Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka ovat menettäneet uskonsa ihmisiin koronan myötä?

Vierailija
01.09.2020 |

Tähän saakka olen uskonut, että lähes kaikki ihmiset ovat jotenkin järkeviä ja ohjeistettaessa osaavat toimia edes sinne päin.

Mutta nyt viimeisen puolen vuoden aikana on tullut vastaan mm. seuraavaa:
- Juostiin kahviloissa pahimman epidemiapiikin aikana Helsingissä, vaikka oma perheenjäsen on riskiryhmää ja lisäksi sairas vanhus, jota oli pakko käydä välillä katsomassa.
- Eläkeläinen ei voinut olla keväällä käymättä itse kaupassa, vaikka kotona sairas puoliso ja lapset olisivat vaikka tuoneet kaikki ostokset kotiin. (Suostui tosin käyttämään kasvomaskia ja käymään hiljaiseen aikaan.)
- Terveydenhoidossa oleva ravaa kaikki mahdolliset ryhmäliikuntatunnit ja huvikseen shoppailut mitä keksii. Lisäksi tietenkin liikkuu julkisilla, eikä käytä maskia, "koska ei oo pakko" ja "ei mua kiinnosta korona". Myös koronavilkku on ihan turhaa, koska voihan sen taudin saada mistä vain. (Ei ilmeisesti tule yhtään mieleen, että on suuressa riskissä tartuttaa muita.)
- Korkeakoulutettu fiksu ihminen olisi lähtenyt maaliskuussa Alpeille laskettelemaan, vaikka korona levisi jo. Jäi lähtemättä vain koska lento peruttiin.
- Kaupassa tungetaan kirjaimellisesti niskaan. Yksikin ei ollut milläänsäkään, vaikka huomautin asiasta, totesi vain "ettei nyt voi" (???) Sitten vielä valitti, kun kääntyessäni ottamaan hyllystä tavaraa osuin häneen repulla.

Ja mulla on mielestäni keskimäärin ihan täyspäinen tuttavapiiri, en edes uskalla ajatella millaisia ihmisiä kaikkein holtittomimmissa riittää.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä meni ihmisiin, alkukesästä ystäviin.

Vierailija
2/14 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennyt jo paljon aikaisemmin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV:lla olen menettänyt uskoni ihmisiin.

Vierailija
4/14 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole menettänyt uskoani ihmisiin. Hämmästelen vaan ihmisten loputonta itsekkyyttä ja piittaamattomuutta toisista.

Vierailija
5/14 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen jaksanut uskoa, että harvinaista tampiommilla on vain enemmän aikaa ja kiinnostusta olla netissä äänessä. Eli oikeassa elämässä paljon suurempi osa ihmisiä toimii järkevästi. Toki on tullut vastaan myös paljon hyviä esimerkkejä, mutta silti tuo ajattelemattomuuden tai välinpitämättömyyden määrä on yllättänyt.

t. ap

Vierailija
6/14 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen jaksanut uskoa, että harvinaista tampiommilla on vain enemmän aikaa ja kiinnostusta olla netissä äänessä. Eli oikeassa elämässä paljon suurempi osa ihmisiä toimii järkevästi. Toki on tullut vastaan myös paljon hyviä esimerkkejä, mutta silti tuo ajattelemattomuuden tai välinpitämättömyyden määrä on yllättänyt.

t. ap

Itse ajattelen, että täällä ihmisten todellinen luonne paljastuu.

Vierailija
7/14 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. ap

Itse ajattelen, että täällä ihmisten todellinen luonne paljastuu.

Mä olen ollut viimeiset puoli vuotta todella vähän kasvotusten tekemisissä muuta kuin lähipiirini kanssa, mutta nyt kesän aikana vähän löysännyt. Taidan vetäytyä takaisin eristyksiin niin paljon kuin nyt perheellisenä voi, ei tarvitse suotta nostaa omaa verenpainettaan turhalla. On nimittäin ollut tavallaan oikein rentouttava ja miellyttävä puoli vuotta, kun ei ole tullut ryysittyä busseissa, junissa, kaupoissa eikä missään. Ehkä onnistun samalla säilyttämään illuusioni ihmisten järkevyydestä tai ainakin sen mitä siitä on jäljellä. 

t. ap

Vierailija
8/14 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen järkyttynyt uutisten kommentoinneista. Halutaan tietää koronaan sairastuneen nimi jne. Oletetaan että sairastuneet ovat omaa huolimattomuuttaan saaneet tartunnan ja tahallaan tartuttaneet muita.

