Kokemuksia "kalajalkahoidosta"
Olen ulkomailla tuollaisia nähnyt, ja haluaisin kokeilla. Onko niitä suomessa, ja onko joku käynyt?
Kommentit (7)
Mulla on sellainen visio, että istuisin altaassa muutaman muun kanssa jalat vedessä ja kaikki kalat olisivat vain mun jalkojeni kimpussa. Siinä sitten istuisin ihan nolona :D
Olen kokeillut, tykkäsin. Maksoi lomakohteessa kympin ja viidellätoista eurolla 2 hlöä. Ajatus tuntui etukäteen vähän oudolta, mutta halusin kuitenkin kokeilla. Kalathan syövät vain kuolleen solukon, kun jalkahoidossa mekaanisesti menee helposti mukana sitä ei-kuollutta nahkaa tai sitten kun sitä varotaan, jää sitä kuivaa jäljelle. Minusta lopputulos oli vähintään yhtä hyvä kuin käyttämäni jalkahoitajan jäljiltä.
Pelkkää rahastusta, muutaman kerran olen matkoilla kokeillut. Kenen tahansa jalat tulevat pehmeiksi, kun niitä liottaa jonkin aikaa vedessä. Kalat vähän imuttavat jalkoja, mutta eivät ne kyllä sitä kuollutta ihoa sen ihmeemmin syö.
En menisi, tämän vuoksi, vakavien tartuntatautien vaara: http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1288421487934.html
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 15:53"]
Pelkkää rahastusta, muutaman kerran olen matkoilla kokeillut. Kenen tahansa jalat tulevat pehmeiksi, kun niitä liottaa jonkin aikaa vedessä. Kalat vähän imuttavat jalkoja, mutta eivät ne kyllä sitä kuollutta ihoa sen ihmeemmin syö.
[/quote]
Mulla kyllä lähti kantapäiden paksut kovettumat. Jos olisi pelkästä likoamisesta johtunut, nehon olisivat olleet parin tunnin päästä entisenlaiset, mutta eivät olleet, eivät edes viikon kuluttua.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 15:58"]
En menisi, tämän vuoksi, vakavien tartuntatautien vaara: http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1288421487934.html
[/quote]
Mutta erittäin pieni riski. Elämä on...
Suomessa olen nähnyt laivalla ja jossakin kesätapahtumassa, muualla en. Ulkomailla olen kokeillut ja tuntuihan se tosi hyvältä, jaloista tuli pehmeät. Ulkomailla hinta oli jotain kympin verran, Suomessa kalliimpaa, ja juuri tuon ulkomaan hinnan maksaisin, muuten ei ole hintansa väärti.