Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Näkymätön" instagram tili

Huolestunut kansalainen
01.09.2020 |

Avasin eilen ensimmäisen instagram tilini. Huomasin että siinä on ihan kätevä seurata tiettyjä uutiskanavia joita seuraan. En avannut tiliä siis omalla nimelläni, mutta puhelinnumeron pyysi. En halua julkaista mitään omalla nimelläni, joten en halua että minuakaan "seuraa" kukaan.

No äsken sain ilmoituksen että eräs työpaikaltani seuraa minua! Miten ihmeessä kun en ole laittanut omaa nimeäni, vain tosiaan tuon puhelinnumeron. Mistä ihmeestä hän on saanut tiedon että olen rekisteröitynyt ja miten tämän voi estää ettei kukaan pysty omilla tiedoillani löytämään tiliäni.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just sen kautta, että laitoit puhelinnumerosi. Poista se puhelinnumero sieltä.

Vierailija
2/24 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No helvetti. Poistin nyt sitten varmuuden vuoksi koko tilin ja avasin sähköpostilla kun en aluksi huomannut että tuokin oli mahdollista. Luulisi että nyt ei kukaan tuttu turhaan löydä?

Vai kaivaako toi taas jotain yhteystietoja jos on puhelin sovellus?

Miten voi olla näin raivostuttava..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen huolestunut kirjoitti:

No helvetti. Poistin nyt sitten varmuuden vuoksi koko tilin ja avasin sähköpostilla kun en aluksi huomannut että tuokin oli mahdollista. Luulisi että nyt ei kukaan tuttu turhaan löydä?

Jos annat puhelinnumerosi, niin tosiaan se voi ehdottaa sinulle seurattavaksi tilejä, joiden puhelinnumeron haltijat ovat yhteystiedoissasi ja toisinpäin. Annoin kerran epähuomiossa puhelinnumeron, mutta poistin sen sitten. 

Mulle ei ole ainakaan sähköpostiosoitteen perusteella tullut tyrkytyksiä.

Vierailija
4/24 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi avaat mitään tiliä, jollet halua että sinua "nähdään."

Vierailija
5/24 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja laita vielä asetus yksityiseksi, niin voit helpommin vain hylätä kaikki seurauspyynnöt. Niitä alkaa tulla boteilta ja muilta.

Vierailija
6/24 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi avaat mitään tiliä, jollet halua että sinua "nähdään."

Aloittaja selitti syyn avauksessa. Luepa siitä!

Vierailija
7/24 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen huolestunut kirjoitti:

Laita se tilis yksityiseksi niin kukaan ei voi alkaa seurata sinua ilman että hyväksyt seuraajan.

Vierailija
8/24 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko puhelimessasi facebook? Tai käytät samaa sähköpostia molemmissa?

Vierailija
9/24 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näen joidenkin tilejä ehdotuksissa, jos olen katsonut jonkun fb-profiilia. Ne ovat usein jotenkin yhdessä, vaikka henkilön nimi ei profiilissa näkyisikään. Eri sitten, jos ei facebookia käytä.

Vierailija
10/24 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja laita vielä asetus yksityiseksi, niin voit helpommin vain hylätä kaikki seurauspyynnöt. Niitä alkaa tulla boteilta ja muilta.

EN ymmärrä näitä valittajia boteista sun muista. Mulla on instatili,ei sinne ole koskaan tullut mitään ihmeellistä,joskus joku laittaa viestin että maksa x ja saat 1999 seuraajaa.

Ei tule nigerialaiskirjeitä eikä ...en ymmärrä.

Seuraajat ovat niitä,keille olen ilmoittanut tilini,eikä mullakaan ole omalla nimellä'/puhnumerolla

Vierailija
11/24 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin kiitos nyt tili sähköpostilla ja laitoin tuon vielä yksityiseksi.

Eiköhän näillä pärjätä. Faceobokkia ei löydy joten sieltäkään ei pitäisi tulla ihmettelijöitä.

Kiitos paljon teille nopeista vastauksista!

Vierailija
12/24 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

intsat kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EN ymmärrä näitä valittajia boteista sun muista. Mulla on instatili,ei sinne ole koskaan tullut mitään ihmeellistä,joskus joku laittaa viestin että maksa x ja saat 1999 seuraajaa.

Ei tule nigerialaiskirjeitä eikä ...en ymmärrä.

Seuraajat ovat niitä,keille olen ilmoittanut tilini,eikä mullakaan ole omalla nimellä'/puhnumerolla

En mä puhu mistään nigerialaiskirjeistä, vaan siitä, että tulee näitä tissi- ja persetilejä, ja oikeastaan ihan kaikenlaisia muita seuraajia kalastelevia tilejä.

Vierailija
13/24 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä avaat instan puhelinnumerolla?

Minä avasin ns. throw away emaililla. Ei ongelmaa. Puh nroa ei ole ikinä pitänyt antaa, ellei se sitten ole muuttunut jossain välissä.

Vierailija
14/24 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää huolestunut kirjoitti:

Eiköhän näillä pärjätä. Faceobokkia ei löydy joten sieltäkään ei pitäisi tulla ihmettelijöitä.

Voihan ystävillä ja työkavereilla olla sähköpostiosoitteesi.

Vierailija
15/24 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei enää huolestunut kirjoitti:

Voihan ystävillä ja työkavereilla olla sähköpostiosoitteesi.

Voi olla, mutta ei instagram kuitenkaan sähköpostiosoitteiden perusteella ehdottele seuraajia.

Vierailija
16/24 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te muuten ymmärrätte, kuinka epämääräisiltä ja hämäriltä vaikuttaa ihmiset, joiden nimellä ei löydy netistä mitään? Luottotiedoton prepaid-liittymän käyttäjä, jolta ei löydy edes puhelinnumeroa, yrittää vältellä velkojia ja exiä?

Vierailija
17/24 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te muuten ymmärrätte, kuinka epämääräisiltä ja hämäriltä vaikuttaa ihmiset, joiden nimellä ei löydy netistä mitään? Luottotiedoton prepaid-liittymän käyttäjä, jolta ei löydy edes puhelinnumeroa, yrittää vältellä velkojia ja exiä?

Moni ei voi pitää somea omalla nimellään ihan ammattinsa puolesta. Varmasti vaikuttaa ihan hirveän epäilyttävältä. Ja moni ei ole somessa ihan siksi, ettei se kiinnosta. On ihan normaalia olla olematta somessa.

Vierailija
18/24 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jotain, niin tuollainen ihminen vaikuttaa fiksulta.

Jos taas googlehaulla paljastuu elämästä kaikki, niin se kertoo taas jotain aivan päinvastaista.

Kaikki eivät halua olla julkkiksia. Julkkikset on eri asia.

Vierailija
19/24 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hahha. Ai tätäkö on nykypäivä? En ole edes niin vanha, mutta 35 vuotiaan silminkin tämä kuulostaa ihan naurettavalta.

Jos minua ei kiinnosta esitellä kuviani muille, eikä minua kiinnosta nähdä muiden kuvia niin miksi ihmeessä tuolla pitäisi pyöriä?

Vierailija
20/24 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kätevä seurata uutiskanavia" :D

Muiden julkaisuja, julkkikset yms haluat seurata, vai?Miksi kiinnostaa muiden tekemiset.

Uutisia näkee/ kuulee muutenkin liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän