Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittele kuukautissovellusta aikuiselle naiselle

Vierailija
02.09.2020 |

Nyt tulee varmaan miljoona viestiä siitä, että paperinen kalenteri käy ihan hyvin kuukautisten seurantaan ja niinhän se käykin, mutta olisi hauskaa ottaa käyttöön joku sovellus, johon merkata kuukautiset. Ajattelin, että jos jatkossa siitä olisi hyötyä siinäkin, kun ikää tulee vääjäämättä lisää ja vaihdevuodetkin lähestyvät.

Mitä itse käytät ja mitä "toimintoja" ko. sovelluksessa on, suositteletko sitä muille?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on aika paljon näitä ketjuja jo ennestään, mutta vastaan samalla tavalla kuin aiemminkin: mulla on käytössä Clue, ja siitä oon tykännyt.

Vierailija
2/42 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

flow! käytin ennen kuin aloitin pillerit. saa merkattua esim. vuodon laadun (väri, kuinka paljon) ja oman mielialan yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ flow näyttää ovulaation kohdan

Vierailija
4/42 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kynä

-paperi

Minkä ihmeen takia kuukautistenkin ajankohta pitää jakaa monikansallisille yrityksille ja mainostajille?

Vierailija
5/42 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flo on täälläkin.

Vierailija
6/42 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on P Tracker.

Suurimmaksi osaksi kai noissa taitaa samoja toiminnallisuuksia olla kaikissa.

Vierailija
7/42 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-kynä

-paperi

Minkä ihmeen takia kuukautistenkin ajankohta pitää jakaa monikansallisille yrityksille ja mainostajille?

Säkin voit googlata jonkun vastaavan ketjun ja katsoa ne vastaukset sieltä, ettei tarvitse kirjoittaa aina samoja juttuja uudelleen. 

Vierailija
8/42 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain aiemmassa ketjussa joku mies (!) suositteli Samsung Helthia. Otin kokeiluun ja olen tykännyt. Riittävän yksinkertainen. Näyttää milloin menkat tulossa ja milloin hedelmällisin aika. Riittää mulle. En jaksa näprärä asian kanssa enempää.

Vierailija
9/42 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Oma kalenteri niminen ja se on ihan ok. En nyt tiedä, mitä muuta iloa siitä on, kun se, että näyttää kierron jne. Itsellä helpottanut siinä, että voi sovelluksesta katsoa, koska kuukautisten pitäisi suurinpiirtein alkaa.

Vierailija
10/42 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautispervo taas paikalla, älkää ruokkiko!!!

Vierailija
11/42 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

flow! käytin ennen kuin aloitin pillerit. saa merkattua esim. vuodon laadun (väri, kuinka paljon) ja oman mielialan yms.

Haluaako joku tosiaan jakaa tämänKIN googlen kanssa?

Vierailija
12/42 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flow, se on hyvä. Siihen saa oireetkin ylös. Tärkeä juttu näin esivaihdevuosissa olevalle ja hormonaalisesta migreenistä kärsivälle. 

Vierailija
13/42 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaako joku tosiaan jakaa tämänKIN googlen kanssa?

Mikä sun mielestä tuossa on niin mahdottoman arkaluontoista?

Vierailija
14/42 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukautispervo taas paikalla, älkää ruokkiko!!!

Sinäkö se olet, joka poistattaa kaikki kuukautisiin liittyvät ketjut. Rauhoitu. Asia siinä missä muutkin.

Vierailija
15/42 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on P Tracker.

Suurimmaksi osaksi kai noissa taitaa samoja toiminnallisuuksia olla kaikissa.

Ja siis tähänkin saa kalenteriin laitettua myös oireita, aknesta unettomuuteen ja eri mielialoja ja näitä voi lisätäkin tarvittaessa. Ja tuossa on vielä myös "trying to concieve" josta saanee jotain raskauden suunnitteluun liittyviä toiminnallisuuksiakin ja "pregnancy mode", josta saa kierron laskennan tauolle. Ei ehkä ap:lle tämä tarpeellista, kuten ei minullekaan. Ja on mahdollisuus asettaa muistutuksia menkoista ja ovulaatiosta jne.

Vierailija
16/42 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaihdevuodet tuloillaan ei niistä sovelluksista ole mitään hyötyä, niin epäsäännölliseksi menee. Ennen oli tasatarkka 28pv, nyt on kuukautiset olleet 24-35 välillä joten ihan turha on jotain appia täytellä.

Parhain mistä itse tiedän että menkat on tulossa kun hermot menee turhastakin ja rinnat turpoo, niin tiedän varautua.

Vierailija
17/42 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flo. Voi seurata esimerkiksi ovulaation arvioitua ajankohtaa, painoa, unen määrää, mielialan muutoksia, fyysisiä oireita, vuotoa, lämpöä, yhdyntöjä ym. Olen käyttänyt nyt vuoden ajan ja on toiminut hyvin. Kiva katsoa jo etukäteen osuuko menkat lomalle.

Vierailija
18/42 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaihdevuodet tuloillaan ei niistä sovelluksista ole mitään hyötyä, niin epäsäännölliseksi menee. Ennen oli tasatarkka 28pv, nyt on kuukautiset olleet 24-35 välillä joten ihan turha on jotain appia täytellä.

Parhain mistä itse tiedän että menkat on tulossa kun hermot menee turhastakin ja rinnat turpoo, niin tiedän varautua.

On siitä hyötyä, vaikka epäsäännöllistyykin. Ainakin itse olen huomannut sieltä, että kierto jossain vaiheessa lyheni (vaikka olikin epäsäännöllinen) ja että nyt viime aikoina se on ehkä alkanut taas pidetä (koska tulee myös yli 30 päivän kiertojakin). Ennustettavuus heikkenee, mutta seurattavuus säilyy.

Vierailija
19/42 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flo. Voi seurata esimerkiksi ovulaation arvioitua ajankohtaa, painoa, unen määrää, mielialan muutoksia, fyysisiä oireita, vuotoa, lämpöä, yhdyntöjä ym. Olen käyttänyt nyt vuoden ajan ja on toiminut hyvin. Kiva katsoa jo etukäteen osuuko menkat lomalle.

Ja samaa asiaa ei voi laskea kalenterista?

Vierailija
20/42 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siitä on hyötyä. Sovellus laskee ne poikkeamat ja kertoo niistä, ja ilmoittaa myös, jos kierto ei ole normaalin rajoissa.

Mä en tiedä menkkojen alkua esim. rintojen turpoamisesta, kun mulla on kystia, jotka turvottelee milloin vain. Nytkin on ollut kuukauden rinnat kipeät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän