Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei hitto, opiskelen lähihoitajaksi, ja nyt tuli sellanen vahva fiilis

Vierailija
01.10.2013 |

että en mä sittenkään halua tätä työtä tehdä!? Muutamissa työharjoitteluissa olen jo ollut, ja mä oon nyt jo kurkkuani täynnä työn fyysistä raskautta (joka työharjottelun jälkeen selkä enemmän tai vähemmän paskana, joo, ergonomiani ei taida olla ihan kohdallaan, vaikka yritän kyllä muistaa oikeat työasennot!) Lisäksi iho ei tunnu kestävän jatkuvaa käsidesillä läträämistä, ja olen aivan kurkkuani myöten täynnä työssä esiintyvää paskanpyyhkimistä, valuvaa kuolaa, mätiviä haavoja, sienisiä varpaankynsiä, haisevia rinnanaluksia, pissanhajua, sairauksia... :O

Näen työn kyllä erittäin tärkeänä ja arvokkaana, mutta en mä tiedä onko musta sittenkään tähän, kuinka tätä muka jaksaa, vuodesta toiseen?!

Alalle hakeutuessani luulin, että tämä on sitä mitä minä haluan tehdä, haluan auttaa toisia, mutta nyt olen ryhtynyt ajattelemaan, että onko musta sittenkään tähän... kesken en opintoja jätä, kun jo yli vuoden olen opiskellut, mutta aion hakea töitä kyllä jostain muualta kuin vanhusten parista!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhustyö on rankkaa eikä sovi kaikille. Onneksi lähihoitajilla on hyvin monipuoliset työllistymismahdollisuudet suuntautumisesta riippuen. Esimerkiksi anoppi on lähihoitaja, mutta sanoo ettei tunne minkäänlaista kiinnostusta hoivapuolella työskentelyyn - paitsi pakon edessä jos mitään muuta ei olisi tarjolla. Tekee sosiaalipuolen hommia, on tällä hetkellä ohjaajana toimintakeskuksessa.

Vierailija
2/14 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoistu toisaalle kuin potilaiden hoitoon, vaihtoehtojahan on. Nuoristyö, lapset? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samanlainen fiilis. Olen jo valmistunut ja monen mutkan kautta työskentelen nyt lasten parissa. Tämä menettelee, MUTTA rehellisyyden nimissä täytyy katsella jotain muuta. Arvostan itsekin työtä, mutta olen jo turhautunut että minun tarvitsee opettaa lapsille alkeelliset käytöstavatkin. (Monet lapset eivät kunnioita vanhempia lainkaan). Lähdin alalle ihan toiselta alalta ja joskus jopa kaduttaa. En kyllä myönnä tätä julkisesti. Etiäpäin kuin mummo lumessa ;-)

Vierailija
4/14 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhustenhoitohan on vain yksi alue, jossa lähihoitaja voi työskennellä! Tulet näkemään vielä monta kivaa paikkaa! Vaikka psykiatrialla!

Vierailija
5/14 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 15:48"]

Erikoistu toisaalle kuin potilaiden hoitoon, vaihtoehtojahan on. Nuoristyö, lapset? 

[/quote]

Nykypäivänä lähäri ei juurikaan saa töitä nuorten parissa. Lasten ja nuorten ohjaus vaik mikä se olikaan on niin harhaanjohtava nimitys ettei tosikaan.... Päiväkoteihin pääsee sillä, eikä muualle.

Itse olisin halunnut viimeistä näyttöä varten johonkin nuorten pariin (ikää oli itselläni jo 28v).

Mihinkään ei huolittu lähihoitajia, vain nuoriso-ohjaajia, sairaanhoitajia tai sosionomeja. Todella hauskaa.

Vierailija
6/14 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppis

Vierailija
7/14 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun tiedät. Ktä et halua tehdä, voit vaikuttaa valintoihisi siten, että pääset tekemään työtä josta pidät. Mitään ei ole menetetty, päinvastoin! Tiedät nyt paljon enemmän. Sehän opiskelun tarkoitus on myös: kehittää sinua ihmisenä.

Vierailija
8/14 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap, hyvä aloitus. Vanhustyö ei ole ihanaa, siksikin ihan sairasta täällä sitä haukkua, hyvä kun joku edes jaksaa, nostetaan hattua heille. No pianhan ne ei edes kielitaidoltaan tajua, mitä se hatunnosto tarkoittaa.

-entinen lähihoitaja

Vierailija
9/14 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko opintoja olis vielä jäljellä?

Vierailija
10/14 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin lopetin siinä vaiheessa, kun osastolla oli enemmän intialaisia, kuin suomalaisia hoitajia, hyi helvetti!

Vierailija
11/14 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meilläpäin ei ole lähihoitajalla oikein muita työllistymismahdollisuuksia, kuin vanhusten parissa eli sairaanhoito ja huolenpito. Sosionomeja palkataan noihin muihin tehtäviin. Ja sitten se asiakaspalvelu ja tietohallinta eli esim. osastonsihteerit, niin tiedän heitäkin paljon työttömänä, pelkkiä lyhyitä sijaisuuksia vaan joskus ja esim. merkonomit, tradenomit ja pelkän sihteerikoulun käyneet saavat paikat eikä niitäkään paikkoja paljon auki ole.

Vierailija
12/14 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minulla petti selkä ja vakuutusyhtiö maksaa nyt mipän osaamisalan opinnot =)

Vierailija
13/14 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi opiskella sairaanhoitajaksi, erikoissairaanhoidon puolella työtehtävät puolet kevyempiä, lähinnä toimistotyöhön verrattavissa. Nimim. tänään aamuvuorossa 8 hoitajaa ja 12 potilasta

Vierailija
14/14 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin totta 14, niin minäkin jatkoin. Totuus vaan on se, että potilaina on edelleen niitä multiresestenttien hoitamia? Mutta hei ihanaa, suomalaisethan halus niitä kauniita filippiinejä peräkammarinpojille? No saatiin mustan afrikan miehiä ja niitä ihania intialaisia. No hymyileehän ne(kun eivät ymmärrä mitä heille puhutaan) ja ehkä pienempi peräkin, kuin lihavilla suomalaisilla lähihoitajilla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan