Kaverini on niin laiska!
Hitto hän ei saa mitään aikaiseksi, selittelee ja selittelee miksei saa sitä tai tätä hommaa tehtyä. Voi kun käyttäisi sen selittelyyn menevän energian johonkin muuhun niin johan alkaisi tapahtua. Aina voivottelee ja valittelee, kun hommat hänen ympärillään ei tapahdu, mutta kuitenkaan ei asian hyväksi tee mitään. Sitten muiden tekemisiä on toki varaa arvostella. En jaksa.
Kommentit (34)
No tavallaan ymmärrän sun ärsytystä, vaikka eihän kaverien tekemiset/tekemättä jättämiset sinänsä sulle kuulu. Mutta kyllä se varmasti ärsyttää kuunnella jatkuvaa kitinää ja kätinää sitten kun ei saakkaan mitään aikaan.
Mulla yksi kaveri on aina ollut laiskanpuoleinen kaiken muun suhteen paitsi kotinsa siivouksen ja sisutuksen. Monet koulut jääneet kesken jne. Ei ole ikinä ärsyttänyt, ja olen aina hyväksynyt hänet sellaisena kun on. Olen ajatellut että ei mun arvot ole sen parempia, me ollaan vaan erilaisia.
Nyt kuitenkin tuntuu että ystävyys on todella koetuksella, kun kaveri on alkanut rypemään itsesäälissä, eikä tajua, että itsestä ne monet sattumat kuitenkin on kiinni. Nyt vaan keskittyy haukkumaan kaikkia joilla menee "paremmin", minua mukaanlukien. En vaan jaksa, kaikki tapaamiset on nykyään täynnä joko muiden haukkumista tai sellaista piilonaljailua. Haukkuu myös usein ihmisiä neuroottisiksi kuntoilun ja ruuan suhteen (on itse ylipainoinen), jos nämä tyyliin urheilevat 3xviikkoon ja katsovat syömisiään viitenä päivänä viikossa.
Hänellä on siis täysin epärealistinen kuva siitä mikä on normaalia toimintaa, kuinka paljon ihmiset urheilevat normaalisti, mikä on tervettä itsekontrollia herkkujen suhteen, kuinka paljon normaalisti ollaan töissä ja mikä aika käytetään harrastuksiin. Eikä se oikeasti mua haittaa, vaan se että hän kokee oikeudekseen hakkua minua ja muita aktiivisempia, koska olettaa että on normaalia vain istua päivästä toiseen ja odottaa että työt tai koulu tulee kolkutteleen ovelle.
No tulipa purkauduttua, kaverin kanssa ovat näkemiset harvenneet todella paljon. Mutta olen kyllä avoin edelleen ystävyyden "uudelleensyttymiselle", kunhan hän keksii muita tapoja purkaa pahaa oloaan.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 22:12"]
Nelonen, meillä on kyllä sama kaveri!
Eihän se toki minun asiani ole, jos kaveri makaa koko illan sohvalla, käy välissä vetäisemässä mikropizzan, valittelee minulle puhelimessa kuinka pitäisi lähteä lenkille, mutta ai niin pyykitkin pitäisi pestä ja imuroida. Ja samalla kertoo, kuinka perui eilisen jumpan kun niin väsytti. Aikuinen ihminen ja itse vastuussa elämästään, mutta eihän tuo terveellistä ole kenellekään! Itse urheilen joka päivä, käyn salilla, juoksen ja muuta plus syön terveellisesti, enkä voisi kuvitella makaavani päivät sohvalla. Se on minulle vain elämäntapa. Ja sitten kaveriani vielä ahdistaa se, että olen niin reipas.. Huoh! Ap
[/quote]
Ai että ihan urheilet :D
Moni mimmi lenkkeilee ja käy salilla, mutta en kyllä sitä vielä urheiluksi sano.
Ymmärrän täysin sen saamattomuuden tunteen ja "ei jaksa" ja laiskottaa. Mutta se ärsyttää että yhdellä kaverillani on ikään kuin jokin syy-seuraussuhde hämärä. Hän on sitä mieltä että hänen pitäisi vaan saada kaikkea tekemättä mitään :( ei siis tajua että a.) asioiden eteen ihmiset yleensä tekevät jotain (heräävät aamulla töihin-->töistä saa rahaa ---> ei ole niin lusmu olo kun tekee rahansa eteen jotain). Ja kaverini ei siis ole valmistunut, ei hae töitä ei mitään.
Ja sitten valittaa kun muilla on varaa matkustaa jne. Ilmeisesti hän olettaa että shoppailemalla sossun rahoilla ja roikkumalla facebookin treffisovelluksissa hän vie elämäänsä eteenpäin ja tulee onnellikseksi.
Mä oon myös laiska ja oon kärsinyt siitä koko elämäni, tosin hiljaa. Tiedän, että oon erilainen kuin moni muu ja tulen aina kärsimään siitä. Pari vuotta sitten tulin lukeneeksi enemmän siitä, miten ADHD ja ADD voivat ilmetä (eivät ilmene siis pelkästään häiriökäyttäytymisenä ja vaikeutena pysyä paikallaan, vaan myös ylikeskittymisenä ja elämänhallinnan vaikeutena) ja kaikki tuntui niin helvetin tutulta.
