Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla lähipiirissä ihmisiä, jotka eivät mene itse tai vie lapsiaan/teinejään koronatestiin vaikka ovat kunnolla kipeinä?

Vierailija
01.09.2020 |

siksi että eivät jaksa/viitsi tai ajattelevat että kyse ei ole koronasta. Oletko kehottanut heitä menemään testiin?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kunnolla kuumetta, en lähde mihinkään testeihin..

Vierailija
2/26 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan itse kuulua tähän porukkaan.

Täällä päin tosi vähän koronaa. Nyt lapsi nuhassa enkä todellakaan vie testiin. On koulusta sen aikaa pois kun paranee.

Toki jos olisi kuumetta, kurkkukipua ym niin harkitsisin testiä. Mutta jos vain nuhaa niin en todellakaan testaa itseä tai lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, itse asiassa kaikki ihmiset jotka tunnen.

Vierailija
4/26 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä varmaan monilla korkea kynnys, nopeasti ohimenevillä oireilla ainakin.

Vierailija
5/26 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei kunnolla kuumetta, en lähde mihinkään testeihin..

Toimit siis ohjeiden vastaisesti. Kuumeettomuus ei poissulje koronaa.

Vierailija
6/26 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, itse asiassa kaikki ihmiset jotka tunnen.

Ilmiselvästi olisi jonkun tiedotustilaisuuden ja kurinpalautuksen paikka.

Mediat hoi. ottakaa koppi tästä viestiketjusta!

Vierailija
7/26 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa mennä, kun hysteerikot tukkii testit.

Vierailija
8/26 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan mene. Minulla on muutakin tekemistä. En antaudu hysteriaan flunssan takia.

Vierailija
9/26 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyttömiä vastauksia taas. Samaan aikaan toisessa ketjussa ihmetellään silmät ymmyrkäisinä kun jossain perämetsässä paljastuu tautipesäke, mikäs ihme se on kun ihmiset ovat tällaisia...

Vierailija
10/26 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Siis en mene flunssan takia. Jos tulee joku vakava sairaus menen. Covid ei ole vakava sairaus.

Vierailija
11/26 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene kiusaamaan lapsia niin kauan kun ei ole pakko. Oltiin kaikki flunssassa, mies tarvitsi testin töitä varten. Oireet oli ihan normaalia syysnuhaa, eikä täälläpäin koronaa muutenkaan ole juuri esiintynyt.

Saisivat keksiä lapsille jonkun helpomman testin. Sitten voitaisiin testata kaikki jos katsotaan tarpeelliseksi.

Vierailija
12/26 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu on jo 3 kertaa käynyt testissä. Ei ihme että on ruuhkaa

Vierailija
13/26 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että itseä ainakin huolettaa koronan saaminen testipaikassa, jos siltä muuten on välttynyt.

Vierailija
14/26 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu on jo 3 kertaa käynyt testissä. Ei ihme että on ruuhkaa

Minäkin olen käynyt jo kahdesti. Helsingissä pääsee ihan hyvin testeihin, vaikka nyt on ollut kuulemma ruuhkaa.

Vierailija
15/26 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin olisi mukava tietää, ettei vain oireettomana levitä. Itselle tulee luulotauti, että levitän koko ajan koronaa muihin.

Vierailija
16/26 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun testiin jonotetaan tunteja mahdollisten koronapoltilaiden seurassa on pikku flunssan takia turvallisempaa pysyä kotona.

Omalla kotipaikkakunnallani siis kaikki odottavat samassa tilassa. Muutaman kerran olen käynyt kerran häntäluun murtuman takia, sain noron ja flunssan, toisen kerran sekä kivun ja olin taas flunssassa josta kehkeytyi keuhkokuume.

Parempi välttää koko paikkaa tällaisena aikana, tai norokautena.

Vierailija
17/26 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla lähipiirissä vaan kuntamme terveydenhoitajat ovat tällaisia.

Lapsella lämpöä, kurkkukipu ja iho-oireita: vastaus : odottakaa muutama päivä , ei varata aikaa testiin, soittakaa takaisin 3 pvä kuluttua.

Lapsi ollut viikonloppuna leirillä jossa 50 lasta

Vierailija
18/26 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun testiin jonotetaan tunteja mahdollisten koronapoltilaiden seurassa on pikku flunssan takia turvallisempaa pysyä kotona.

Omalla kotipaikkakunnallani siis kaikki odottavat samassa tilassa. Muutaman kerran olen käynyt kerran häntäluun murtuman takia, sain noron ja flunssan, toisen kerran sekä kivun ja olin taas flunssassa josta kehkeytyi keuhkokuume.

Parempi välttää koko paikkaa tällaisena aikana, tai norokautena.

Älyttömällä tavalla järjestetty testaus josta pitäisi valittaa.

Omassa kunnassa annetaan tietty aika ja ulkona odotetaan josta hoitaja noutaa.

Vierailija
19/26 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin vielä mut sanottiin ettei lapsia enää testata ollenkaan ellei oo tiedettyä altistusta tai ollut ulkomailla 14 vrk sisään. Että ei ole ihme jos lapsia ei testata :D

Vierailija
20/26 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autottomana en nyt heti ole lähdössä flunssaisena testaamaan itseäni ja muita. Vai haluatteko minut tai flunssaiset lapseni seuraksi julkisiin kulkuvälineisiin?

Helsingissä voisi testauspaikkoja olla tiheämmin, niin ei tarvitsisi bussilla matkata testattavaksi. Lasteni ikäisillä koronan ilmantuvuus on ollut minimaalista.

Itse olen etätöissä, enkä kotona altista muita kuin lapseni.