Vauvan liikkeet lähestyvän synnytyksen aikana
Liikkuuko vauva edelleen samalla lailla vai rauhoittuuko se synnytyksen lähestyessä?
Mulla on tänään viikkoja 38+4 ja kivuttomia supistuksia on tosi usein. Vauva liikkuu ihan niin kuin aikaisemminkin.
Kommentit (6)
Muistaakseni ihan samalla lailla liikkui kuin ennenkin. Onko noi sun kivuttomat supistukset säännöllisiä, ootko kellottanut? Jos on niin saattaapi olla lähtö lähellä!
esikoinen liikku vähemmän ja sykekäyräkään ei ollu kovin hääppönen. olikin sitten tosi sininen syntyessään eli oli ollu vissiin vähän huonolla hapella.. Napaveren ph oli silti normaali eikä tuosta mutään vauriota näytä jääneen(tyttö 4v)
Kuopus liikkuu ponnistusvaiheen alkuun ihan normaalisti, supistuksen aikana toki oli rauhallisempi.
Epäsäännöllisesti on supparit tulleet nyt parin viikon ajan, kuitenkin koko ajan lisääntyvässä määrin.
Pari viikkoa sitten lääkäri totesi kohdunkaulan lyhentyneen kolmesta kahteen senttiin ja ulkosuun olevan sormelle auki.
Tulisi nyt vain lähtö sairaalaan äkkiä, en jaksa enää olla paksu :D
Ap
No jos ei liiku normaalisti, pitää ottaa yhteyttä äitipolille. Googleta "liikelaskenta". Mutta sulla ilmeisesti liikkuu normaalisti?
Kyllä tää potkii ihan normaalisti. Ajattelin vain, että hiljeneekö nuo yleensä synnytyksen lähestyessä vai ei.
Yritän epätoivoisesti löytää merkkejä lähestyvästä synnytyksestä kun oon jo totaalikyllästynyt olemaan raskaana :)
Ap
Mulla pikkuinen riehui viimeseen asti, rauhottui vasta kun lapsivedet meni ja tiheät kipeät supistukset alkoivatkin. Napero syntyikin siitä muutaman tunnin päästä:)