Suosittele kuukautissovellusta aikuiselle naiselle
Nyt tulee varmaan miljoona viestiä siitä, että paperinen kalenteri käy ihan hyvin kuukautisten seurantaan ja niinhän se käykin, mutta olisi hauskaa ottaa käyttöön joku sovellus, johon merkata kuukautiset. Ajattelin, että jos jatkossa siitä olisi hyötyä siinäkin, kun ikää tulee vääjäämättä lisää ja vaihdevuodetkin lähestyvät.
Mitä itse käytät ja mitä "toimintoja" ko. sovelluksessa on, suositteletko sitä muille?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minusta on ollut ihan kiva että näen yhdellä silmäyksellä että jaaha, nyt oli 2 viikkoa väliä, ja kuten esim. nyt että menkoista on jo 150 päivää.
No ompa hetkistä elämää jos tuollaista asiaa ei huomaa tai muista.
Ihan oikeastiko sä muistaisit ulkoa, että nyt on 145 päivää kuukautisista? Mä en muistaisi. En edes että nyt niistä on 16 päivää.
-eriJos kuukautisista on 145 pv vaihtoehdot on joko että olen raskaana tai sitten vaihdevuodet ovat jo pitkällä.
Kummassakin asiassa olen selvillä heti kun vilkaisen (paperi)kalenteriani joka kuukausi, lasken siihen etukäteen 28pv niin se on referenssinä a onko "myöhässä" vai "etuajassa" Ja jos kuukautiset ovat yli 35, teen raskaustestin. Jos kuukautiset nyt tulevaisuudessa jäisivät joku kuukausi tulematta ilman raskautta, tekisin raskaustestin joka kuukausi, ovulaation ajankohtaa voi silloin vaihdella milloin tahansa.
Keltarauhashormonia syövillä voi menkat tulla milloin tahansa tai olla tulematta, heihin en ota kantaa, itse en syö mitään hormoneita.
Kannattaa harjoitella laskemista, jotta ei aivan tyhmisty.
Minun ei ole tarvinnut laskea joka kuukausi kalenteriini, eikä varsinkaan arvion laskemisesta ole viime vuosina ollut juuri hyötyä kun kierto on vaihdellut niin paljon.
Enkä ole huolissani, olen 49 eikä raskauden mahdollisuutta ole.
Tässä on ollut pari pidempää taukoa jo aiemminkin, silti on taas alkaneet. Nyt katselen välillä että miten pitkällä mennään, ja tykkään siitä että näen sen nopeasti.
Minulla on muutakin laskeskelemista.
Ehkäpä se johtuu siitä että elämä on niin pitkäveteistä ettei ajankulua niin hahmota.
Mutta kaikkea tuolta väliltä on kierto ollut, enkä näe ongelmaa siinä ettei minun tarvitse laskea, vaan näen hetkessä vastauksen.
Enkä ole niin vainoharhainen etten voisi tietoa sovellukseen laittaa.