Tämä tulee johtamaan siihen että sairastuneet eivät enää käy testissä tai kerro sairastuneensa ja tämä sitten siihen että tauti leviää. Ihmiset alkavat pelkäämään seurauksia enkä yhtään ihmettele kommentteja luettuani miksi.

Valitettavasti tämänkin taudin voi saada vaikka ihan ohjeiden mukaan eläisikin. Kai haluatte kuitenkin tietää jos olette altistuneet?

Vierailija
9/14 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla onkin ihan täyspäinen tuttavapiiri. Ainoa ei-täyspäinen tuttavapiirissäsi olet sinä itse. Tervetuloa meidän ei-täyspäisten joukkoon! 

Vierailija
10/14 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Yllättää se, että ihmiset yskivät peittämättä suuta julkisilla paikoilla VIELÄKIN, tuo on se kaikista alkeellisin koronan leviämisen estokeino. Käsidesiäkään ei voi käyttää kun kauppaan astuu, ei voi pitää turvaväliä vaikka voisi... ei mitään.

Vierailija
11/14 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Yllättää se, että ihmiset yskivät peittämättä suuta julkisilla paikoilla VIELÄKIN, tuo on se kaikista alkeellisin koronan leviämisen estokeino. Käsidesiäkään ei voi käyttää kun kauppaan astuu, ei voi pitää turvaväliä vaikka voisi... ei mitään.

Mä vielä ymmärrän, jos tottumuksesta tulee yskittyä ilmaan, tai ei muista turvaväliä, tai ei tule ajatelleeksi käsidesiä. Mutta sitä en ymmärrä, että ihan tarkoituksellisesti ei haluta varoa pärskimästä ympäriinsä, ei voida ottaa askelta taaksepäin vaikka pyytäisi, ei käytetä käsidesiä koska ei tykkää.

Olen aika suopea ihmisten tahattomalle toheloinnille, mutta sitten kun se typeryys tehdään tietoisesti tai jopa vaivaa vaatien, mun ymmärrykseni loppuu.

t. ap

Vierailija
12/14 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, aika totaalisesti on mennyt usko sekä ihmisten järkevyyteen että ihmisten hyvyyteen. Oma napa ainoa mikä merkitsee, ei väliä jos joku muu saisi tartunnan kunhan ei itse tylsisty vaan pääsee reissuun/ konserttiin jne.

Sitten voi vähän heittää läppää koronahysteerikoista, mielellään just sen riskiryhmään kuuluvan työkaverin tai sukulaisen kuullen. Ja mainita että sairaat joutaisi eristäytymään pois yhteiskunnasta. Ja mennä flunssaoireisena kahvilaan ja kauppaan ja elokuviin ja kirjastoon ja viipyä mahdollisimman pitkään ja yskiä ympäriinsä koska "en minä ole mikään hysteerikko".

Itkettää kun muut ihmiset vaikuttaa täysin reikäpäisiltä idiooteilta jutuissaan ja toiminnassaan.

Vierailija
13/14 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennyt jo ajat sitten. Korona on vain vahvistanut käsitystä.

Vierailija
14/14 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä. Eilenkin junassa joku mies yski ja röhisi ilman mitään suojausta sama tapahtunut kaupassa muutaman kerran ja sitten kun lukee keskusteluja niin epäusko vaan kasvaa! Aikuiset ihmiset huutaa kilpaa " mä en ainakaan mene testeihin", mä en ainakaan käytä kasvomaskia" "en ainakaan jää kotiin" ja "korona hysteerikot" ei vaan voi uskoa . Luuleeko jotkut tosissaan että maailma suljetaan jonkun pikku flunssan vuoksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi