Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuopiolaiset! Onko sillä suunnalla kiva asua?

Vierailija
03.10.2013 |

Mietin josko lähtisin reissuun Kuopioon. Jos ois halpa yömaja siellä.

Onko kuopiolaiset lupsakoita?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 01:03"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 21:34"]

2. Miten tuo poikkeaa muusta Suomesta? Tulepa käymään täällä Vaasassa, pahempaa liikennekulttuuria ei voi olla missään. 

[/quote]

Vaasassa kyllä mun mielestä ajetaan huomattavasti fiksummin kuin Kuopiossa, tulepa itse tänne... Kuopiolaiset on ilmeisesti niin tyhmiä ettei ne ymmärrä liikennesääntöjä tai sitten niillä on auton ratissa joku asennevamma kevyttä liikennettä kohtaan. Säälittävimmät kuskit ikinä löytyy Kuopiosta, ei muualta Suomesta tuollaista löydy ellei sitten muualta Itä-Suomesta.

Ja mitä tulee tuohon sopeutumiseen, mulle ei ole ollut ongelmaa sopeutua minnekään ennen Kuopiota. Ei mulla ongelmia varsinaisesti sopeutumisessa ole, en vaan pidä kuopiolaisista koska ne ovat toistuvasti näyttäneet luonteensa negatiivisessa valossa. En sano tietenkään että kaikki kuopiolaiset olisivat tietynlaisia, mutta tarpeeksi moni on kyllä aika typerä. Typerä taitaa kuvata hyvin sillä se kattaa monta negatiivista piirrettä ja sen tympeän käytöksenkin. Varmaan samanhenkiset viihtyvät ja sopeutuvat ongelmitta, itse kun tietää että muualta löytyy parempaa niin ei kiinnosta täysillä edes sopeutua, näkee niitä epäkohtia niin paljon, mitkä muualla paremmin. Kuopiolaiset vaan ei ole ihan normaaleja, niissä on jotain vähän vinksahtanutta mutta ihmekös tuo jos lapsesta asti joutunut ahdasmielisessä Kuopiossa asumaan. Paikasta tulee mieleen joku USA:n Texas, punaniskojen ja "mielet lukossa" porukan luvattu paikka. Paitsi että sielläkin varmaan olisi suvaitsevampaa sakkia;)

Se on vaan niin käsittämätön ilmiö, että miten yhteen kaupunkiin voi pakkautua niin paljon simppeleitä ihmisiä? Ei luulisi olevan edes mahdollista, sen näkee vasta kun Kuopiossa on asunut. Jos miettii vaikkapa vaan niinkin läheistä kuin Keski-Suomea ja Jyväskylää niin vaikka sielläkin on monenmoista hiihtäjää, niin kyllä silti enemmistö on ihan normaaleja ja osaa jopa jotkut käytöstavat ja liikennesäännötkin... Ero Kuopioon on kuin yöllä ja päivällä.

[/quote]

Kyllä olen Kuopiossa asunut pitkään enkä nähnyt yhtään kolaria. Vaasassa ensimmäisen vuoden aikana yhden peräänajon, yhden polkupyöräilijään törmäämisen ja useita läheltä piti tilanteita. KAhdessa eri itä-Suomen kaupungissa pidin liikennekulttuuria aika huonona, kunnes muutin Vaasaan, missä todellakin on Chicagon meininki ja lähes kaikki muualta tulleet, olivatpa tulleet mistä vaan, ovat samaa mieltä. Mm. etuajo-oikeus tuntuu aina olevan minulla. Pyörällä ajaessa saa olla silmät selässäkin. Myös pyöräilijät, ei missään muualla kukaan ole kääntynyt pyörällä eteeni kääntyäkseen kun itse ajan pyörällä suoraan. 

vasenta kaistaa ajetaan pyörätiellä surutta ja aletaan vielä urputtaa meille, jotka pidämme kiinni velvollisuudestamme ajaa oikealla. MM. Pitkäkadulla ja vastaavilla poikkikaduilla ei ollenkaan välitetä, onko risteävillä teillä kolmioita vaan ajetaan surutta pyskologista etuajo-oikeutta noudattaen. Muutama päivä sitten Rantakadulla olin jäädä tallista peruuttavan auton alle. Pihoista tullaan muutenkin väiittämättä, onko risteävällä jalkakäytävllä kulkijoita, kovaa vauhtia. KAksi kertaa olen ollut vähällä jäädä jalkakäytävällä suoraan kävellessäni yhtäkkistä U-käännöstä tekevän auton alle. Tämä kaikki Vaasassa. 

Muutenkin Vaasa on järkky paikka, tietä ei anneta, kaupoissa ja kuntosalilla etuillaan surutta. Ei voida odottaa, että jostain tilasta edelllisettulee pois vaan ängetään sekaan na sitten valitetaan tungosta yms. 

Vierailija
22/36 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kovasti asua Kuopiossa ja pidän myös kuopiolaisita! Olen täällä nyt jokusen vuoden opiskelemassa asunut, ja minulle on varmaankin sitten sattunut se superhyvä tuuri, kun pidän kaupungista enkä löydä valitettavaa! ;) Mielestäni yliopisto tuo elävyyttä ja sivistyneisyyttä paikkaan, ja tapaamani ihmiset ovat pääosin fiksuja. Pidän siitä, että saan opiskella sopivan kokoisessa kaupungissa ilman, että kotimatkoihin menee määrätöntä aikaa suuntaansa ja siitä, että vuokra ei ole Helsingin tasoa. Mielestäni Kuopio on todella kaunis paikka ja paljon vettä on läsnä lähes kaikkialla, mikä on ihanaa. Satamassa veden, kauniiden lenkkeilyreittien ja keskustan tuntumassa on oikein mukava ja miellyttävä asua! :)

Olen aina saanut Kuopiossa hyvää ja ystävällistä palvelua, oli kyse sitten kahvilasta, bussikuskeista, hammaslääkäristä tai kaupan kassasta. Jos nyt jostain saa valittaa, niin muutaman yliopiston lehtorini vaihtaisin.. :D

Olen saanut Kuopiossa ystäviä, niin yliopistolta, kuin sen ulkopuolelta, enkä kyllä itse ole törmännyt ollenkaan juntteihin tyyppeihin, päinvastoin.

Asun varmaan aivan eri Kuopiossa, kun olen nimenomaan aina pitänyt autoilijoita mukavina, leppoisina ja muut huomioivina! Olen aina saanut hyvää kohtelua autoilijoilta kävelijänä, pyöräilijänä ja koirien kanssa lenkkeillessä. Muualta tulleet vieraamme kehuvat esim. keskustassa liikkuessa kuinka hyvin autoilijat antavat kävelijöille tietä jne. 

Mielenkiintoista, kuinka ihmiset kokevat saman kaupungin niin eri lailla, ja varsinkin kaupunkiin muualta opiskelemaan tulleet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun Helsingissä ja täällä on todella kurjaa. Kehenkään ei tutustu vaikka ihmisiä

on vaikka kuinka paljon. 

Nytkin kökötän totaaliyksin krstalossa. Ei ole ketään jota tavata..

Tämä on helvetti.

Olen kotoisin Keski-Suomesta.

Ap.

Vierailija
24/36 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, oot ihana, Kuopiovihaaja :D paatoksesi piristää päivääni.

Musta Kuopio on ihan kiva, suomalainen kaupunki muitten joukossa, ja ihmiset Kuopiossa jos jotain niin keskimääräistä avoimempia ja ystävällisempiä. Plussaa vesistöistä koko ajan vieressä, toimivasta julkisesta liikenteestä ja hyvistä ravintoloista kaupungin kokoon nähden. Miinusta varmaan siitä, että on niin syrjässä. Matkus ja se keskustan uusi elokuvateatteri on multa vielä tsekkaamatta.

Vierailija
25/36 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä ei ole kiva asua, kun on idiootti naapurina.

Vierailija
26/36 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mut jos ajattelet elämää ilman sitä naapuria..?

Vierailija
27/36 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kivaa.

Vierailija
28/36 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman sitä idioottia naapurissa on ihan jees paikka asua. 2

Vierailija
29/36 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voe tokkiissa, mualima oekkeemmat immeiset on kuopijossa. Sinne muuta takasj hetj ku töetä löötyy, mutta nyt jootuu koekkelehtimmaa tiällä muualla mualimassa. 

Vierailija
30/36 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kivaa? Aika outoa.

Mun tuttava asui kolme kuukautta Kuopiossa ja oli niin ihastunut paikkaan.

Kaikki oli niin kivaa, oli kauniita maisemia jne.

On kirjoilla pääkaupungissa.

Vierailija
31/36 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään muuta Savosta?

Vierailija
32/36 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuopiolainen lassukka.

Vierailija
33/36 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mik on lassukka?

Vierailija
34/36 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi vuotta Kuopiossa opintojen takia, eikä koskaan enää!

1. savolaiset on uskomattomia juntteja, kuvittelevat, että kaupunkinsa on kirjaimellisesti mualiman napa

2. on lähestulkoon mahdotonta elää koko elämänsä Kuopiossa jäämättä joskus auton alle, liikenne"kulttuuri" on täysin sairas

3. Kaupunki itsessään on kaunis. Olisi oiva paikka asua, jos kuopiolaiset korvattaisiin normaaleilla ihmisillä ja kaupungin sijainti olisi esim. 200km etelämpänä.

4. Ravintolatarjonta on yllättävän hyvää kaupungin kokoon nähden.

5. Sairaala on erinomainen, vaikkakin kaikilla ko. puljun naisilla ja miehillä on vaihdevuodet kestona päällä.

Vierailija
35/36 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko ettei koskaan enää. ..

Vierailija
36/36 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tykkää Kuopiosta yhtään, mutta nää on makuasioita. Ei ole vaan mun paikka, oon kokeillukin.