Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanloista rakkautta, ei pääse irti.

Vierailija
01.10.2013 |

Löytyykö täältä muita, joilla mustasukkainen mies?
Multa löytyy melko mustasukkainen mies.
Ennen kuin aloimme seurustelemaan, vietin kaiken vapaa-aikani lähes 24/7 ystävien ja kavereiden kanssa (olin tuolloin 17-vuotias). Kaverit oli mulle kaikki kaikessa.
Sitten tutustuin nykyiseen mieheeni. Miehellä ei itsellään ole oikein kavereita ollut vuosiin (hän on minua viisi vuotta vanhempi ja hänellä kavereita oli viimeksi varmaa juuri opiskelu aikoinaan). Yksi ainoa taitaa olla eikä hänenkään kanssa näe tänä päivänä kun muutama kerta vuodessa. Joskus ovat nähneet useammin mutta ei kuitenkaan mitään verrattuna siihen, miten paljon minä tapailin kavereitani.
No, vuosien saatossa tilanne on muuttunut siihen suuntaan, etten tapaa enää minäkään ystäviäni.
Onhan meillä kolmivuotias poika, että sekin vaikuttaa asiaan, mutta silti.
Heti jos kerron, että ystäväni laittoi minulle viestiä ja kysyi minua esim syömään kanssaan, niin mies suuttuu melkein jo pelkästään siitä, että minua on joku pyytänyt johonkin. ja ihan ovat naisia nämä ystäväni. Minulla oli paljon miespuolisia kavereita ennen, mutta ei enää koska mies oli niin mustasukkainen eikä kestänyt sitä jos olin jossain ulkona kavereiden kanssa joista joku/osa oli poika/poikia. Hänellä itsellään ei ole naispuolisia kavereita ollutkaan.
Nykyään en siis pidä yhteyttä enää näihin "poika-kavereihin" (yksi heistä on homo mutta sillä ei kuulemma ole vaikutusta asiaan..).
Olen tehnyt selväksi, että vaikka hänellä ei kavereita ole, se ei tarkoita ettei minulla saisi olla. Hän on kyllä ymmärtänyt sen ja aika hyvin hänelle passaa että näen yhtä tiettyä ystävää kerran kuussa (joka omasta mielestäni on vähän mutta tyhjää parempi).
Eihän aikuinen ihminen voi toista kieltää ei, mutta jotenkin sitä on aina ajatellut että pääsee helpomalla ja iman riitoja kun tekee toisen mieliksi. Olen niin usein ottanut yhteen ja olen aivan poikki niistä riidoista, meiheni on niin sokeasti sitä mieltä että hän on oikeassa ja yrittää vain pitää meidät kasassa. Nykyään en edes jaksa kysyä "voisinko mennä..", en jaksa sitä mitä siitä seuraa.
Mies ei ole suhtemme aikana tehnyt mitään, mistä minä voisin olla mustis ja vetoaa aina siihen.
Olen nykyään lähes aina kotona. Ja miehelle tällainen kotona elo passaa oikein hyvin. On aina ollut vähän erakko tyyppinen. Esim omien kuulumisien kertominen muille on JUORUAMISTA eikä hän ikinä puhu omista asioistaan muille kuin minulle tai vanhemmilleen. Mutta kavereille ei kuulemma omat asiat kuulu. Siksi valittaakin myös siitä, jos kerron kaverille esim että nyt meijän poika oppi konttaamaan, niin hän kysyy "mitä se heille kuuluu?" eli täysin outo ajatusmaailma hänellä tietyissä asioissa.

Nyt joku ihmettelee miksi olen hänen kanssaan. No kun hänessä on niitä hyviä puoliakin niiiin roimasti! Ei käy baareissa, ei valehtele (suoraselkäisempää kaveria saa hakea!), on todella luotettava, huumorintajuinen/hauska yms yms.

Kirjoitukseni pointti ehkä olikin vain kysäistä, löytyykö täältä muita jolla samantyyppinen mies? Miten teillä mustasukkaisuus ilmenee? Tai oletteko kenties eronneet tällaisesta miehestä? Mikä oli viimeinen niitti?

Niin ja olen nykyään siis 23-vuotias eli 5v oon tämän miehen kanssa ollut.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tyttö hyvä, juokse ja lujaa. Tuo vain pahenee ajan myötä. Mies on jo nyt eristänyt sinut ystävistäsi. Haluatko tosiaan elää loppuelämäsi ilman ystäviä?

Toisenlaisiakin miehiä on, usko pois. Tuo ei ole millään mittarilla tervettä.

Vierailija
2/7 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana on sairaalloinen, ei sairaanloinen. Kyse ei ole kenenkään sairaan loisesta. Hyvää päivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse käynyt perheneuvolassa, että saisin mieheni mielestä apua hulluihin vaatimuksiin että tarvitsisi nähdä ystäviä. Sieltä ei osattu sen enempää auttaa kuin että sain numeron psykologille johon mieheni pitäisi mennä. Siihen se sitten jäi.. Eihän se ongelma miehessä ole! Sehän on minussa hän sanoo.. Meille on tulossa toinen vauva ja yritän pysyä suhtkoht järjissäni, haluan että vauvalla on kaikki ok, mutta en kyllä näe mitään poispääsyä tästä.

ap

Vierailija
4/7 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kolmonen korjauksesta, selitys: ruotsi on oikea äidinkieleni.

ap

Vierailija
5/7 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa heivata tollanen mies..ei se tosta kun pahene..

Vierailija
6/7 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaan loinen, rakkaus. Sairaan loinen -rakkaus.

7/7 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.
Sitova mustasukkaisuus ei ole 'rakkautta' vaan häiriötila ja tietyllä tavalla myös väkivaltaa. Toista ihmistä ei saa sitoa ja kahlita pelon alle, kuten suhteessanne on käynyt. Miehelläsi vaikuttaa olevan omaan persoonaansa liittyviä pulmia, jotka hänen tulee selvittää jotta suhteenne voisi hyvin. Parisuhde on aina kahden erillisen ihmisen vapaaehtoinen sitoutuminen toisiisa. Alistaminen, sitominen jne eivät ole parisuhteen terveitä elementtejä vaan vallankäyttöä.  Toisaalta sinä olet vastuussa omasta valinnastasi, miksi alistut ja suostut miehesi rajoittamiseen.

Suosittelen avun hakemista pariterapiaan perehtyneeltä ammattilaiselta, esim
http://www.katajary.fi/mista-solmuja-parisuhteessa-neuvonnassa-kyse/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi