Miten 63v+ naiset viettää vapaa-aikaa?
Miten vietätte aikaa vai käykö tuon ikäiset vauvapalstalla?
Kommentit (11)
Millaista on 60v sinkkunaisen elämä?
Tuonikäiset taitaa olla jo nukkumassa.
Hereillä ollaan, saa nukkua aamulla pitkään.
Eiköhän ne nuoret kyylää kaupan kulmilla. Yli kuuskymppisillä on parempaakin tekemistä.
Ihan samalla tavalla kuin muutkin vietetään vapaa-aikaa ja ihan samoja asioita tehdään kuin nuoremmatkin. Outo kysymys, ikään kuin hiukan vanhemman ihmisen elämä olisi jo loppu, eikä mitään hauskaa enää voisi tehdä. Varsinkin naisiin kohdistuu alvariinsa ikäsyrjintää ja väheksyntää, samanlainen sitä on kuin nuorempanakin, ellei vielä hullumpi...
Käyn auttamassa äitiä ja anoppia. Olen miehen apuna metsätöissä. Käyn lenkillä. Pidän yhteyttä lapsiin. Hoidan kotiani ja kesällä kukkasia ja yrttimaata. Näen joskus vanhoja työkavereita ja sukulaisia.katselen telkkaa ja seuraan uutisia ja puoluepolitiikaa. En ole aivan vielä täyttänyt 63 vuotta, mutta aika lähellä. Uskalsin silti vasta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla kuin muutkin vietetään vapaa-aikaa ja ihan samoja asioita tehdään kuin nuoremmatkin. Outo kysymys, ikään kuin hiukan vanhemman ihmisen elämä olisi jo loppu, eikä mitään hauskaa enää voisi tehdä. Varsinkin naisiin kohdistuu alvariinsa ikäsyrjintää ja väheksyntää, samanlainen sitä on kuin nuorempanakin, ellei vielä hullumpi...
Juuri näin.
Tämän poikkeusvuoden olen nauttinut "lomailusta" omalla pihalla, on iso puutarha kasvihuoneineen. Kerrankin aikaa nauttia siitä. Äsken tulin uimasta lähijärveltä, herättää hyvin!
Perhettä, ystäviä ja lastenlapsia tulee tavattua viikoittain, hyvä tekosyy laittaa vähän parempaa ruokaa ja leipoa:)
Normivuonna kävisin pilateksessa ja vesijuoksemassa joka viikko. Ystävättären kanssa olemme muutamana vuonna olleet talvilomalla yhdessä (juu ei tissuttelua eikä vieraita miehiä), mahtavia reissuja joita kaipaan. Toki reissattiin paljon mieheni ja kuopuksenikin kanssa.
Kuuntelen äänikirjoja, luen, katson dokumentteja ja eurooppalaisia sarjoja.
Yökerhoissa en käy jos ap sitä tarkoittaa? En ole käynyt niissä 21v jälkeen kuin työtilaisuuksissa. En vaan saa siitä mitään.
Vapaa aikaa ei ole koskaan liikaa!
Olen vasta pikkuisen alle 60 v, mutta normaalisti matkustelen, retkeilen (telttarerket), käyn kuuntelemassa live-musiikkia klubeilla ja konserteissa, käyn elokuvissa, pelaan sulkapalloa, vesijuoksen, opiskelen, hyötyviljelen ja kokkailen.
Nyt koronariskin takia retkeilen, pelaan sulkapalloa, opiskelen, hyötyviljelen, kokkailen, luen, teen käsitöitä, katselen elokuvia netistä (Areena, Viddla, Kirjastokino) ja odotan paluuta normaaliin. Etenkin musiikkia kaipaan kamalasti, mutta toistaiseksi en klubeille ja keikoille lähde. Matkailua vielä enemmän...
Ihan omien intressien mukaisesti. Minun vapaa-aikani koostuu liikunnasta (jumppa, lenkkeily, jooga), lukemisesta, käsitöistä, ystävien tapaamisesta, kokkailusta ja leipomisesta, matkailustakin ennen koronaa. Lastenlasten hoito täyttää kyllä ison osan vapaa-ajastani.