***tiistaita MAALISmasuille***
kun kerran kukaan ei ole aloittanut topicia tänään, niin me aloitellaan papusen kanssa. :)
tänä aamuna ei ole ollut vielä kovin paha olo. koko ajan vaan on jotenkin pelko, että mitä jos tästä vauvasta ei tulekaan mitään. :(
mies on jo kovin innoissaan ja toivottelee papuselle hyvää yötä sekä hyvää työpäivää. kovasti odottaa pientä ihmistä. toivottavasti siis kaikki menee hyvin, tässä vaiheessahan on vielä kovin aikaista mitään sanoa...
t. sikkis ja papunen, 6+2
Kommentit (32)
Väsyttää... pissattaa.... koko yön juossu taas veskissä.
Pitäis kai sinne neuvolaankin soitella, ku ei jotenki oo vielä silleen " todellistunu" tää odotus, paitsi kun juoksee öisin vessassa :D
Pahaa oloa ei ole onneksi ollu ku joskus viikkoja sitten yhtenä aamuna, kun mies söi kinkkumunakasta, aloin eka kerran aavistella että taitaapa olla tärpänny ;P
Mutta toi yöllinen vessajuoksu on ihan toivotonta, kun on muutenki niin pohjattoman väsynyt koko ajan.
Mutta ei auta talo pitää saada valmiiksi ajallaan.
*lähtee raksalle*
ja viikkoja ois ny 6+0 laskurin mukkaan :D
tippa siinä sit linssin tuli kun ruudulla näki pienen sykkeen. uskomaton tunne! kaikki näytti muutenkin olevan ok, ja sikiö oli vähintäänkin ikäisensä kokoinen. ehkä jopa keskimääräistä suurempi, sanoi lääkäri.
nyt on kyllä ihan erilainen olo jatkaa tätä odotusta. vaavin näen kolmen viikon kuluttua seuraavan kerran. tämä raskaus on siis inseminaation onnistunut tulos ja lääkäri haluaa seurata että kaikki sujuu niin kuin pitää.
mulle ei tänään ole vielä pahoinvointi iskenyt. ei ainakaan vielä. aamupalaksi olen alkanut syömään näkkileipää ja juomaan spriteä pienen lasillisen. ne tuntuvat pysyvän sisällä.
yö tuli nukuttua huonosta. ultra varmaan jännitti sen verran. eli nyt otan koirat kainaloon ja menen ottamaan päivän ensimmäiset nokoset.
rv 7+0
nyt alkaa taas paha olo nostaa päätään... huoh.
puuenkuli, onko teillä rakennusprojekti meneillään? meillä tontti, jota raivaillaan ja jotain pitäisi siihen saada pystyynkin jossain vaiheessa. nyt etenkin, kun tää pikkuinen ilmoitti itsestäänn, olisi tehtävä jotain. tällä hetkellä nimittäin asutaan väliaika-asunnossa, 39,5-neliöisessä kaksiossa... jää vähän pieneksi kolmelle hengelle ja koiralle.
jotenkin sitä on vaan niin saamaton, kun tontilla olisi niin paljon hommia. ei tiedä, mistä sitä aloittaisi...
Voi yök... heräsin yöllä kolmen aikaan huonoon oloon ja mulla tää näyttää olevaan taas kuin esikoisestakin eli vatsani oli ihan sekaisin. Istuskelin siinä pari tuntia vaihtelevasti pöntöllä ja pidättelin oksennusta :-( Sitten kun alkoi helpottaa, en saanut enää nukahdettua ja luin kirjaa aamuseitsemään asti olohuoneen sohvalla ikkuna auki. kuuma makkari pahentaa oloa hirveästi ja muutenkin kuuma ilma, vaikka yleensä rakastan helteitä.
Mun huonovointisuus näyttää keskittyvän iltaan ja toivottavasti ei nyt sitten myös yöhön! Mutta aamulla ei okseta joten saa kyllä syötyä aamupalan vaikka sen jälkeen on olo, että tuleeko ylös. Joten aika heikko olo on täälläkin mutta toivotaan ettei se kamalasi huonone.
