Kävin tänään Stockalla ja katselin kalliita laukkuja
Oli Longchampia, Vuittonia, DKNY:ta, Burberryä.. ja KAIKISSA luki Made in China.
Nyt mietityttää, että mitä oikeasti maksaa esim. tämä ihan oikeasti? Mitkä ovat tämän veskan todelliset kustannukset?
http://o5.com/is-your-shoulder-bag-killing-your-back/burberry-raymond-shoulder-bag/
Kommentit (28)
No aidon Vuittonin (joita ei myydä Stockalla) voi aina tarpeen mukaan viedä vuosihuoltoon, korjaukseen jne. Firman omaan liikkeeseen. Eikä käsittääkseni edes maksa mitään. Että maksaahan se laukku hiton paljon, mutta siitä sitten saa laukun loppuiäkseen jos niistä sattuu tykkäämään. Ja jos tosiaan tehdään kiinassa, niin tehdään kuitenkin käsityönä ja hyvistä materiaaleista. Feikit toki saatetaan tehdä samalla tehtaalla, mutta huonommasta materiaalista, kiireellä ja ehkä eri tekijöidenkin toimesta.
Mäkin kävin tänään Stokkalla. Ihailin näyteikkunoiden laukkujen värejä, oli mm. sinistä ja vihreää nahkaa, ihanaa kun käyttävät värejä!
Itsellä on pari merkkilaukkua vaikka oon tämmönen luonnonlapsi ja kuljen yleensä ulkoiluvaatteissa. Tykkään laadukkaista tuotteista ja on ne merkkilaukut vaan paremmin viimeistelty ja myös tehty paremmista materiaaleista. Longchampissä lukee ainakin Made in France! ;)
Mua kyllä silti ahdistaa nykyajan pinnallisuus. Toki ihailen kauniisti pukeutuvia, tyylikkäitä ihmisiä mutta ahdistaa se, että tyylikkyyden pitäisi olla joku päämäärä meillä kaikilla. Miksi pitäisi? Ja tuntuu hassulta että joku antaa laukuille ja muille esineille niin suuren painoarvon elämässään . Jotenkin surullista ja tyhjää elämää, ainakin minun silmissäni.
Todelliset kustannukset muutaman kymmenen euroa, pikkutytöt ja köyhät äidit väsäävät niitä siellä parin euron tuntipalkalla..
Michael Kors on kyllä juntein merkki ikinä. Halpa ja ruma.
Haluaisin ostaa merkkilaukun, mutta Stockalla on vain verrattain halpoja ja rumia Helsingin keskustassakin. Pitää siis ilmeisesti tilata muualta tai ostaa ulkomaan reissulta.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 23:38"]
Mäkin kävin tänään Stokkalla. Ihailin näyteikkunoiden laukkujen värejä, oli mm. sinistä ja vihreää nahkaa, ihanaa kun käyttävät värejä!
Itsellä on pari merkkilaukkua vaikka oon tämmönen luonnonlapsi ja kuljen yleensä ulkoiluvaatteissa. Tykkään laadukkaista tuotteista ja on ne merkkilaukut vaan paremmin viimeistelty ja myös tehty paremmista materiaaleista. Longchampissä lukee ainakin Made in France! ;)
Mua kyllä silti ahdistaa nykyajan pinnallisuus. Toki ihailen kauniisti pukeutuvia, tyylikkäitä ihmisiä mutta ahdistaa se, että tyylikkyyden pitäisi olla joku päämäärä meillä kaikilla. Miksi pitäisi? Ja tuntuu hassulta että joku antaa laukuille ja muille esineille niin suuren painoarvon elämässään . Jotenkin surullista ja tyhjää elämää, ainakin minun silmissäni.
[/quote]
pidä sinä vaan tyylikkyyttä surullisena, minä en. Musta on ihanaa että Helsingissä näkee loistavasti pukeutuneita suomalaisia.
Varmaan itsenin tiedät halvalla voi pukeutua hyvinkin, eli siitä ei ole kiinni. Jollain voi olla toimiva vaatekaappk 40 vaatteella ja pärjää niillä läpi elämän.
Vuittoneita ei tehdä Kiinassa eikä myydä Suomessa muualla kuin Vuittonin kaupassa.
Mä ostan vaan halpoja laukkuja. Mua ei kiinnosta merkit. Samassa hikipajassa ne halvat ja kalliit laukut tehdään, Vuittonit vaan vetää suunnittajalleen hirveät voitot.