Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita sivistymättömiä jotka ei juo viiniä?

Vierailija
01.10.2013 |

En tykkää yhtään viinin mausta enkä siihen viinin juontiin liittyvistä maisteluista tai yleensäkään siitä "viinikulttuurista". Tämä aiheuttaa sen, että koen itseni välillä täysin sivistymättömäksi ja epä-kultturelliksi, kun ei viinikulttuuri kiinnosta tippaakaan.

Onko mulla kohtalotovereita?

En ole todellakaan mikään pubiruusu ja tykkään tehdä eri maiden ruokia ym. Mutta mikä ihme mua tökkii tuossa viinikulttuurissa? Se on jotenkin niin naurettavaa pelleilyä. Kertokaa mikä siinä on se juttu? Ja mikä tekee viinin maistelijoista hienompia ihmisiä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta mikä ihme mua tökkii tuossa viinikulttuurissa? Se on jotenkin niin naurettavaa pelleilyä. Kertokaa mikä siinä on se juttu? Ja mikä tekee viinin maistelijoista hienompia ihmisiä?"

No ei kai viinin maistelijat tai juojat sen hienompia ole kuin kukaan muukaan. Itse juon viiniä koska tykkään siitä ja se tekee yksinkertaisenkin arkiaterian jotenkin tyydyttävämmäksi. En minä tosiaan ajattele olevani sen takia mitenkään hienompi ihminen kuin joku joka juo päviällisen kanssa maitoa tai vettä. 

Vierailija
2/20 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän tunnut pitävän itseäsi huonompana ja sivistymättömänä. Minä pidän viineistä ja niiden maistelusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se viinittömyys tee sivistymättömäksi. Mutta en ymmärrä mikä on viinikulttuuri. Juon niitä viinejä joista pidän. Maistelen mielelläni uusia, mutta olen juomatta, jos en pidä. Viinin kanssa on yksi "ruokalaji". En pidä oluista, mutta ymmärrän että joku muu pitää. En pidä konjakista, mutta se ei tee minusta sivistymätöntä.

Vierailija
4/20 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 09:46"]

Ei se viinittömyys tee sivistymättömäksi. Mutta en ymmärrä mikä on viinikulttuuri. Juon niitä viinejä joista pidän. Maistelen mielelläni uusia, mutta olen juomatta, jos en pidä. Viinin kanssa on yksi "ruokalaji". En pidä oluista, mutta ymmärrän että joku muu pitää. En pidä konjakista, mutta se ei tee minusta sivistymätöntä.

[/quote]Tai ei muuta sivistystasoani, on se mikä sit tahansa.

Vierailija
5/20 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hifistelee milläkin, jotkut viineillä, toiset vieraiden maiden ruokien laitolla jne.

Minä olen todellinen moukka, jos sellaiseksi lasketaan ne, jotka eivät juo viiniä. Minun moukkuuteni vielä moninkertaistuu, sillä en juo myöskään olutta enkä viinaa. Vahvin juomani on kahvi ja kivennäisvesi, eikä taustalla ole mitään uskonnollista tai muutakaan vakaumusta tai raitistunutta alkkista. Lakkasi vain maistumasta se yksikin lasillinen ruuan kanssa, joten en sitten enää sen jälkeen ole ottanut mitään prosenttipitoista. Ainut alkoholiin viittaava herkku on muutaman kerran kesässä ostettu rommi-rusina-jäätelöpallo. Ei siinäkään rommia ole, aromiaineita vain.

Vierailija
6/20 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan vaikutin nuorena hyvin sivistyneeltä ja kultturellilta, kun punkkua ja valkkaria tenutin suoraan pullosta pysty tukkani, niittieni ja rikkinäisine vaatteeneni.

Vierailija
7/20 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen samanlainen. Mä oikeasti haluisin juoda viinejä, mutta ne ovat NIIN PAHOJA. Mulla on mielikuva kauniista naisesta, joka työpäivän jälkeen istuu mukavaan tuoliin hehkeänä viinilasi kädessä ja keskustelee miehensä kanssa työpäivästä ja ajankohtaisista asioista.

Vierailija
8/20 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 09:52"]

Mä olen samanlainen. Mä oikeasti haluisin juoda viinejä, mutta ne ovat NIIN PAHOJA. Mulla on mielikuva kauniista naisesta, joka työpäivän jälkeen istuu mukavaan tuoliin hehkeänä viinilasi kädessä ja keskustelee miehensä kanssa työpäivästä ja ajankohtaisista asioista.

[/quote]

Ei siinä mitään sivistymätöntä ole, jos ei juo tai syö jotain mistä ei pidä, vaikka se kuinka olisi trendi. TOsin jotkut ihmiset niin mielellään ajattelevat. Minä kyllä juon viiniä, mutta olen joskus saanut nenänvarttapitkin katseita siitä, etten tykkää  yhtään sushista. Toinen mistä en pidä enkä sitä juo on kahvi. Juon vain maitoteetä. 

Minua ei kyllä kiinnosta pätkääkään toisten ihmisten arvostelmat itsestäni tuollaisten pinnallisten asioiden perusteella.

Vierailija
9/20 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minäkään viinin hehkutusta. Kaikki punaviinit on todella pahan makuisia suussani. Valkoviinit menevät jotenkin, mutta en erota niiden mauissa juurikaan eroja. Ehkä minulla ei ole hyvä makuaisti? Ainoa hyvä viinissä on, että se menee päähän hyvin, se yksi lasillinenkin:)

Vierailija
10/20 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat sanat :)))

[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 09:52"]

[/quote]

Vierailija
11/20 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon viinejä, tykkään mausta ja vaikken mitään "tamminen, kukkea, himan nahkamainen" erittelyjä todellakaan osaa/pysty/halua tehdä niin tiettyjä viinisuosikkeja on. Mutta en todellakaan koe harrastavani jotain erityistä "viinikulttuuria" tai ajattele että ihminen, joka ei viinien mausta tykkää eikä sitä juo, olisi jotenkin sivistymätön. Ne hifistelijät on sitten erikseen, ja niilläkin nyt taitaa olla vähän niin ja näin sen kanssa että miten tarkaksi se kitalaki on kehittynyt. ;) 

http://nyt.fi/20130816-viinituntijat-sekaisin-nytin-testissae-en-osaa-sanoa-onko-puna-vai-valkoviini/

Vierailija
12/20 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ennen juonut viiniä ikinä, minusta se maistui ihan hirveälle. Irvistellen sain ehkä lasin alas, jos olin helkutinmoisessa humalassa valmiiksi :D Mutta olin viime kesän töissä aulabaarissa, ja siellä totuin punaviinin tuoksuun niin hyvin, että lopulta tajusin pitäväni punaviinistä. Muuten olisin varmasti jatkanut viinittömällä junttilinjallani, koska itsekin ajattelin olevani ihan tyylitön kun en juo viiniä :P Olen vuosikausia ollut olutihminen, enkä juonut mitään muita alkoholijuomia. Nykyään juon siis olutta, ja valikoituja punkkuja. Toki jos haluaa yrittää viiniä juoda, niin kannattaa marssia alkoon ja kysyä jotain helposti juotavaa viiniä. Yllätyin itse ensimmäisen punaviinini kanssa, kun se meni alas kuin vettä vaan (ja pullossakin luki, että se on easy-drinking wine). Valkkaria en kyllä vieläkään juo...

Vierailija
13/20 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mmmm. Viinit on hyviä! Erityisesti tykkään rieslingeistä, mieluiten kalan kanssa tai sellaisenaan. 

Junttius ja viininjuonti eivät varmaan korreloi. 

Vierailija
14/20 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon viiniä koska tykkään siitä enkä pidä sitä minään sivistyksen merkkinä :D

Punaviiniä hyvän pihvin tai etanoiden kanssa, valkoviiniä ihanan kesäisen paellan kanssa. Kuohuviiniä miehen kanssa sängyssä :) Ah mä rakastan viiniä ja sen kanssa tulevia ihania elämän pikku hemmotteluhetkiä.

Vierailija
15/20 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi, viinin hajukin jo oksettaa..

Vierailija
16/20 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viini on alkoholijuoma siinä missä olut tai viinakin. Se on loppujen lopuksi vain käynyttä rypälemehua.

Pidän itse (puna)viineistä. Haluan maistella erilaisia viinejä, laittamani ruuan ja mieltymysteni tai kulloistenkin fiilisteni kanssa sopivia. Erotan makuja ja eroja tanniinisuudessa ja täyteläisyydessä. Käytän häpeämättömästi viinioppaita apunani. En kuitenkaan katso omaavani erityistaitoja saati että olisin hifistelijä tai snobi.

Viinipäivä on minulle vähän sama kuin karkkipäivä lapsena. Enää en syö makeisia - ne eivät yksinkertaisesti maistu enää "hyvälle" - mutta haluan kuitenkin kerran viikossa nauttia jotakin, jonka mausta pidän. Nykyään tämä herkku on punaviini.

Vierailija
17/20 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juntti myös, en kyllä juo muutakaan alkoholia.

Vierailija
18/20 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän viineistä ja hyvästä ruuasta ja oikea viini oikean ruuan kanssa on taivaallista... Mutta en silti todellakaan ole mikään snobi tai hienostunut, päin vastoin! Aika outo juttu, että jonkun mielestä viinin juominen tai juomattomuus kertoisi jotain ihmisen sivistyksestä...

Vierailija
19/20 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt vähän samaa. Olisi kiva tajuta jotain siitä, miten joku viini sopii niin hyvin jonkun ruoan kanssa mutta kun ei niin ei. Kaikki maistamani viinit ovat ehkä yhtä tai kahta mehumaista ja makeaa jälkiruokaviiniä lukuunottamatta olleet niin puistattavan makuisia, että ei vaan onnistu. Jo monen viinin haju on oksettava. Ehkä omaa "makua" saisi ajan kanssa totutettua mutta koska kyse on kuitenkin täysin ei-välttämättömästä asiasta, miksi vaivautua kuitenkaan. Olen nykyisin ihan tyytyväinen tässä asiassa "epäkehittyneeseen" ja "epähienostuneeseen" makuaistiini. Flavonoideja ym. saa onneksi muualtakin :)

Vierailija
20/20 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pitäisi juoda ns. paremmassa ravintolassa ruuan kanssa? Edessä mediumpihvi ja juomana kai pitäisi olla se punkku, mutta kun ei uppoa. Tämä first world problem tulee eteen taas pikkujouluissa. Tilaanko pokkana makean siiderin? :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi