Millä voi vaalentaa/blandata liian tummaa meikkivoidetta?
Olen ostanut kaksi liian tummaa meikkivoidetta, jotka ovat liian kalliita purkkeja hukkaan heitettäväksi. Millä tavalla voiteita voisi vaalentaa? Ihanko vain sekoittamalla kosteusvoidetta sekaan? Mikä olisi sopiva voide, jotta koostumus säilyisi hyvänä, eikä olisi liian tahnamainen ja rasvainen?
Kommentit (10)
Riippuu varmaan meikkivoiteesta, mutta itse käytin vastaavassa tilanteessa ihan Lumenen Hydra Drops -kosteusvoidetta ja sekoitin sitä meikkivoiteeseen. Toimi oikein hyvin!
Joskus aikoinaan Aqualan-perusvoidetta mainostettiin hyväksi tähän käyttötarkoitukseen. Sen etu on ainakin hyvin ohut koostumus ja edullisuus. Sopii myös kaikille ihotyypeille eikä aiheuta allergiaa.
Ostat vaaleampaa meikkivoidetta, ja sekoitat niistä sopivan (siis kädessä levittäessäsi meikkiä). Jos laimennat tavallisella voiteella, meikkivoiteen peittävyys häviää ja siitä tulee vain sävyte.
Miten voit ostaa kaksi purkkia liian tummaa? Etkö jo kerrasta oppinut.
Voiteet ovat eri merkkiä ja minulla on jatkuvasti käytössä useampi meikkivoide. Sävy ei ole hirveän paljon tummempi, kuin ihoni, mutta juuri sen verran pielessä, ettei voiteita voi sellaisenaan käyttää. Liian vaaleaa voidetta en halua kalpealle iholleni käyttää, se tekee minut sairaan näköiseksi. -ap
Eih..kun laitat sitä tummaa meikkivoidetta kädelle JA SITTEN OSTAT LIIAN VAALEAN jonka miksaat siihen tummaan. Boom, sopiva sävy.
Kosteusvoiteella jatkamalla meikkivoide menettää ne ominaisuudet, joiden vuoksi sitä käytetään. Itse olen sekoittanut liian tummaa voidetta vaaleampaan, kuten täälläkin on jo neuvottu, ja hyvin on toiminut.
Osta Body Shopista tai Nyxin valkoista sekoitusainetta, joka on tarkoitettu meikkivoiteen vaalentamiseen. Maksaa jotain 10-15 euroa. En muista nimiä mutta minulla on molempia kaapissa juuri tällaisia tilanteita varten. Näin saa käyttöön myös ne monesti ihan liian tummat näytemeikkivoiteet, mitä tulee Sephorasta tai naistenlehtien välissä.
Aika vanha ketju mutta menkööt, ehkä joku muu hyötyy vinkeistä :)
The body shop ja nyx myy vaalennustippoja, mutta niin tekee myös laadukas halpismerkki Catrice, joiden tuote on kuulemma täysin vastaava kuin TBS:n.
Osta samaa meikkivoidetta liian vaaleana? :) Saat joka vuodenaikaan sopivan miksin.