Millä tavoin op palvelee vanhuksia?
Laskunmaksuautomaatit on poissa, kassapalveluja ei enää ole, asiakaspalveluun ei saa yhteyttä, verkkopankkisysteemi täysin onneton...en tiedä paskempaa pankkia. Ei omanikaan häävi ole, mutta noi kaikki kuitenkin löytyy ja ihminen puhelimen päässä neuvomassa 24/7 jos tarvii. Onneksi en ole op:n asiakas. Se miksi tässä kiukkuan johtuu siitä että yritän hoitaa anopin raha-asioita.
Kommentit (14)
80 vuotias äitini tuntuu saavansa kaikki tarvitsevansa pankkipalvelut ongelmitta. Asiakaspalveluun saanut yhteyden tarvittaessa ja nettipankkia käyttää.
Nettipankki toimii hyvin, muuta en tarvitse.
Minulle soitetaan Osuuspankissa turhankin usein sijoitustarkoituksissa.
Inhoan op:n verkkopankissa yli kaiken sitä, ettei pysty maksamaan laskuja ennen kuin tekstiviestivahvistus vastaa jotain tiettyä lukua. Miksi sen pitää olla niin hankalaa? Avainlukulistaa en ole käyttänyt enää aikoihin, mutta kyllä se oli kätevämpi. Hirvee säätö, kun puhelinnumeroni vaihtui enkä saanutkaan enää maksettua laskuja kun vahvistukset meni vanhaan numeroon. VMP
Onnulkoistanut kaiken pankkitukitoiminnan aina laskujen maksusta aina debit-vai-credit kysymyksiin vanhuksien lapsenlapsille, jotka osaa ns. Käyttää tietokonetta. OP kiittää tästä korottamalla näiden lastenlasten palvelumaksuja, vaikka ne tekee ison osan heidän työstään.
Paskafirma.
Mitä ihmeen ongelmia? Äitini 82v hoitaa pankkiasiansa ihan helposti OP:n kanssa, ei ole ollut ongelmia. Laskut on melkein kaikki verkkopankissa, riittää, että klikkaa maksuun. Kassapalvelu löytyy 800m päässä kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Inhoan op:n verkkopankissa yli kaiken sitä, ettei pysty maksamaan laskuja ennen kuin tekstiviestivahvistus vastaa jotain tiettyä lukua. Miksi sen pitää olla niin hankalaa? Avainlukulistaa en ole käyttänyt enää aikoihin, mutta kyllä se oli kätevämpi. Hirvee säätö, kun puhelinnumeroni vaihtui enkä saanutkaan enää maksettua laskuja kun vahvistukset meni vanhaan numeroon. VMP
No mä ainakin sain vaihdettua puhelinnumerot,toisella kertaa kävin varaamalla ajan konttoriin,toisen kerran vaihdoin itse kun oli tarve uusia. Nettipankki toimii ja ei tuota avainlukulistan! vahvistuskoodia tarvitse joka kohtaan laittaa.
Asiat saa tehtyä hankalaksi ihan itse!
Ja kyllä siellä puhelinpalvelukin pelaa.
Metsä vastaa kun sinne huutaa...miten huutaa siten vastaa.
Mummo mukaan ja varaa konttoriin aika,silelä kyllä selvitetään kaikki!
Vierailija kirjoitti:
Inhoan op:n verkkopankissa yli kaiken sitä, ettei pysty maksamaan laskuja ennen kuin tekstiviestivahvistus vastaa jotain tiettyä lukua. Miksi sen pitää olla niin hankalaa? Avainlukulistaa en ole käyttänyt enää aikoihin, mutta kyllä se oli kätevämpi. Hirvee säätö, kun puhelinnumeroni vaihtui enkä saanutkaan enää maksettua laskuja kun vahvistukset meni vanhaan numeroon. VMP
Avainlukulistan käytössäkin tarvitaan tekstiviestiä.
Aika kädetön pitää sun olla jos op.fi hankala sun mielestä. Avainlukulista on yksi hyväksymismahdollisuus, porukat käyttävät nykyisin 4-numeroista tunnuslukua hyväksymiseen.
Lähes 90-vuotias naapuri on kai onnistunut aivan hyvin, vaikka ei taatusti ole mikään tietokonetaituri.
Täällä osuuspankki on viimeinen, jolla on konttori tässä kylässä. Kassapalvelu on auki todella harvoin, mutta ajanvarauksella kyllä voi käydä hoitamassa muita asioita.
Mahdollisimman suuri osa maksuista kannattaa laittaa suoramaksuun, jos vaan tilillä riittää rahaa. Muut maksut e-laskuiksi, niin pelkkä hyväksyminen riittää.
Jos anopilla ei ole älypuhelinta, johon voi laittaa mobiilipankin, käytä anoppia pankissa niin että antaa sinulle tilinkäyttöoikeudet. Silloin sinä saisit huolehtia maksut omilla välineilläsi.
Vierailija kirjoitti:
Lähes 90-vuotias naapuri on kai onnistunut aivan hyvin, vaikka ei taatusti ole mikään tietokonetaituri.
Täällä osuuspankki on viimeinen, jolla on konttori tässä kylässä. Kassapalvelu on auki todella harvoin, mutta ajanvarauksella kyllä voi käydä hoitamassa muita asioita.
Mahdollisimman suuri osa maksuista kannattaa laittaa suoramaksuun, jos vaan tilillä riittää rahaa. Muut maksut e-laskuiksi, niin pelkkä hyväksyminen riittää.
Jos anopilla ei ole älypuhelinta, johon voi laittaa mobiilipankin, käytä anoppia pankissa niin että antaa sinulle tilinkäyttöoikeudet. Silloin sinä saisit huolehtia maksut omilla välineilläsi.
EI pidä paikkaansa tuo e-laskujen noin vaan hyväksyminen,kyllä siihenkin tarvitsee avainlukulistaa,randomisti lähettää kyselyn! On ihan pankista tullut ohje kun silloin aikoinaan asiaa kyselin!
Vierailija kirjoitti:
Inhoan op:n verkkopankissa yli kaiken sitä, ettei pysty maksamaan laskuja ennen kuin tekstiviestivahvistus vastaa jotain tiettyä lukua. Miksi sen pitää olla niin hankalaa? Avainlukulistaa en ole käyttänyt enää aikoihin, mutta kyllä se oli kätevämpi. Hirvee säätö, kun puhelinnumeroni vaihtui enkä saanutkaan enää maksettua laskuja kun vahvistukset meni vanhaan numeroon. VMP
Uuden maksupalvelulain takia. Ja miten on mahdollista ettet ole käyttänyt avainlukulistaa, jos kerran käytät tekstiviestivahvistusta?
Nuo teksiviestit ja avainlukulistahan ovat asiakkaan turvaksi.
Outoa että joku moittii tuollaista, mikä on kehittetty nimenomaan asiakkaan omaksi suojaksi, väärinkäytöksiä vastaan.
Ei op palvele ketään. Pankin on tarkoitus vain tehdä voittoa. Nordea taitaa olla vielä pahempi?
Nalle sanoi ikävän tosiasian jo kauan sitten: Pienasiakkaat tuovat pankille vain hiekkaa eteiseen. Pankit ovat yrityksiä, joiden tehtävä on tuottaa voittoa omistajilleen, ei tukea vähävaraisia ja köyhiä tuottamattomilla palveluilla.
Ymmärrän minä, että se on monista ikävä juttu, mutta niin vain on. Tai sitten valtion pitäisi perustaa voittoa tuottamaton rahalaitos sosiaalipalveluksi.