Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittele kuukautissovellusta aikuiselle naiselle

Vierailija
02.09.2020 |

Nyt tulee varmaan miljoona viestiä siitä, että paperinen kalenteri käy ihan hyvin kuukautisten seurantaan ja niinhän se käykin, mutta olisi hauskaa ottaa käyttöön joku sovellus, johon merkata kuukautiset. Ajattelin, että jos jatkossa siitä olisi hyötyä siinäkin, kun ikää tulee vääjäämättä lisää ja vaihdevuodetkin lähestyvät.

Mitä itse käytät ja mitä "toimintoja" ko. sovelluksessa on, suositteletko sitä muille?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaihdevuodet tuloillaan ei niistä sovelluksista ole mitään hyötyä, niin epäsäännölliseksi menee. Ennen oli tasatarkka 28pv, nyt on kuukautiset olleet 24-35 välillä joten ihan turha on jotain appia täytellä.

Parhain mistä itse tiedän että menkat on tulossa kun hermot menee turhastakin ja rinnat turpoo, niin tiedän varautua.

On siitä hyötyä, vaikka epäsäännöllistyykin. Ainakin itse olen huomannut sieltä, että kierto jossain vaiheessa lyheni (vaikka olikin epäsäännöllinen) ja että nyt viime aikoina se on ehkä alkanut taas pidetä (koska tulee myös yli 30 päivän kiertojakin). Ennustettavuus heikkenee, mutta seurattavuus säilyy.

Ihan saman asian hoituu kun kirjoittaa kalenteriin yhdelle sivulle menneiden kk kierrot.

Vierailija
22/42 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Flo. Voi seurata esimerkiksi ovulaation arvioitua ajankohtaa, painoa, unen määrää, mielialan muutoksia, fyysisiä oireita, vuotoa, lämpöä, yhdyntöjä ym. Olen käyttänyt nyt vuoden ajan ja on toiminut hyvin. Kiva katsoa jo etukäteen osuuko menkat lomalle.

Ja samaa asiaa ei voi laskea kalenterista?

Ei kai kukaan kiellä laskemasta. Sen kun lasket vain!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaihdevuodet tuloillaan ei niistä sovelluksista ole mitään hyötyä, niin epäsäännölliseksi menee. Ennen oli tasatarkka 28pv, nyt on kuukautiset olleet 24-35 välillä joten ihan turha on jotain appia täytellä.

Parhain mistä itse tiedän että menkat on tulossa kun hermot menee turhastakin ja rinnat turpoo, niin tiedän varautua.

On siitä hyötyä, vaikka epäsäännöllistyykin. Ainakin itse olen huomannut sieltä, että kierto jossain vaiheessa lyheni (vaikka olikin epäsäännöllinen) ja että nyt viime aikoina se on ehkä alkanut taas pidetä (koska tulee myös yli 30 päivän kiertojakin). Ennustettavuus heikkenee, mutta seurattavuus säilyy.

Ihan saman asian hoituu kun kirjoittaa kalenteriin yhdelle sivulle menneiden kk kierrot.

Saathan sinä merkata, ei kukaan kiellä!

Vierailija
24/42 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Flo. Voi seurata esimerkiksi ovulaation arvioitua ajankohtaa, painoa, unen määrää, mielialan muutoksia, fyysisiä oireita, vuotoa, lämpöä, yhdyntöjä ym. Olen käyttänyt nyt vuoden ajan ja on toiminut hyvin. Kiva katsoa jo etukäteen osuuko menkat lomalle.

Tottakai voi, mutta en kirjoita sinne etukäteen menkkoja vaikka kesälle 2021. Sovelluksesta nään kymmenessä sekunnissa, että ensi juhannukselle ei osu menkkoja. Käsin laskiessa menee paljon kauemmin selvittää asia. 

Vierailija
25/42 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä käytössä nimellä kuukautiskalenteri. Kaikissa niissä on ne oireluettelot jne. menneet ja tulevat menkat jne.

Vierailija
26/42 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin yhdelle kalenterin sivulle sähköisessä kalenterissa kirjoitat kierrot? Kirjoitatko sinne myös, että tänään oli vatsa sekaisin ja rinnat arat?

Vierailija
27/42 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjumala, kaikkea sitä kanssa nykyään. Rättipäivätkin pitäisi älylaitteeseen syöttää.

Vierailija
28/42 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kato kun se softa tekee laskemisen mun puolesta. Niin eteen kuin taaksekin päin. Kalenterista pystyy tsekkaamaan oletetun alkamisajan ilman, että tarvitsee laskea päiviä itse. Ja logista pystyy katsomaan taaksepäin, minkä pituisia kiertoja on aiemmin ollut.

Kaiken tämän tietysti pystyy tekemään vaikka ruutuvihkolla ja kalenterilla. Elämää helpottaa, kun ei tarvitse itse laskea eikä pitää kirjaa (muuta kuin merkkaamalla menkkojen alun ja lopun softaan).

Vierailija
29/42 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelutkin muuten hoituu kätevästi lankapuhelimella.

Vierailija
30/42 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta on ollut ihan kiva että näen yhdellä silmäyksellä että jaaha, nyt oli 2 viikkoa väliä, ja kuten esim. nyt että menkoista on jo 150 päivää.

Vierailija
31/42 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

flow! käytin ennen kuin aloitin pillerit. saa merkattua esim. vuodon laadun (väri, kuinka paljon) ja oman mielialan yms.

Haluaako joku tosiaan jakaa tämänKIN googlen kanssa?

Mikä sun mielestä tuossa on niin mahdottoman arkaluontoista?

Ei kai sinänsä mitään, mutta itse en haluaisi, että kaiken mahdollisen muun minusta kerätyn tiedon lisäksi tallessa on se, minkä värisiä hyytymäklimppejä minäkin päivänä tuli ja tuliko ne ripulin kanssa vai ilman.

Vierailija
32/42 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi, mutta en kirjoita sinne etukäteen menkkoja vaikka kesälle 2021. Sovelluksesta nään kymmenessä sekunnissa, että ensi juhannukselle ei osu menkkoja. Käsin laskiessa menee paljon kauemmin selvittää asia. 

Niin sehän on vaan arvio, mitään takuita se ennuste ei ole.

Jos on epäsäännöllinen kirto joka heittelee joka kuukausi 5-10 päivää, ei se appi sitä tiedä.

Vierailija
33/42 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minusta on ollut ihan kiva että näen yhdellä silmäyksellä että jaaha, nyt oli 2 viikkoa väliä, ja kuten esim. nyt että menkoista on jo 150 päivää.

No ompa hetkistä elämää jos tuollaista asiaa ei huomaa tai muista.

Vierailija
34/42 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin yhdelle kalenterin sivulle sähköisessä kalenterissa kirjoitat kierrot? Kirjoitatko sinne myös, että tänään oli vatsa sekaisin ja rinnat arat?

En käytä mitään sähköistä kalenteria. Sellaisissa ovat lähes kaikissa huonoja käyttöliittymiä.

Vierailija
35/42 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelutkin muuten hoituu kätevästi lankapuhelimella.

Kyllä.

Vierailija
36/42 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeastiko sä muistaisit ulkoa, että nyt on 145 päivää kuukautisista? Mä en muistaisi. En edes että nyt niistä on 16 päivää.

-eri

Vierailija
37/42 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeastiko sä muistaisit ulkoa, että nyt on 145 päivää kuukautisista? Mä en muistaisi. En edes että nyt niistä on 16 päivää.

-eri

Jos kuukautisista on 145 pv vaihtoehdot on joko että olen raskaana tai sitten vaihdevuodet ovat jo pitkällä.

Kummassakin asiassa olen selvillä heti kun vilkaisen (paperi)kalenteriani joka kuukausi, lasken siihen etukäteen 28pv niin se on referenssinä a onko "myöhässä" vai "etuajassa" Ja jos kuukautiset ovat yli 35, teen raskaustestin. Jos kuukautiset nyt tulevaisuudessa jäisivät joku kuukausi tulematta ilman raskautta, tekisin raskaustestin joka kuukausi, ovulaation ajankohtaa voi silloin vaihdella milloin tahansa.

Keltarauhashormonia syövillä voi menkat tulla milloin tahansa tai olla tulematta, heihin en ota kantaa, itse en syö mitään hormoneita.

Kannattaa harjoitella laskemista, jotta ei aivan tyhmisty.

Vierailija
38/42 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Jos kuukautisista on 145 pv vaihtoehdot on joko että olen raskaana tai sitten vaihdevuodet ovat jo pitkällä.

Kummassakin asiassa olen selvillä heti kun vilkaisen (paperi)kalenteriani joka kuukausi, lasken siihen etukäteen 28pv niin se on referenssinä a onko "myöhässä" vai "etuajassa" Ja jos kuukautiset ovat yli 35, teen raskaustestin. Jos kuukautiset nyt tulevaisuudessa jäisivät joku kuukausi tulematta ilman raskautta, tekisin raskaustestin joka kuukausi, ovulaation ajankohtaa voi silloin vaihdella milloin tahansa.

Keltarauhashormonia syövillä voi menkat tulla milloin tahansa tai olla tulematta, heihin en ota kantaa, itse en syö mitään hormoneita.

Kannattaa harjoitella laskemista, jotta ei aivan tyhmisty.

Ehkäisynä kondomi, ja se on toiminut 100% meillä jo 10 vuotta, jos joku nyt ihmettelee.

Vierailija
39/42 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Mihin tarvitsen tietoa että kuukautiset olisivat 145pv poissa?

Jos ne on poissa ilman raskautta, ne on poissa, ja kun ne alkavat voi laskea välin.

Aika pihalla olette jos menkat on poissa noin pitkään ettekä huolestuisi. Ei tuolloin enää saa ab orttia jos ei haluakaan lasta, ja jos haluaisikin niin neuvolat menee hukkaan.

Kannattaa vähän relata elämässä jos moista asiaa ei huomaa.

Vierailija
40/42 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Period tracker

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän