Ex mies ei kanna vastuuta
Olemme miehen kanssa eronneet toukokuussa, jolloin muutin omaan asuntoon. Meillä 4v lapsi. Itse työstänyt ja miettinyt eroa jo pari vuotta, miehen uskottomuus oli viimeinen tikki jonka vuoksi uskalsin lähteä.
Lapsi asuu minun luonani, on tavannut isäänsä viikottain. Paitsi silloin, kun isä suuttuu minulle jostain (esim.nykyisestä tapailisuhteestani), niin laittaa estot kaikkialla eikä ole yhteydessä eikä ota lasta luokseen. Isällä myös uusi naisystävä, joka tuli kuvioihin jo ennen tätä minun tapailukumppaniani.
Isä ei suostu eikä "kykene" sopimaan tapaamisista etukäteen. Keppihevosena käyttää työtä, jota tekee paljon ja joka "ei mahdollista säännöllisiä sopimisia". On taloudellisissa vaikeuksissa ja ulosotossa, joten (provikkapalkka) töitä on sanojensa mukaan tehtävä. Lastenvalvojalla itki tilannettaan että laskut jää maksamatta ja ei kykene sopimaan mitään tapaamisia. Minä vain haluaisin että mies kantaa vastuunsa.
Syyttää minua ongelmistaan ja elämänsä vaikeuttamisesta ja kun jokin ei mene hänen mielensä mukaan, ei vastaa minun "milloin lapsi tulee sun luo"-tapaamiskyselyihin eikä oma-aloitteisesti sovi mitään.
Ei halua sopia elatusmaksuista koska "ei ole rahaa". Ja samaan aikaan hokee mulle miten meidän pitäisi sopia asioista ilman viranomaisia. Nostaa jatkuvasti minun tapailusuhteeni esiin, asettaa ehtoja ("ei saa olla siellä kun lapsi on") ja kun ilmoitan omista menoistani jotta voisi olla lapsen kanssa, kyselee että kenen kanssa menen ja minne.
Saanko itseäni koskaan tuon ihmisen vaikutuspiiristä ja talutusnuorasta pois? Lapsi kärsii epäsäännöllisyydestä, minä uuvun ja ex uhriutuu.
Kommentit (3)
Sopimukset (tapaamis- ja elatus-) nimenomaan viranomaisten vahvistettaviksi. Älä anna miehen pompotella sinua ja lasta. Nyt lapsi on miehen koston välikappale.
Tuollaista se kuule on seuraavat 14 vuotta.
AP jatkaa:
Tilanne siis pähkinänkuoressa se, että en voi missään vaiheessa luottaa siihen että ex ei taas flippaa jostain asiasta ja jätä näkemättä lasta, en voi suunnitella omaa elämääni lainkaan ja maksan kaiken. Tai no, mies nytkin vetosi lastenvalvojalla miten hän vei lapsen eläintarhaan ja osti pyörän.