Pallopelit aikuisena
Mulla olisi mahdollisuus liittyä koripalloporukkaan, joka pelaa 1-2 krt viikossa. Arkailen asiaa. En ole kauhean hyvä lajissa, mutta mieli tekisi liittyä, kun siellä tutustuisi ihmisiin ja tehtäisiin yhdessä kaikenlaista. Voiko aikuisena kehittyä vielä ja oppia uutta? Mitä olisi hyvä treenailla itsekseen koriksessa? Millaisia juttuja siis voisi tehdä yksin? Ryhmän taso on vaihteleva, en ole huonoin, mutta en kyllä paraskaan.
Kommentit (10)
Ei kannata nähdä vaivaa. Aikuisena ei kannata aloittaa mitään uutta mitä ei ole jo 7 vuotiaana aloittanut. Ei vaikka kuinka kiinnostaisi ja olisi motivaatiota. Suosittelen paria litraa jäätelöä ja pussi sipsiä joka päivä sohvalla netflixiä katsoen. Voit sitten tulla tänne parin vuoden päästä valittamaan kun painoa on 150kg ja diabetes. Yhteiskunnan vika tuokin.
Varmaan kannattaa ainakin peruskuntoa kasvattaa. Kivempi olla porukassa, jos jaksaa. Koreja löytyy monelta lähikentältä, jos jostain sellaisen löydät, käy jonkun kanssa vähän heittelemässä, niin pääset pallon kanssa sinuiksi. Mutta rohkeasti mene vaan kokeilemaan, pääsee sieltä pois, jos on kamalaa!
Mulla ei ole ehkä niin kunnosta kiinni, mä harrastan itsekseni kestävyyslajeja ja peruskunto on kyllä hyvä. Lähinnä ihan se pelin tajuaminen, rytmin vaihdokset. Ne on mulle se hankala ja pelottava juttu tässä. Pitää varmaan vaan haastaa itsensä. Olisi kiva kuulla kokemuksia muilta.
Voi olla riski että paikat hajoo helpommin kuin nuorempana, mutta mukaan vaan! Eihän noita ryhmiä muuten olisi. Pallopelit on kivoja - tulee liikuntaa ihan huomaamatta kivalla tavalla.
Pallon perässä juokseva ihminen herättää pelkkää vastenmielisyyttä - iästä riippumatta...
Minä pelkään palloa. Koulussa liikuntatunnit joilla pelattiin erilaisia palloilulajeja olivat yhtä tuskaa. Yleensä sain aina pallon päähäni ja jalkapallossa potkittiin sääreen. Että semmosta.
Vierailija kirjoitti:
Pallon perässä juokseva ihminen herättää pelkkää vastenmielisyyttä - iästä riippumatta...
Huomattavasti fiksumpaa on kasvattaa kuntoaan pallon perässä juosten kuin juosta ihan juoksemisen vuoksi.
Tottakai kannattaa. Monella ei ole porukkaa missä pelata. Käykatsomassa ainakin muutama kerta ja jos ei kiinnosta niin lopeta. Meillä ryhmässä monen ikäistä ja kokoista ja kaikki pelaa sen minkä jaksaa. Paikat pysyy kunnossa kun aloittaa varovasti ja venyttelee ennen treenejä.
Ei kannata mennä. Jos et nuorempana niin turha mennä enää nolaamaan itseensä.