Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veritauti?

Vierailija
01.09.2020 |

Voiko näillä arvoilla olla polysytemia vera tms?
Hb 151
Leuk 9.3
Tromb 460
Ferritiini 38
Kaikki muut nätisti viitteissä. mulla uusi lääkäri joka mainitsi jotain tuosta veritaudista. Muut lääkärit ei oo tähän mennessä ollu huolissaan esim trombosyyteistä jotka on aina ollu koholla. nyt oli laskenu paljon edellisestä kerrasta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko HKR on?

Vierailija
2/11 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös muu vaiva kyseessä kuin veritauti.

Vierailija
4/11 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hkr oli 44, en tupakoi. Mutta oon tosi ylipainonen ja sellaisessa stressissa et oireilen psyykkisesti ja fyysisesti, jos se mihinkään vaikuttaa.

AP

Vierailija
5/11 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hätää.

Vierailija
6/11 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lääkärisi heitti ilmoille ko taudin mahdollisuuden? Mitähän erytrosyytti ja hematokriittitasot on nyt ja aiemmin? Viime kädessä polysytemia veran diagnoosiin tarvitaan luuydinnäyte ja JAK2 geenin pistemutaation osoitus sekä S-EPO määritys. Verenkuvassa tavallisimmin toistetusti erytrosytoosi, hematokriitti koholla, hb koholla. Taudille on tietyt diagnostiset kriteerit olemassa.

Vierailija
7/11 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan joku pieni tulehdus.

Ei hätää.

Vierailija
8/11 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten sinun koholla oleva hemoglobiini kyllä selittyy ylipainolla. Hematokriitti on kuitenkin normaali, mikä ei sovi polysytemia veraan. Valkosolut sinulla on hieman koholla, stressi voi selittää sitä. Pidempään koholla olevaa trombosyyttimäärää kannattanee selvitellä paremmin.

Vierailija
9/11 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina hb ollut yli 15, eikä koskaan kukaan lääkäri ole maininnut mitään, ettei se ei olisi normaali arvo.

Vierailija
10/11 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en todellakaan tiedä miksi mainitsi sen. Katselin tuossa vuosien ajalta verikoetuloksia ja kaikki arvot ollu suunnilleen samat sekä viitteissä, ainoastaan leukosyytit ja trombosyytit ollu koholla. Mutta leukosyytit aina alle 10 ja trombosyytit ollut max 540. Ja nämä arvot sellaisia jotka äidin puolelta muillakin suvussa koholla. Tämä on uusi lääkäri minulla ja haluaa kuulemma vain varmistaa, mutta kylläpä pelottaa. Ja hkr aina ollut luokkaa 43-44

AP

Vierailija
11/11 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aina hb ollut yli 15, eikä koskaan kukaan lääkäri ole maininnut mitään, ettei se ei olisi normaali arvo.

En ole koskaan tavannut potilasta, jolla hb olisi alle 15.