Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***tiistaita MAALISmasuille***

18.07.2006 |

kun kerran kukaan ei ole aloittanut topicia tänään, niin me aloitellaan papusen kanssa. :)

tänä aamuna ei ole ollut vielä kovin paha olo. koko ajan vaan on jotenkin pelko, että mitä jos tästä vauvasta ei tulekaan mitään. :(

mies on jo kovin innoissaan ja toivottelee papuselle hyvää yötä sekä hyvää työpäivää. kovasti odottaa pientä ihmistä. toivottavasti siis kaikki menee hyvin, tässä vaiheessahan on vielä kovin aikaista mitään sanoa...

t. sikkis ja papunen, 6+2

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä olin nukahtaa, kun väsytti niin pirusti. 8 h ulkona sateessa, olipa mukavaa...

Nälkä tulee useammin kuin aiemmin. Jo kauan ennen kahvi- tai ruokatuntia tulee nälkä. Ehkä se ennakoi jotakin alkavaa pahoinvointia. Näin ainakin oli esikoisen kanssa. Pahoinvointi yltyi 2,5 kk kestäväksi oksennushelvetiksi. Huonoimpina päivinä oksensin 20 kertaa ja virtsassa oli ketoosiaineita. Olin vähällä joutua tippaan. En joutunut, koska olo oli muuten hyvä (?) (ei huimannut, en ollut väsynyt tms).

Minä odotan ja toivon pahoinvointia ja kipeitä tissejä! Ehkä sit uskois odottavansa lasta. Ja pelko on täälläkin kova!

Saas nähdä miten hemoglobiinit laskee tällä kertaa. Viimeksi laski 155 -> 111

Kai se on mentävä seurustelemaan perheen kanssa :)

Moiks kaikille uusille, tervetuloa ja onnea!

Rimma 5+6

Vierailija
22/32 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nälkä tai siis sellainen tyhjä olo mahaan, siitä ei ole paluuta vaan olosta tulee niin huono että pitää mennä makaamaan. Enää tämä ja ensi viikko lomaa, toivottavasti olo ei pahene enää silloin kun joutuu töissä istumaan päivät!!

Tänään varasin myös ekan neuvolan. Se onkin jo 2 vkon päästä eli 1.8. ihanaa!! Lumikko kyseli sydänäänistä. Ei ne kai kuulu kovin aikaisin mutta esim. itse kävin eilen alkuraskauden ultrassa ja mulla olikin vajaa viikko vähemmän kuin kuukautisista laskien, joten mulla oli VASTA 5+5 ja silti sydämen syke NÄKYI, ei siis kuulunut.... Neuvolassa meillä Treella ainakaan ei ole ultria, vaan dopplerilla niitä ääniä kuunnellaan mahan päältä. Esikoisesta mulla kuului kyllä ne äänet eka neuvolakäynnillä jolloin oli viikko 9+ jotain menossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille!! Toivottavasti saamme kaikki pysyä matkassa maaliskuulle :)) Itseni kohdalla epäilen kyllä " jakautuvani" jo helmikuun puolella, jos sinne asti päästään. Kuopus nimittäin syntyi jo rv 36+1. " kärsin" supistuksista, jotka ovat molemmissa aikaisemmissa raskauksissa alkaneet jo rv 15. Hieman siis jännittää, miten pitkälle tällä kertaa päästään, toivottavasti kuitenkin ainakin tuonne asti kuin viime kerralla. Esikoinen syntyi laskettuna aikana, mutta silloin oli mahis lepoon. Olin levossa rv 22 alkaen. Toisen kohdalla ei ollut mahista istuskella sohvalla..ja hänpä päättikin syntyä kuukautta ennen.

Tänään on ollut ihan kohtuulline päivä, lievää kuvotusta koko päivä, ei pahempaa :)) Kirjoitin eilen epähuomiossa, että tänään menemme muumimaailmaan, mutta sinne lähdemme huomenissa (päivistä sekaisin), saa nähdä miten jaksan reissun pahoinvoivana..plääh.

Mutta nyt lähden viemään esikoista kylpyyn!

T. Caius rv 7+1

Vierailija
24/32 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin sain jotain syötyä, JA PYSYY SISÄLLÄ EIKÄ OKSETA!!! Kyllä oli hontelo olo koko päivän ja vatsa kurisi, mutta en yksinkertaisesti uskaltanut syödä mitään. Kahvin jätin tältä päivältä väliin ja nyt särkee päätä. Taitaa huomenna jäädä toi lemppari ruisleipäkin tauolle ja syön vaan vehnäleipää (se nimittäin tuntuu pysyvän sisällä). Painokin on tullut alaspäin jo ton 1½ päivän oksentelun takia.

Lapsille tekis mieli kertoa, kun välillä on niin pimpulan huono olo, eikä mikään huvita.

Tervetuloa kaikille uusille maaliksille.

Onneks huomenna on ultra, nyt alkaa jännittämään.

-m- rv 6+6

Vierailija
25/32 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappert: En tiedä mitä sitten jos kysta puhkeaa. En ole kauheasti asiasta jaksanut/muistanut kysellä kun ei se kerta ole kipeä ollut ja tässä seurantakäyntien yhteydessä on aina ollut keskenmenot päällimmäisenä mielessä joten se kysta on jäänyt vähän taka-alalle.

Voi että jaksaa väsyttää. Tuntuu ettei päiväunistakaan ole mitään apua. Millään ei jaksaisi painaa esikoisen perässä ja olen sitten väsymyksenkin takia kiukkuinen ja ärtyisä. Ja jos ei muista syödä säännöllisesti jotain, tulee huono olo.

Tsemppiä ultrakäyntiin ketkä nyt olittekaan menossa huomenna!

-Muffin rv6+-

Vierailija
26/32 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kirjoittelen tuolla tammenterhoissa, mutta on tullut seurattua tätä sun kysta-asiaa sekä täällä että tuolla ensikoissa. aattelin et voisin oman tarinani kertoa.

mulla huomattiin kysta keskenmenon jälkitarkastuksissa v.2004 lopussa. sitä halusivat tayssissa kontrolloida, sanoivat kyllä ettei mitään haittaa jos yritämme vauvaa vaikka koko ajan. niissä syöpäarvo-labroissa kävin aina tayssissa käydesäni. keväällä 05 yhdessä kontrollissa lääkäri näki kystan muuttuneen röpeliäiseksi jne, laittoi minut laparoskopia-toimenpide jonoon. toimenpide piti olla marraskuulla, ja lokakuulla oli viimeinen kontrolli. kas kummaa; kysta olikin kokonaan kadonnut.

olet kertonut myös kystan kipuilusta. itellä tuntui välillä sellaista pientä särkyä tuolla alavatsassa, mutta en tiedä että kuvittelinko sen vain johtuvan tuosta kystasta.

mutta mun kohdalla kävi niin kuin monille, kysta katosi aivan itsestään ihan niin kuin oli tullutkin. jollekin muullekin oli sanottu että nämä ovat varsin yleisiä, niin myös mulle sanottiin. eli vaikka sulla nyt kysta löydetty ei vielä tarkoita välttämättä mitään. bd bd bd

tikru ja simppis rv 16+4

Vierailija
27/32 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakennusprojekti on meneillään.... mutta onneksi valmistuu lokakuuhun mennessä, seinät on jo pystyssä. Onneksi raivaushommat oli jo toukokuun aikana, nyt en ois jaksanu mitään.

Vierailija
28/32 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ei onneksi ole pahaa oloa ollut :) Rinnat kipeät päivä päivältä enemmän ja muuttuneetkin ovat sekä turvonneet. Pääkipua esiintynyt aika ajoin, ehkä joka toinen päivä. Onneksi ei niin pahasti että on selvinnyt ilman särkylääkkeitä. Mahaa nippailee ja viiltelee välillä, mutta se on pientä.