Mä olen myös monesti epäillyt että kaverillani on ADHD! Hänellä on selvästi välissä vaikea keskittyä yhteen asiaan, sählää siellä täällä, ei keskity välissä yhtään mitä hänelle puhun jne. ja sen takia häntä onkin välissä tosi raskas nähdä. Ap
Onkohan meillä sama kaveri? Näen sen sieluni silmillä istumassa sohvalla kyyläämässä tv:tä, tuntikausia joka päivä. ARGH. Käytän sitä näkyä tsemppinä juoksulenkillä. Jos en juokse kovempaa, minusta tulee samanlainen.
Olen kamala ihminen, tiedän.
mulla on myös kaveri joka aina valittaa,kun ei jaksa sitä eikä tätä
Vautsi, te olette kylä hyviä ihmisiä. Mitä se teidän takapuoltanne kaivelee, jos viettää tuntikausia telkkaria katsoen?
[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 21:36"]Hitto hän ei saa mitään aikaiseksi, selittelee ja selittelee miksei saa sitä tai tätä hommaa tehtyä. Voi kun käyttäisi sen selittelyyn menevän energian johonkin muuhun niin johan alkaisi tapahtua. Aina voivottelee ja valittelee, kun hommat hänen ympärillään ei tapahdu, mutta kuitenkaan ei asian hyväksi tee mitään. Sitten muiden tekemisiä on toki varaa arvostella. En jaksa. [/quote]
kylläpäs sä oot hyvä kaveri sun kaverille
Nelonen, meillä on kyllä sama kaveri!
Eihän se toki minun asiani ole, jos kaveri makaa koko illan sohvalla, käy välissä vetäisemässä mikropizzan, valittelee minulle puhelimessa kuinka pitäisi lähteä lenkille, mutta ai niin pyykitkin pitäisi pestä ja imuroida. Ja samalla kertoo, kuinka perui eilisen jumpan kun niin väsytti. Aikuinen ihminen ja itse vastuussa elämästään, mutta eihän tuo terveellistä ole kenellekään! Itse urheilen joka päivä, käyn salilla, juoksen ja muuta plus syön terveellisesti, enkä voisi kuvitella makaavani päivät sohvalla. Se on minulle vain elämäntapa. Ja sitten kaveriani vielä ahdistaa se, että olen niin reipas.. Huoh! Ap
Kyllä on mielestäni hyvä kaveri kaverilleni, aika paljon olen häntä auttanut ja tehnyt paljon hänen puolestaan. En minäkään kuitenkaan loputonta valitusta ja natinaa jaksa. Ap
voi kaveri parkaa kun on tuommonen kaveri kuin SINÄ
Mietin, että kannattaisko sun vihjata kaverillesi tuosta keskittymishäiriön mahdollisuudesta. Siitä vois ehkä olla hänelle jotain apua. Mulle on ollut ehkä jotain apua siitä, että olen ymmärtänyt kärsiväni jostain neurologisesta poikkeavuudesta, vaikka mulla ei olekaan diagnoosia eikä tietenkään lääkitystäkään. Ajattelen, että itselläni keskittymishäiriö on suhteellisen lievä, mutta kyllä se on määrittänyt koko elämääni.
2
Olen kuin kaverisi. Mulla ei syynä neurologisia häiriöitä. Olen laiska, elän laiskasti.
kakkosella ei lienee mitään muuta sairautta kun luulosairaus.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 22:42"]
kakkosella ei lienee mitään muuta sairautta kun luulosairaus.
[/quote]
Okei. Minkä perusteella teit diagnoosisi?
2
Joo mullakin on kaveri, joka koko ajan huokailee tekemättömiä hommiaan. Ei saa muuta aikaseksi, ku netissä roikkumista ja juoruilua puhelimessa. Näen punaista, kun sanoo esim. ettei hänellä ole aikaa lukea blogeja tms. kun on niin paljon tärkeämpää tekemistä!!! Arg miten ärsyttävää!
Masennus, kilpirauhasen vajaa- tai liikatoiminta, MS-tauti, fibromyalgia, sarkoidoosi, lupus, autoimmuunisairaudet yleensä.
Tuossa pari juttua jotka saavat ihmisen vetämättömäksi.
Taudeille on hoitonsa, mutta ei ole niin yksinkertaista ensin tajuta tutkituttaa itsensä, saada oikeaa hoitoa ja samalla myös pitää itsestään huolta.
Miksi haukut kaveriasi, miksi et voi keskittyä olemaan kiitollinen siitä että kroppasi toimii hyvässä yhteistyössä kanssasi?
Olen 29 kanssa samaa mieltä. Minusta sellainen on turhaa, että valittelee esim kun pyykkivuori vaan kasvaa ja kasvaa ja samalla istutaan sohvalla karkkipussin kanssa... Kaverillani ei ole masennusta tai muuta, ADHD korkeintaan. Ap