Minulla on tuju, säännöllinen mielialalääkitys, mutta nyt taidan olla raskaana (rv 6)
Syön kolmea eri mielialalääkettä melko isolla annoksilla. Yhden haitallisuutta sikiön kehitykselle ei tiedetä, kahden muun tiedetään olevan haitallisia.
Kuukautiseni ovat myöhässä.
Nyt en saa unta, koska mietin, voinko pitää lapsen mikäli ylipäätään olen raskaana. Raskaus ei todellakaan ole suunniteltu. Abortti tuntuu raskaalta vaihtoehdolta. Päässä on sekamelska.
Luuletteko, että näinkin pitkällä olevassa raskaudessa olisi sikiölle koitunut vakavia vaurioita? Eikös alkuraskaus ole aikaa, jolloin sikiö on vielä melko turvassa ulkoisilta myrkyiltä (näin olen kuullut)? Tietääkö joku paremmin?
Niin, ja aiempia lapsia ei ole eikä niitä pitänyt tulla.
Kommentit (24)
Abortti on todella helppo ratkaisu raskauteen ja synnytykseen nähden, varsinkin jos vielä tulee vastaan tilanne että joutuu luopumaan omasta lapsesta esim. huostaanotto.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa myös muistaa, että lapsi voi olla vammainen silloinkin, kun äiti ei käytä mitään lääkkeitä. Eikä vammaisuus välttämättä johdu lääkkeestä silloinkaan kun sellaista on käytetty.
Erittäin todennäköistä johtuu
Olen käyttänyt masennuslääkkeitä nuoresta asti 20 vuotta. Syynä oli koulukiusatuksi tuleminen ja äärimmäinen yksinäisyys. Noin minulle aina sanottiin, että hoida ensin itsesi kuntoon. No olen yrittänyt, käynyt terapioissa jne. Mutta kun perussyy eli yksinäisyys ei hellitä, ei masennuskaan mene pois. Enää ei ole aikaa viivästyttää vauvan saamista. Raskaana mielialani on kohonnut ja uskon, että minusta tulee hyvä ja rakastava äiti <3
Kannattaa myös muistaa, että lapsi voi olla vammainen silloinkin, kun äiti ei käytä mitään lääkkeitä. Eikä vammaisuus välttämättä johdu lääkkeestä silloinkaan kun sellaista on käytetty.