Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

synnytyksen jälkeen minipillerit ja oudot vuodot

Vierailija
29.09.2013 |

Onko jollain, joka on synnytyksen jälkeen päätynyt minipillereillä ehkäisyyn, tullut ihan päättömiä vuotoja? Mulla alkoi menkat viikko pillerien aloituksesta, kestivät viikon, sitten viikon tauko, alkoivat taas, pientä tiputtelua n. 3 vk ja nyt alkaa taas hiipua, kauanko kestää ennenkuin tiputteluvuodot loppuvat ja kuukautiset normalistuvat? Vai johtuuko edes pillereistä tällainen, pitäisikö käydä gynellä? Jälkitarkastuksessa kaikki oli ok, ja jälkivuotokin loppunut jo viikkoja aiemmin..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan hyviä kokemuksia minipillereistä.

Kun alkuun kestää sen tiputtelun, niin multa on kadonnut menkat kokonaan.

Seitsemään kuukauteen ei ole tullut menkkoja ollenkaan ja imetyksen piikkiin en laita sitä.

Ei kannata kyllä jatkaa, jos haluaa jälkikasvua piakkoin lisää. Jouduin edellisen kerran jälkeen käymään gynekologilla ja sain lääkkeet joilla ne menkat saatiin sitten aikaiseksi.

Musta tuntuu kyllä että päätä nekin hormonit sekoittaa.

Nimimerkki: sterilisaatio jonossa :)

Vierailija
2/8 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu pillereistä, ne on ihan perseestä. Kannattaa lopettaa ja käyttää hormonitonta ehkäisyä.

Vierailija
4/8 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu pillereistä. Mä vuosin 6 kk miltei putkeen lopetin

Vierailija
5/8 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on aika karua, että aikuinen nainen ei ota selvää siitä mitä lääkkeitä syö. Tuo on täysin normaalia minipillereitä aloittaessa. Muutamassa kuukaudessa pitäs mennä ohi, jos ei mene niin kannattaa miettiä toista ehkäisyä.

Vierailija
6/8 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos vastauksista! Ihmettelin tätä vuotoasiaa, kun ei lääkäri jälkitarkastuksessa kertonut tällaisesta sivuvaikutuksesta. Pitää kai katsella vielä hetki, tarkoitus oli testata sopisiko itselle ehkäisykapseli, mutta huonolta näyttää...

-ap

Vierailija
7/8 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama kokemus. Menkat alkoi nopeasti pillerien aloittamisen jälkeen ja sitä tiputteluvuotoa tuli aika-ajoittain. Reilun puolen vuoden pillereiden syömisen jälkeen päätin lopettaa sen touhun. Menkat normalisoitui. 

Vierailija
8/8 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans minipillereistä vuotoa ja tiputtelua, joka loppui kun lopetin pillerit. Nyt tokalla kerralla kieltäydyin neuvolan tyrkyttämistä pillereistä. Harkitsin kans ehkäisykapselia, mut neuvolantäti sanoi, et siinä on sama hormoni kuin minipillereissä, joten vuotoja saattaa kuitenkin taas tulla. Toistaseks mennään siis ilman hormoniehkäisyä ja katellaan tilannetta uudestaan kun lopetan imetyksen.