn vaatteet mieluummin kaverille, joka käy hakemassa ne kotoani.

Rikkinäisiä tai likaisia vaatteita en myy enkä ymmärrä miksi niitä kukaan haluaa ostaa, ihan sama minkä merkin tai mikä suosikkikuosi.

Vierailija
9/13 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä vallalla on sellainen käsitys, että kirppisten ainoa tarkoitus on päästä tavaroista eroon? On helpompiakin tapoja päästä tavaroista ilmaiseksi eroon: kirppispaikasta täytyy maksaa, ja siellä täytyy käydä täyttämässä paikkaa, järjestelemässä ja hinnoittelemassa; nettikirppiksillä täytyy tavara kuvata, ladata nettiin, pakata, ja viedä postiin, missä on yleensä pitkät jonot.

Kyllä kirppistelyn motiivina on yleensä saada itselle turhasta mutta hyväkuntoisesta tavarasta vähän rahaakin. Ei tietenkään yleensä mitään voittoa vaan ihan päinvastoin, jos tavaran on uutena ostanut ja myy murto-osalla alkuperäisestä hinnasta. Mutta luulisi sen käyvän järkeen, että arvokkaammasta tavarasta se murto-osakin on isompi summa kuin halpisroinasta.

Vierailija
10/13 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavinta on, että kirppismyynti kuuluu näihin juttuihin (kuten marjojen poimiminen ja pullonkeräys, yms.) joita köyhille aina suositellaan oivallisina tienaamiskeinoina.

Olisi jännä tietää, millä tavalla niiden köyhien olisi tarkoitus repiä voittoa trokaamisestaan, kun kirppiksellä ei kerran mikään saisi maksaa mitään :D

Vierailija
11/13 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
12/13 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla pop-kirppiksellä ylihintaa maksetaan lähinnä niistä raitavaatteista,ei muista niinkään.Mä en edes tykkää niistä raidallisista ja ostan vaan niitä värikkäitä kuoseja ja ulkovaatteita.

Vierailija
13/13 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse vien kirpparille vaatetta/tavaraa myyntiin, laitan niille sen verta hintaa kun itsekkin niistä kirpparilla maksaisin. Ja yleensä kun vien lapsille pieniksi jääneitä vaatteita laitan vähän hintaa koska haluan niistä eroon. En viitsi tuoda niitä takaisin kotiin, jos vaate ei mene kaupan pienelläkään hinnalla vien ne kierrätykseen. Joskus jaksan kauhistella kun jokin vanha ja hieman rikkinäinen lelukin saattaa olla 8e, itse en ees kehtaisi sellaista viedä myyntiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi