Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten joululahjat

Vierailija
04.10.2013 |

Oletteko hankkineet jo joululahjoja lapsille? Lasten iät ja mitä hankit? Paljonko yleensä menee lahjoihin?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut jo, ostan aina pitkin vuotta alennuksista. Omalle pian 4-vuotiaalle on legoja, muutamia muita leluja ja kunnolliset luistimet olisi tarkoitus ostaa.  En tiedä mitä luistimet maksavat, toivottavasti alle satasen, joten n. 150 e menee omalle lapselle. Omalle 6kk vanhalle tytölle sen sijaan ei ole mitään... ehkä täytyy laittaa jotain pientä pakettiin hänellekin, jottei isoveli ihmettele, miksei sisko saanut mitään... en ostanut esikoisellekaan ekana jouluna mitään kun tavaraa ja vaatteita on niin hirmuisesti muutenkin.

Lisäksi onkin sitten 10 muuta lasta, joille myös ostetaan lahjat, näiden yhteissumma noin 300-400 euroa.

Vierailija
2/24 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä en ole hommannut mitään, mutta teinille olen ajatellut yhtä korua, paria kirjaa, tennarit, ehkä lahjakortti johonkin vaatekauppaan.

Nuoremmalle en osaa varmaan keksiä yhtään mitään :( Toivottavasti vinkkaa hyvissä ajoin jotain mahdollista hommattavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut alesta 3-vuotiaalleni duplopaketin ja pari kirjaa joululahjaksi. Noin pienelle varmasti riittää. Sukulaisilta tulee varmaan pehmeitä paketteja ja leluja lisäksi.

Vierailija
4/24 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ostettu kaikki jo alesta aiemmin. En siis hintaa osaa sanoa, mutta meiltä vanhemmilta molemmat saavat 5-8 lahjaa (katson lähempänä joulua vasta, mitä annetaan). Joukossa on yhdet vaatteet, yhdet isommat legopaketit,  toiselle nukke ja toiselle junaratapakkaus ja sitten molemmille pienempiä leluja/kirjoja loput. Lisäksi muilta lapset saavat 3-4 lahjaa kumpikin. Iät 4 ja 2 vuotta.

Vierailija
5/24 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin juuri alesta isommalle Star wars legopaketin ja lautapelin. Pienemmälle en ole vielä ostanut mitään. Lapset siis 7v ja 3v.

Vierailija
6/24 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiimarissa on ota 3 maksa 2-alennukset. Ostin kolme hamahelmipakkausta, jotka päätyvät joulupakettiin lapsille. 

Vuoden varrelta olen myös ostanut tarjouksista mm. vaatetta, kirjoja, pari lelua. 

En laske lahjaostosten yhteissummia. Lasken sen että jokaiselle on jotain mieluista. 

Vierailija
7/24 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä hankkinut, mutta olen jo miettinyt hankintoja ja 12-vuotiaan kanssa keskustellutkin. Hänellä oli toive siis, josta keskusteltiin.

Vierailija
8/24 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hankkinut. Just vasta saatiin synttärit juhlittua. Tytärpuolelle olen jo miettinyt lahjan, poikapuolelle ei mitään aavistustakaan, omalle 1v:lle ei myöskään mitään hajua. Oikeasti kukaan ei tarvitsisi yhtään mitään paitsi ehkä jotain uusia vaatteita, mutta ne nyt ei hirveästi lapsia ilahduta... Leluja on niin paljon ettei tarttis yhtään uusia. Pakko keksiä jotain roipetta, huoh.

Vierailija
9/24 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikolla olisi tarkoitus ostaa eka lahjat.

Kumpikin lapsista (3v. ja 7v.) saavat haluamansa legopaketit ja vanhempi kirjan liskoista ja käärmeistä. 

Muutoin ei kyllä ole pienintäkään haisua, mitä ostaisi. Pitäii varmaan tarkemmin alkaa kysellä, mitä kumpikin haluaa.

Veikkaan, että lahjoihin menee 200e per muksu.

Vierailija
10/24 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmille oon jo löytänyt joululahjan eli tyttö 4v. lautapelin ja poika 1v. Dublo-legoja. Omien lasten joululahjoihin menee yhteensä maksimissaan 50€, kun on nuo löydetyt ollut alessa.

Vierailija
11/24 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 21:57"]

Kumpikin lapsista (3v. ja 7v.) saavat haluamansa legopaketit ja vanhempi kirjan liskoista ja käärmeistä. 

Muutoin ei kyllä ole pienintäkään haisua, mitä ostaisi. Pitäii varmaan tarkemmin alkaa kysellä, mitä kumpikin haluaa.

[/quote]

200e? Onko tämä ihan yleistäkin? Mulla on 1v lapsi, synttäreiksi hän sai meiltä vanhemmilta kaksi lahjaa ja jouluksikin ajattelin, että 2-3 lahjaa on ihan riittävästi. Tietysti vanhemman lapsen lahjoihin menee helposti enemmän rahaa, mutta 3-vuotiaan tavaroihin en taatusti upottaisi noin paljoa... No, kukin tyylillään.

Vierailija
12/24 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

6v pojalle on Hevisaurus-peli ostettuna, 8v tytölle on yksi kirja hankittuna, nuorimmaielle ei ole vielä mitään. Lahjoja tulee hommattua aina liikaa, vaikka joka vuosi päätän että nyt vähän vähemmän. Omien lasten lahjoihin menee varmaan 500euroa yhteensä.

Lisäksi olen ostanut kaksi lahjaa joulupuukeräykseen, baby born-nuken ja laatikollisen legoja.

Vierailija
13/24 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 22:03"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 21:57"]

[/quote]

200e? Onko tämä ihan yleistäkin? Mulla on 1v lapsi, synttäreiksi hän sai meiltä vanhemmilta kaksi lahjaa ja jouluksikin ajattelin, että 2-3 lahjaa on ihan riittävästi. Tietysti vanhemman lapsen lahjoihin menee helposti enemmän rahaa, mutta 3-vuotiaan tavaroihin en taatusti upottaisi noin paljoa... No, kukin tyylillään.

[/quote]

Pelkästään legopaketti on noin 100e ja kirja 30e. 

Paketteja tulee kummallekin viisi (kuten viime vuonnakin) joten eivät nyt kuitenkaan huku lahjoihin =)

Vierailija
14/24 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no riippuu miten laskee lahjat. mutta kylla niihin 1000€ ainakin menee. siihen tulee mukaan matka kylla ja muu rompe. lapset 9 ja 12. en ole ostanut lahjoja viela. alan aina ostamaan marraskuussa

Vierailija
15/24 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö toivoi Furbyä, sitä olen tässä nettaillut ja todennut että niihin muihin toiveisin nähden (baletti barbie, merida-nukke, winx-nukke ja monster high) tuon on ihan toteuttamiskelpoinen idea.

Sitten jotain lego-friedns tai helinä -pyyhettä, joku peli ja jotain pientä. Merida-vinkki menköön tädilleen jonka kanssa kävi meridaa katsomassa.

Suurempi ongelma on tuo itsetäytettävä joulukalenteri. Viimevuonna laitoin legoja ja karkkia... mitähän tänä vuonna siihen keksisi?

Vierailija
16/24 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ostettu. 4-vuotias saa sellaisen kartanomallisen nukkekodin tykötarpeineen ja 2-vuotias Ikean leikkikeittiön. Molemmat ostin käytettynä, yhteensä 90€.

Pari sataa on budjetti aiemmin ollut, nyt se on 300. Siihen sisältyy kaikkien lahjat: lasten, aviomiehen ja sukulaisten.

Vierailija
17/24 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsille löysin ihania pörrösiä hattuja sellaisesta verkkokaupasta kuin www.pomenia.com. Lapset 4v. ja 7v.

Vierailija
18/24 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-v pojalle: minecraft lego linnoitus -paketti, pokepalloja ja pokemoneja, lelurobotti, kaivaussetti jossa siis kaivetaan jostain mötikästä esille dinosauruksen luuranko. Isovanhemmat ostaneet suksisetin.

Vierailija
19/24 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se lähemmäksi 1500 euroa menee. Lapsille (3 kpl) noin 400 eurolla /lapsi, sitten miehelle ja kummilapsille.

Vierailija
20/24 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotias haluaa uudet peitot ja pussilakanat niihin. Muutamia lahjakortteja tiettyihin vaateliikkeisiin ja siinä se. Elektroniikkaa ei tarvitse, hänellä on omastakin mielestään kaikki vempeleet mitä haluaa ja tarvitsee.

12-vuotias saa myös uuden peiton ja pussilakanasetin, "tuhoa tämä kirja"-kirjan, akvarellimaalaukseen tarvittavia juttuja ja Lego-paketin. Lisäksi varmaan saa lahjakortteja. Hänelläkin on kaikki elektroniikkapuoli kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan