Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostan tämän kuun tt-tuen koronalisällä 3 laatikkoa keskiolutta - Mihin sinä käytät koronalisän?

Vierailija
02.09.2020 |

Köyhä laittaa rahan heti kiertoon ;)569

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi etevää Kelalta uedellyttää, että pitää olla saanut toimeentulotukea maaliskuussa ja elokuussa. Olen saanut toimeentulotukea 4 vuotta putkeen ja nyt en sitten saa koronalisää, koska elokuussa tuli veronpalautukset eli en tietenkään saanut elokuussa toimeentulotukea. Eikä varmaan kovin moni muukaan, kun veronpalautukset kai suurimmalle osalle tuli.

Minulla meni elokuu 10 eurolla yli niin en saanut tukea. Maksoin sähkölaskunkin itse. En saa siis elokuulta tuota 75 kun on jätetty tuo porsaanreikä

Itsellä keväällä laskelmat ylittyi 0.42 euroa ja 2 euroa eli en myöskään saa koronalisää

Vierailija
62/100 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa tt-tukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu työtön lähti talliinaan risteilylle ja osti finnkinon leffaliput.

Valittu, että maskit on niin jumalattoman kalliita.

Vierailija
64/100 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi etevää Kelalta uedellyttää, että pitää olla saanut toimeentulotukea maaliskuussa ja elokuussa. Olen saanut toimeentulotukea 4 vuotta putkeen ja nyt en sitten saa koronalisää, koska elokuussa tuli veronpalautukset eli en tietenkään saanut elokuussa toimeentulotukea. Eikä varmaan kovin moni muukaan, kun veronpalautukset kai suurimmalle osalle tuli.

Minulla meni elokuu 10 eurolla yli niin en saanut tukea. Maksoin sähkölaskunkin itse. En saa siis elokuulta tuota 75 kun on jätetty tuo porsaanreikä

Itsellä keväällä laskelmat ylittyi 0.42 euroa ja 2 euroa eli en myöskään saa koronalisää

Ja kiroan Marinin helve##in kun elän kaikkein alimmilla tuoilla mutta jään silti ilman koronalisää. Haistakoon paska koko akka.

Vierailija
65/100 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi etevää Kelalta edellyttää, että pitää olla saanut toimeentulotukea maaliskuussa ja elokuussa. Olen saanut toimeentulotukea 4 vuotta putkeen ja nyt en sitten saa koronalisää, koska elokuussa tuli veronpalautukset eli en tietenkään saanut elokuussa toimeentulotukea. Eikä varmaan kovin moni muukaan, kun veronpalautukset kai suurimmalle osalle tuli.

tämä on sinulle ihan oikein.

Mietin lähinnä että kuinkahan moni muukin jäi ilman koronalisää, koska veronpalautus tuli elokuussa.

Onhan meitä. Syyskuun laskelma on 0,50 euroa ylijäämäinen ja sen takia en saa koronalisää lokakuussakaan.

Vierailija
66/100 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju aiheuttaa niin paljon myötähäpeää. Toivottavasti koko tukijärjestelmä romahtaa kun töissäkäyvät ei enää kestä teidän leyhymistä.

Vierailija
67/100 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkää nyt tajuta työttömät, että te saatte päättää itse paljonko Kela verottaa työttömyyskorvaustanne. Kannattaa säätää prosentti niin, ettei tule palautuksia.

Vierailija
68/100 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju aiheuttaa niin paljon myötähäpeää. Toivottavasti koko tukijärjestelmä romahtaa kun töissäkäyvät ei enää kestä teidän leyhymistä.

Suomessa on odotettavissa sellaiset irtisanomiset loppuvuonna, että saatat päästä sinäkin kilometritehtaalle.

Vierailija
69/100 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyskorvauksen veroprosentin saa päättää itse. Kannattaa säätää se niin, ettei tule palautuksia.

Vierailija
70/100 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on odotettavissa sellaiset irtisanomiset loppuvuonna, että saatat päästä sinäkin kilometritehtaalle.

Niin. Näin voi käydä sinulle ja minulle. Se vain kun minun homma on sellainen että aika vaikea yrityksessä korvata. Ei meinaan ole koko firmassa ketään muuta kun pystyy tämän homman tekemään. Voin toki silti lentää pellolle. Se vain kun olen firmassa jossa yritetään pitää huolta työntekijöistä. Voin silti lentää pellolle. Mutta olen tärkeä firmassa. Hyvin. Katsotaan. Jos lennän pellolle palaan tänne kirjoittamaan asiasta niin että saat ilkkua minulle.

Vierailija
71/100 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse säätäisi veroprosentin sellaiseksi, että työttömyysetuudesta ei menisi veroja, en olisi oikeutettu toimeentulotukeen. Mutta tarvin tt-tukea, koska siinä on esimerkiksi apteekkisitoumus, kun lapsen lääkkeet maksaa n. 200e kuukaudessa, niin ne saa hakea ilmaiseksi apteekista. Lisäksi Kela maksaa sähkön ja lääkärikulut. Se on huomattavasti enemmän rahana, kun se muutama roponen, mitä saa itseasiallisena toimeentulotukena. Eli ihan tietoinen valinta tämä veroprosentti.

Vierailija
72/100 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Näin voi käydä sinulle ja minulle. Se vain kun minun homma on sellainen että aika vaikea yrityksessä korvata. Ei meinaan ole koko firmassa ketään muuta kun pystyy tämän homman tekemään. Voin toki silti lentää pellolle. Se vain kun olen firmassa jossa yritetään pitää huolta työntekijöistä. Voin silti lentää pellolle. Mutta olen tärkeä firmassa. Hyvin. Katsotaan. Jos lennän pellolle palaan tänne kirjoittamaan asiasta niin että saat ilkkua minulle.

Pata kattilaa soimaa. Itse ilkuit ja syyllistit ketjuun kirjoittaneita. Lähes kaikki tuilla eläjät haluaisivat elättää itse itsensä eikä elää säälirahoilla teidän työssäkäyvien sylkykuppina.

Vierailija
73/100 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pata kattilaa soimaa. Itse ilkuit ja syyllistit ketjuun kirjoittaneita. Lähes kaikki tuilla eläjät haluaisivat elättää itse itsensä eikä elää säälirahoilla teidän työssäkäyvien sylkykuppina.

Tämä ei ole totta. Tukirahoilla elää paljon ihmisiä, jotka mielellään ovat tekemättä yhtään mitään vastineeksi. Jos suostuisivat ottamaan vastaan työn, sen pitäisi olla jotain hienoa minkä haluaisi 500 muutakin ihmistä. Olen tavannut, tuntenut jne. näitä ihmisiä. Punainen matto pitäisi olla suoraan kaikkeen. Toisten järjestämänä tietenkin.

Vierailija
74/100 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan gramman mämmiä ja olen hetken aikaa onnellinen.

Kannattaisi jättää ne kaiken maailman mömmöt ostamatta, niin saattaisit olla oikeasti onnellinen useammankin hetken.

Vierailija
75/100 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti ei ole hyötyä laskea veroprosenttia, koska se leikataan toim tuessa pois. Nyt olisi ollut jos olisi ennustaja.

Vierailija
76/100 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan kadehdi yhtään työttömiä ja niiden tukia. Itsellä on mukava ja helppo duuni josta saan noin pari tonnia nettona kuussa ja olen erittäin tyytyväinen.

Vierailija
77/100 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on töissä kokoomuksen puoluetoimistolla?

Vierailija
78/100 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kuvio, tai sitten en vain tajua jotain. Ei siis tarvitse olla saanut tt-tukea edes koko maalis-heinäkuun ajalta, että olisi oikeutettu koronalisään myöhemmässä vaiheessa nyt syksyllä... Pitää vain maalis-heinäkuun välisenä aikana saadun tt-tuen lisäksi olla saanut tukea hakua edeltävänä kuukautena, jolloin on oikeutettu hakukuukauden koronalisään - onko näin?

Vierailija
79/100 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse säätäisi veroprosentin sellaiseksi, että työttömyysetuudesta ei menisi veroja, en olisi oikeutettu toimeentulotukeen. Mutta tarvin tt-tukea, koska siinä on esimerkiksi apteekkisitoumus, kun lapsen lääkkeet maksaa n. 200e kuukaudessa, niin ne saa hakea ilmaiseksi apteekista. Lisäksi Kela maksaa sähkön ja lääkärikulut. Se on huomattavasti enemmän rahana, kun se muutama roponen, mitä saa itseasiallisena toimeentulotukena. Eli ihan tietoinen valinta tämä veroprosentti.

Hanki itsellesi HIV. Sitten tt-tuki kustantaa sinulle myös HIV-lääkkeet jotka maksaa noin 1 000 €/kk. Silloinhan sinun todellakin kannattaa olla tt-tukiasiakas!

Vierailija
80/100 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä kuvio, tai sitten en vain tajua jotain. Ei siis tarvitse olla saanut tt-tukea edes koko maalis-heinäkuun ajalta, että olisi oikeutettu koronalisään myöhemmässä vaiheessa nyt syksyllä... Pitää vain maalis-heinäkuun välisenä aikana saadun tt-tuen lisäksi olla saanut tukea hakua edeltävänä kuukautena, jolloin on oikeutettu hakukuukauden koronalisään - onko näin?

Juuri näin ja huomioi, että suurimmalle osalle tuli joku nimellinen veronpalautus elokuussa, minkä takia ei saanut tt-tukea silloin, Eli koronalisää saavien määrä on todennäköisesti melko pieni. Uskon, että tarkoituksella tehty veto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan