Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulun kauppalistoja teen.

Vierailija
03.10.2013 |

Niitä, kun aina useampi. Jotain voi ostaa jo nyt lähiaikoina. Osa sitten noin viikkoa ennen ja loput 1-2 päivää ennen.

Kiva on niitä sitten täydentää ajan kanssa, kun huomaa mitä puuttuu tai mikä on loppu.

Eilen teinkin joulukortit.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla taitaa olla liian vähän tekemistä. 

Vierailija
2/21 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 11:22"]

Sulla taitaa olla liian vähän tekemistä. 

[/quote]

Ei ole. Aloitan aina ajoissa jouluvalmistelut. Mä olen jo paljon tehnyt. Ennakoin ja suunnittelen. Jaksotan asiat. Eipä ole koskaan joulustressiä. Ei kiirettä.

Ja joulu on meidän perheen ainoa juhla jota juhlitaan.

t. jouluhöppänä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olen jo hankkinut kaikki joululahjat valmiiksi. Se on sitä ennakointia :) 

-ei ap-

Vierailija
4/21 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha. Jouluhysteerikot alkavat jälleen liikehtiä levottomasti.

Vierailija
5/21 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot ainankin aikasessa. Saanko kysyä, mitä hankit jo? Ei ole koristeetkaan vielä tulleet kauppoihin ja ruoka ei varmaan säily ainakaan parhaalla tavalla näin kauan.

Vierailija
6/21 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 12:04"]

Oot ainankin aikasessa. Saanko kysyä, mitä hankit jo? Ei ole koristeetkaan vielä tulleet kauppoihin ja ruoka ei varmaan säily ainakaan parhaalla tavalla näin kauan.

[/quote]

Kesällä jo esikiehautin uudet perunat ja pakastin ne.  Viime viikolla tein kaikki joulun laatikkoruoat. Nekin on jo pakastettu.

Säilykkeitä pystyy jo hankkimaan. Samoin teen vielä parit liharuoat valmiiksi.

Pakastin on oiva apu.

t. ap jouluhöppänä

Vierailija
7/21 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunahan menee huonoksi pakkasessa.

Vierailija
8/21 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on muuten jo koristeita kaupoissa. Tällä viikolla nähty.

t. ap jouluhöppänä

Vierailija
9/21 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää.. Mikään ruoka ei säily pakkasessa hyvänä kuukausia. Ainakaan mun makuuni. Ja parasta joulussa on ne ihanat tuoksut mitkä tulee leipomisesta ja kokkaamisesta!

Vierailija
10/21 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te ostatte tähän aikaan vuodesta? Onko teillä lapsia? Eihän kuin pienille lapsille voi ostaa ajoissa joululahjoja. Johan ne nyt menevät pois muodista ja elektroniikassa alkaa takuu juoksemaan heti ostohetkellä, ei siinä vaiheessa, kun paketti aukaistaan.

Vierailija
11/21 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne perunat ja muut ruoat huonoksi mene pakastimessa. Ja joulun tuoksuja tulee kyllä lähempänäkin joulua ja jouluna,

Lahjoja on jo muutama hankittu, Takuun omaavat lahjat ostan ihan viime hetkillä.

t. ap jouluhöppänä

Vierailija
12/21 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan joulua mutten siita noin sekaisin mene...jouluvalmistelut on kivoja,muttei kovin tunnelmallista syys/lokakuussa. Itse teen joulujuttuja joulumusiikkia kuunnellen jne ja tuntuis kornilta tässä vaiheessa.

Ja hyvin surullista jos se on teille vuoden ainoa juhla mitä vietätte :(

Vierailija
13/21 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi herranjumala! Maailmanloppukin ehtii tulla aikaisemmin kuin joulu!

Vierailija
14/21 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ostaa kukkia!

Vierailija
15/21 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 12:24"]

Rakastan joulua mutten siita noin sekaisin mene...jouluvalmistelut on kivoja,muttei kovin tunnelmallista syys/lokakuussa. Itse teen joulujuttuja joulumusiikkia kuunnellen jne ja tuntuis kornilta tässä vaiheessa.

[/quote]

Miksi pitäisi niitä muita juhlia jos niistä ei pidä? Ne on vaan vapaita siinä missä joku normaali viikonloppu. Muiden juhlapyhien aikana me ollaan yleensä matkoilla etelän auringon alla.

t. ap jouluhöppänä

Vierailija
16/21 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 12:38"]

[/quote]

Miksi pitäisi niitä muita juhlia jos niistä ei pidä? Ne on vaan vapaita siinä missä joku normaali viikonloppu. Muiden juhlapyhien aikana me ollaan yleensä matkoilla etelän auringon alla.

t. ap jouluhöppänä

[/quote]

No hei ap jouluhöppänä!

Toivottavasti teillä ei ole lapsia kun olet noin itsekäs. Ei nimittäin ole ainuttakaan lasta joka ei halua synttäreitä koskaan viettää. Ja vielä pääsiäiset juhannukset jne.. no ei ne mulle niin iso juttu ole mutta lapsi onkin tärkeämpi, en yksinäni suklaamunia ostelis ja rairuohoja kasvattas mutta lapselle juhlapyhät ja perinteet on tärkeitä ja parhaimmillaan ikimuistoisia.

Mutta joo ap jouluhöppänä mulle ei ihan avaudu sun provon idea mutta toki jos saat jtn mielihyvää niin kiva, ja hyvää joulua!

Vierailija
17/21 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 12:45"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 12:38"]

[/quote]

t. ap jouluhöppänä

[/quote]

No hei ap jouluhöppänä!

Toivottavasti teillä ei ole lapsia kun olet noin itsekäs. Ei nimittäin ole ainuttakaan lasta joka ei halua synttäreitä koskaan viettää. Ja vielä pääsiäiset juhannukset jne.. no ei ne mulle niin iso juttu ole mutta lapsi onkin tärkeämpi, en yksinäni suklaamunia ostelis ja rairuohoja kasvattas mutta lapselle juhlapyhät ja perinteet on tärkeitä ja parhaimmillaan ikimuistoisia.

Mutta joo ap jouluhöppänä mulle ei ihan avaudu sun provon idea mutta toki jos saat jtn mielihyvää niin kiva, ja hyvää joulua!

[/quote]

Synttäreitä ja nimppareita en sillain laske juhlapyhiksi. Lapsikin on ja jo aikuinen.  Se, että meidän perhe on omasta halustaan tehnyt valinnan siitä, että niitä muita juhlapyhiä ei juhlita niin on meidän valinta. Onhan niistä muinoin lapselle puhuttu, että jotkut niitä viettää ja mitä niihin kuuluu. Me emem ole halunneet. Ja nyt aikuisena omassa kodissaan on saanut tehdä päätökset mitä viettää ja mitä ei.

Mitään provoa tässä asiassa ei ollut.

t. ap jouluhöppänä

Vierailija
18/21 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo joulutulppaanit ja hyasintit odottamassa kylmäkäsittelyä.

t.ei ap

Vierailija
19/21 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt kesälomalla paljon villasukkia ja paketoinut ne, legoja, lahjakortteja, koulutarvikkeita, kosmetiikkaa, hiuspinnejä ja muita hiusjuttuja, korviksia, astioita, kodintekstiilejä,vaatteita, kellon,laukun jne.

Kaikki lahjat on huolella valittuja ja tiedän että lahjan saaja tykkää siitä. Lahja on oikean kokoinen (myös jouluna eli en ole ostanut vaikka vauvalle vaatetta josta olisi tuohon mennessä kasvanut yli). Lahjakorteissa ja kosmetiikkatuotteissa on pitkät päiväykset myös joulun jälkeen :)

-4-

Vierailija
20/21 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ostanut jo joululahjat lapsille (1,5- ja 3-vee). Mitäpä sitä turhaan lykkäämään myöhempään, varsinkin kun 3-vuotiaalla oli yksi selkeä lahjatoive jota on halunnut jo pitkään.

Äitini on aloittanut jo ruokavalmistelut: tekee laatikot paistoa vaille valmiiksi pakkaseen jo tässä lokakuussa, ja suunnittelee muutenkin ruokalistat hyvissä ajoin etukäteen. Mennään kaikki sisarukset perheineen sinne viettämään joulua, joten valmiista ruokalistoista on helppo jakaa kuka tuo mitäkin. Äiti puolestaan ei ehtisi joulun lähellä enää tehdä mitään ruokia, koska työkiireensä ovat silloin pahimmillaan.