Escitalopramia 10mg 13 päivää ja vieläkin ihan jäätävä olo!!
Voiko tämä enää mennä ohi? Söin ensin 5mg, aloitusoireet oli siedettävät ja sitten muutaman viikon päästä nostettiin tähän 10mg, olen käynyt kaikki haittavaikutusoireet läpi tän 2 viikon aikana ja nyt viimeisenä ihan järkyttävän oksettava olo.. Ennenkin syönyt tätä lääkettä enkä edes huomannut annoksen nostoa.. Kokemuksia?
Kommentit (14)
Olin eilen lääkärillä eikä maininnut sellaisesta kyllä mitään.. en tajunnut itse pyytää, ehdotti vain että söisin vielä viikon ja katsoisin.
No olosuhteesi (fyysiset, psyykkiset?) varmaan muuttuneet edelliseen kokeiluun nähden jollain tapaa. Selvitä ne lääkärin kanssa.
Omia sivuvaikutuksia olivat lievä pahoinvointi alkuun ja väsymys pitempään.
Mulla oli vatsakipuja ja vatsa sekaisin kun aloitin. Sitä kesti useamman kuukauden, mutta pikkuhiljaa tasoittui.
Lopetus oireet oli silti kurjemmat, tuli semmoisia outoja "sähköiskuja" pitkään.
Refluksi muuttui sietämättömäksi.
Muuta iloa mas.lääkkeistä ei ole.
Jos ihminen masentuu, siihen on syy.
Napit ei sitä poista, vaan elämän muuttaminen.
Itse koen saaneeni näistä apua paljonkin, valitettavasti taisin vaan lopettaa liian pian.. ja nyt tämä uudelleen aloitus karmeaa.
Minulla pahimmat oireet kestivät reilun kuukauden aloituksesta. Annostuksen lisäämisessä kannattaa mennä hitaasti ja pienin nostoin. Lääkäriin takaisin jos oireet pahat pitkään, lääkkeen vaihtokin voi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli vatsakipuja ja vatsa sekaisin kun aloitin. Sitä kesti useamman kuukauden, mutta pikkuhiljaa tasoittui.
Lopetus oireet oli silti kurjemmat, tuli semmoisia outoja "sähköiskuja" pitkään.
Söin jokunen vuosi sitten tätä lääkettä kolme kuukautta. Kokeilun sitä pakko-oireisiin. Sain sinun kuvailemia "sätkyjä". Kerranki jalkani alkoi elämään ihan omaa elämää ja kaaduin oikeen kunnolla. Lääkäri määräsi lopettamaan lääkkeen. Pakko vaan elää tämän nyppimisen kanssa.
Mulla tuli duloksetiinista järkyttävä ripuli ja pahoinvointi. Kauheeta myrkkyä minulle.
Hei apua. Eikö tuo ole cipralexin halvempi versio? Ei ole yhtään niin tehokas kuin alkuperäinen.
Vaihdoin joskus cipralexista syömääsi valmisteeseen ja olon huononeminen oli aika radikaalia. Mulla ei siis ollut mitään ennakkoluuloja halvemmasta veriosta, joten ei ollut psykologista.
Aloitin itse puolisen vuotta sitten cipralexin pitkästä aikaa uudestaan ja alun huono olo kesti n. pari viikkoa ja sitten tuli suuri muutos parempaan. Nyt en voi sanoa olevani masentunut.
Niin ja hei, mulla on ollut aina kyljessä diapam 10 mg siltä varalta, että olo pahenee liikaa aluksi. On auttanut kestämään aloitusoireet.
Joo tämä on kyllä se halvempi versio mutta itse olen syönyt tätä koko ajan niin en tuosta cipralexistä tiedä..
Ihmetyttää vaan tämä kun ennen pystynyt aloittamaan ilman suurempia kärsimyksiä ja nyt en edes mielestäni ole työkykyinen.
Niin ja opamoxia myös löytyy mutta pelkään että siitä jää riippuvaiseksi jos ei pidä välipäiviä. Nyt oon ottanut puolikkaan parina päivänä..
Minulla ei ollut kovin kummoisia aloitusoireita. Voisitko pyytää lääkäriltä pahoinvointilääkettä, jos se on pahin aloitusoireesi?