Alkuraskauden ultraan en ole menossa, rahatilanteen vuoksi.. eka neukkis on 24.7. jännittää :)

Ninnukka 7+2

Vierailija
29/32 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä ilmoittautuu uusi ja erittäin onnellinen vaikkakin hieman epäuskoinen maalismasu! Yritystä takana vuosi ja 4 kuukautta, olimme päättäneet mennä syksyllä tutkimuksiin, noh eipä vissiin tarvitsekaan.. =) En pysty mitään muuta ajattelemaankaan, haluaisin kertoa iloni koko maailmalle, sitä en kuitenkaan tee, sillä jostain syystä pelkään keskenmenoa aikalailla ja en kestäisi jos se sitten tulisi kun olisin jo kertonut ilouutisen..

Mulla " oireilu" alkoi oletettuna kiinnittymispäivänä kamalalla migreenillä, ja toisin kun yleensä siihen ei auttanut mikään vaan se jatkui 4 päivää kunnes menin sairaalaan ottamaan piikin takapuoleen, ja silloin lääkärisetä kertoi että että jos on tapuvainen migreeniin se tulee helposti raskauden alussa. Silloin jo toiveet nousivat hiukan. Rinnat ovat olleet raskaat ja hieman arat ovulaation jälkeen, mulla ne on yleensäkin aina.. Oon tehnyt epäuskossani jo 3 raskaustestiä ja koko ajan on viiva vahventunut.. Eli eiköhän se totta ole että musta tulee äiti! =)

Anteeksi tämä hirmuinen oma napainen vuodattaminen, mutta olen niin intoa piukassa että ei oikein muu onnistu..

Kysymys: Koska aiotte kertoa masuasukista muille?

Hyvin hyvin onnellinen sohvi84 + vaavi 4+3

Vierailija
30/32 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen alkuraskauden ultrassa ja kirjoittelin siitä oman otsikon alle, mutta sanon lyhyestu tässäkin, että löytyi 7 mm alkio ja syke, joka tosin näkyi vain lääkärin silmään. Kaikki siis ok tähän asti.

Tänään on ollut melko oireeton päivä ja se saa minut melkeinpä repimään hiuksia. Pelkään oireiden vähenemisen tarkoittavan keskenmenoa. Eilen kuvotti lähes koko päivän ja tänään kuvotus on vain käväissyt silloin tällöin pikaisesti. Rinnat ovat vähän arat, mutta eivät kovasti. Minusta ne näyttävät ja tuntuvat suurentuneen, kun eivät näytä enää kunnolla mahtuvan liiveihin, mutta mies ei muka huomaa mitään. Väsymyskohtauksetkin tuntuvat vähentyneen. Jospa tämä purkautuminen vähän rauhoittaisi. Eilenhän kaikki oli mitä parhaiten.

Sohvi kysyi kertomisesta. Olen ajatellut puhua asiasta aikaisintaan np-ulttan jälkeen.

Pinja 6+4

Vierailija
31/32 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvi: olen kertonut plussasta äidille, toiselle veljelle ja parhaalle kaverille. Miehen vanhemmille kerrotaan häitten jälkeen ja muille varmaan sitten kun ollaan ultrassa käyty eli rv 10 jälkeen..

Vierailija
32/32 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys on kamalaa :) olen tänään nukkunut yhteensä 5h päiväunia ;)

Huolestuttaa hieman, kun pari tuntia sitten tuli vessassa pyyhittäessä vähän vaaleanrusehtavaa valkovuotoa, mikä kyllä loppui saman tien. Otin kyllä rajun juoksuspurtin että yritän nyt vaan rauhoitella itseäni, että se ilmentyny vuoto johtui tuosta rajusta juoksemisesta. Toivon niin hartaasti, että kaikki olisi kunnossa :I

Paha olo oli tauolla muutaman päivän, mutta nyt taas tuntuu olevan hieman etova olo, mikään ei oikein maistuisi, mutta syöminen auttaa huonoon oloon.

Ultraan tahtoisin, mutta hammaslääkärikäynnit on nyt vieny ylimääräiset rahat, harmi, olis niin mukava saada varmuus odotukseen... Neuvolaakaan en ole vielä saanut aikaiseksi varata. Ajattelin, että varaan pikkuisen myöhemmin, niin saataisiin kuunneltua sydänääniä ekalla käynnillä, esikoisesta ne kuului rv 10+4.

Nautinnollista alkuviikkoa odottajille!

:) Onni-Ihme rv 6+3