Oletko jo ladannut Koronavilkun?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Huoh nämä kieltäjät!
Tietämättömyyden järkähtämättömällä varmuudella he ei asenna sovellusta.
Jep, heille vissiin mieluisempi keino on jäljittämiseen sijaan eristäminen.
En enkä lataa.
Kaikenmaailman vakoilusovelluksia puhelin muutenkin täynnä.
En todellakaan aio. Mihin sitä muka tarvii?
Latasin. En vieläkään ole varma onko siitä mitään hyötyä. Jos vaikka saisin koronan ja se ilmoittaisi siitä niille jotka voinut saada tartunnan niin eikö he kaikki kuitenkin toimi samoin kun ilman sovellusta eli jos tulee oireita menevät testiin. Jos ei oireita jatkavat elämää samoin kuin ennen. Se että sovellus sanoo että olet saattanut altistua ei kuitenkaan tee mitään muuta kuin sen ilmoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh nämä kieltäjät!
Auttaako se jäljityksessä? Säilyttääkö se sittenkin kaikki tiedot käyttäjästä mitä kerää ja antaa ne ulkopuoliselle?
En. Olen tekemisissä vain lähisukulaisteni kanssa ja he kyllä ilmoittavat mulle, jos ovat saaneet positiivisen koronavirustestituloksen.
Vierailija kirjoitti:
Voiko sen ladata lankapuhelimeen, Ericsson merkkiseen?
Tietysti. Lankapuhelimesta kuuluu ring ring jos otat sen mukaan kylille ja joku sairastunut hönkii lähelläsi.
Vierailija kirjoitti:
Latasin. En vieläkään ole varma onko siitä mitään hyötyä. Jos vaikka saisin koronan ja se ilmoittaisi siitä niille jotka voinut saada tartunnan niin eikö he kaikki kuitenkin toimi samoin kun ilman sovellusta eli jos tulee oireita menevät testiin. Jos ei oireita jatkavat elämää samoin kuin ennen. Se että sovellus sanoo että olet saattanut altistua ei kuitenkaan tee mitään muuta kuin sen ilmoituksen.
Tätä myös mietin. Mikä tarkoitus tällä on? Seuraako se nyt minua koska sitä tekee jo esim google maps ja voin antaa jäljittäjille luvan siitäkin katsoa missä olen ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh nämä kieltäjät!
Auttaako se jäljityksessä? Säilyttääkö se sittenkin kaikki tiedot käyttäjästä mitä kerää ja antaa ne ulkopuoliselle?
Ajatus kai on, että altistunut kipittää ihan itse testiin. Ja jos hänkin on positiivinen, laittaa sovellukseen tiedon tästä, jolloin hänen altistamansa ihmiset taas kipittävät testiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh nämä kieltäjät!
Auttaa. Ei anna tietoja mihinkään paitsi sille, joka on koronaa sairastavan koodin kanssa törmäillyt jossain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh nämä kieltäjät!
Ajatus kai on, että altistunut kipittää ihan itse testiin. Ja jos hänkin on positiivinen, laittaa sovellukseen tiedon tästä, jolloin hänen altistamansa ihmiset taas kipittävät testiin.
Kyllä. ja juuri siksi on esim. jätetty vain käyttäjän itsensä varaan se, laittaako sairastumisestaan tiedon, että silläkin varmistetaan vielä paremmin yksityisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh nämä kieltäjät!
Miten se auttaa jäljityksessä kun väittävät ettei kerää tietoija henkilöstä tai laitteen sijainnista?
Vastasin jo tällaiseen ketjuun, ilmeisesti näitä on monta samasta aiheesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä myös mietin. Mikä tarkoitus tällä on? Seuraako se nyt minua koska sitä tekee jo esim google maps ja voin antaa jäljittäjille luvan siitäkin katsoa missä olen ollut.
" Sovellus arpoo jokaiselle puhelimelle tunnuskoodin. Koodi on satunnainen ja vaihtuu useita kertoja tunnissa , jotta yksityisyytesi voidaan varmistaa. Tunnuskoodi ei sisällä tietoja sinusta tai puhelimestasi
Kun olet lähellä toista Koronavilkun käyttäjää, puhelimenne jakavat tunnuskoodinsa toisillee Bluetooth -tekniikalla. Näin sovelus voi pitää kirjaa kohtaamisista tallentamatta henkilöä tai sijaintia"
Latasin ja hain myös vaimon puhelimeen, vaikka se ei vielä olekaan sovelluskaupassa virallisesti saatavilla.
Olen hyvin varovainen koronan suhteen ja riskini saada se on vähäinen, mutta toisaalta en missään tapauksessa halua tartuttaa läheisiäni ja tämä on yksi tapa pysyä selvillä riskistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh nämä kieltäjät!
Ai että nyt jokainen oireeton kipittää testiin ja pääsee sinne ja testi vielä antaa luotettavan tuloksen?
Vierailija kirjoitti:
Molemmisa puhelimissa I Phone ja Android.
Android on Huaweissa ja riippumatta Oranssin miehen boikotista, Google Playst vaan löytyi
Google Play puuttuu vain muutamista uusimmista Huawei/Honor-puhelimista.
Latasin ja puhelin Samsung S20 Ultra sekosi täydellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh nämä kieltäjät!
Auttaa. Ei anna tietoja mihinkään paitsi sille, joka on koronaa sairastavan koodin kanssa törmäillyt jossain.
Ja sitten jos sovellus ilmoittaa että saatat olla ollut jonkun lähellä paikassa x niin saako sillä jäädä töistä pois oireettomana odottamaan testi aikaa?
Huoh nämä kieltäjät!