Rinnat kipeytyy nyt entisestään ja tuntuu ettei tätä mahaa kohta peitä millään?! Eilisen ultran jälkeen siis nyt 5+6 ja masuasukkalle ei olekaan vielä keksitty mitään nimeä.... edellinen oli vielä synnyttyäänkin pitkään " pätkä" :-)
...ja tää helevetillinen väsymys. gggrrr. ei jaksais kyllä pätkääkään istua töissä, kun suu on koko ajan haukotuksella ja silmät lupsaa kiinni.
onneksi ei enää kuin 5h. ;)
jostain kai ne on pienetkin ilot revittävä...
olo on kamalaa=)
eilinen autoreissu mökille esikoisen kanssa istuen takapenkillä(lapsi kiljuen),kuuma auto ja oksetus,voiko kesästä paljon muuta odottaa=)
kävin jollain yksityisen mökkitien varrella kyykkimässä että josko se eka oksennus nyt tulisi mutta sain senkin pidettyä sisällä...olin ehkä näky kykkimässä ojan pohjalla paarmoja hätistellen...pystyssä en meinannu pysyä kun pyörrytti niin paljon=/
joo-o on se ihanaa...
tämä aamu vähän parempi,sain syötyä raparperikakun palasen ja 2kuppia kahvia mutta meinaa pyörryttää jatkuvasti=( öisin olen ollut niin väsynyt ja sikeässä unessa että mies on herännyt viemään tytölle maitopullon jos on herännyt,minä en oo mitää kuullutkaan=)
maha on niin turvoksissa ja isona että naapuritkin alkaneet katsoa vienosti hymyillen,tissit alkaa paisua ku pullataikina ja ovat kipeät.seksihalut on kadonneet teille tietämättömille ja miestä ketuttaa..nälkä nostaa päätään aina iltapäivällä ja siitä iltaan asti oikeastaan muuta en tee ku syön=/
oma mieli alkanut tekemään kepposia,eilen olin ihan varma että nyt on kyllä matkalainen mukana mutta kuolleena ja millään en saa itseäni uskomaan että kaikki on ihan hyvin..tiedän et kuulostaa kauhealta mutta paniikkia ja palkoa tää varmaa tulee olemaan pitkään vielä..onneksi huomenna ultrataan,edes pieni osa pelosta menisi pois..
-rusina rv 7+5
enteeksi oma napaisuuus,mutta pelko on kova :´(
Kyllä kai minunkin olisi jo ilmoittauduttava mukaan, olen tähän asti vai seuraillut muiden kirjoituksia. Kävin siis tänään ensimmäisessä ultrassa vahvistamassa lasketun ajan ja raskausviikot. Viikkoja oli 7+3 ja LA 3.3.2007. Lopetin siis pillerit helmikuussa ja sen jälkeen tuli vain tyhjennysvuoto, sen jälkeen niitä ei sitten ole tullutkaan. Kesäkuun puolessavälissä kyllästyin odottamiseen ja hain lääkäriltä Terolut -kuurin kuukautisten käynnistämiseksi. Niinhän siinä sitten kävi että kuukautisia ei taaskaan tullut vaan sain juhannusaamuna plussan testiin. Siksi siis kävin jo nyt ultrassa että sain tietää oikeat viikot kun viimeisistä kuukautisista niitä olisi ollut mahdoton laskea.. Niin, ultrassa näkyi potra vauva, hyvä syke ja kaikki oli ok, pituutta n. 11 mm. Viiden viikon päästä sitten np-ultraan..
Oksettaa ja väsyttää ja ulkonakin sataa! Vein juuri esikoisen päiväkotiin päiväunille ja kastuin tietenkin, kurja olo. Tässä valmistaudun iltavuoroon menoon, huoh.
Toisaalta olen onnellinen kun olo on pahoinvoiva, koska siitä tiedän et vauva on matkassa. Silti sitä pelkää, että tää menee kesken, vaikka en keskenmenoja olekaan kokenut. Tätä raskautta kun yritettii yli vuosi tuloksetta, niin nyt tuntuu jotenkin epätodelliselta ja kaikki kauheat pelko kuvat hiipivät mieleen...
Mutta enimmäkseen olen kuitenkin onnellinen, että tämä ihme meille suotiin ja kaikki menee hyvin!
Olen muuten humannut, että hormoonit on tehnyt musta itkupillin, itken jos telkkarissa on jotain surullista ja eilen meinas tulla tippa linssiin kun käytiin kuuntelemassa häämarsseja (naurettavaa).
t:möhkis ja pikku fantti 5+5 tai oikeammin varmaan 4+5, koska kärsin pitkistä kierroista
ihan tyhmää että mua ei kuvota ollenkaan :( ei ole taas tänään kai mitään oireita, vähän juilii välillä masussa mutta ei sen kummempaa, rinnat perus-kipeät.
Muffin; sulla siis kysta huomattiin jo ennen raskautta? Ootko saanu tietoa onko se sellanen " sileäpintainen" vesitäytteinen vai onko siinä jotain " rosoja" pinnassa? Mulla kun se tohtori sanoi että jos se olisi sileä niin olisi tod näk. vaaraton vesikysta, mutta siinä näkyy jotain ylimääräistä joten ei voi olla varma.
Mitä sille tehdään jos se päättääkin kasvaa tai alkaa kipuilla enemminkin? Leikataanko? miten raskaus-aikana vai leikata? Olen yhä vähän peloissani tuon takia, vaikka kaipa se tohtori olisi sanonut suoraan jos olisi ollut selvää että siitä on enempikin haittaa.
Tänäaamuna ihmettelin oikein ettei kysta yhtään kipuillut yöllä vaikka sitä eilen ronkittiin ja tuupittiin, toivottavasti on päättänyt lopettaa koko oireilun...menis pois että saisin olla rauhassa.
Näin Tappert tänään...jään odottelemaan josko tulisi ukkosta, täytynee poistua koneelta.
Tappert rv5+? mistä mä nyt tiedän millon viikko vaihtuu!! Höh. Laskuri antoi arvion 5+5, pitäisikö siihen luottaa? Lääkäri arvioi vaan että 5+ jotain. No, seuraavassa ultrassa varmaan selviää.
Hei vaan kaikille maalis-vauvoja odotteleville.
Ollaan miehen kanss " yritetty" tätä toista masulia noin 2 vuotta (ensimmäistäki yriteltiin suunnilleen saman aikaa). Nyt sitten eilen tein testin, ku alko vahvasti tuntuun siltä, että ei ne menkat ihan muuten vaan väliin jääny. Mulla on ollu vähän miten sattuu menkat, joten eipä sekään ois ihme ollu. Laihdutin tossa talvella 10kg ja menkat alko tuleen ihan normaalisti sen jälkeen. Eli nyt painan 7kg vähemmän ku esikoista plussatessa. Kolme kiertoo ehti tulla normaalisti ja heti tärppäs. Suunnitelmissa ois ollu jatkaa laihdutusta kesän jälkeen, mutta nyt se saa kyllä jäädä ens kevääseen. :)
Heti tietty piti käydä katteleen noita laskureita netistä ja laskurin mukaan oltas jo menossa 6+5 viikolla.
Ainoat oireet tähän mennessä on käsien ja sormien " tikkuilu" ja puutuminen. Ensimmäiseltä se tuli kyllä vasta raskauden puolivälissä. Huonoaoloa ei oo, mutta eipä ollu esikoista odotellessakaan, ku ihan sormissa laskettavia iltoja, jollon oli ihan pikkusen semmonen kuvottava olo.
Vähän on semmonen epätodellinen olo....tuntuu että se testi ois näyttäny väärin. Viivat oli kyllä tosi selkeet (toisin ku esikoista plussatessani).
Esikoinen (poika) täyttää nyt syksyllä 3v ja on aivan innoissaan äitin masussa olevasta vauvasta. Hänen sanoin: " Munassa kanassa, äitin masussa vauva." Hän on saanut jostain päähänsä itsekkin olleensa kananmunassa äidin masussa ennen syntymäänsä ja " vetoketjusta tullut sitten ulos" sektioarpea tarkoittaen. Kysäsinpä sitten eilen pojalta, että onkohan siellä sisko vai veli massussa ja hän oli sitä mieltä, että : " Sisilikso tai veji tulee minulle!" Olihan meillä naurussa piteleminen.
Missy79, Aleksi3v ja sisilikso 6+5 luulisin :)
Ei mulle kukaan lääkäri ole sanonut minkälainen se on, sileä vai rosoinen. Se havaittiin ekan kerran viime syyskuussa keskenmenon jälkitarkastuksessa ultrassa. Silloin en vielä joutunut siitä seurantaan. Nyt helmikuussa oli taas keskenmeno jonka jälkitarkastuksessa se nähtiin edelleen ja laitettiin seurantaan. Ei kuulemma mielellään operoida raskausaikana, mutta juurikin neuvolassa kun kerroin tästä niin neuvolan tädillä oli ollut asiakkaan raskaana oleva nainen jolta oli leikattu 15cm kokoinen kysta raskauden aikana. Ja se kyllä on sitten varmasti jo kipeäkin. Eli kyllä niitä sitten raskaudenkin aikana leikataan jos tarve vaatiin. Verikokeilla ne nyt niitä muutoksia seurailee, menen tosiaan verikokeisiin tsekkauttaan ne syöpäsoluarvot. Ja sitten syyskuussa taasen kontrolliin. En tosin tiedä miten tämä raskaus nyt muuttaa tätä kontrollikuviota, olen muutenkin nyt äitiyspolin seurannassa joten ehkä ne kystajututkin siirtyy sieltä gynen polilta tuonne äippopolikäyntien yhteyteen.
-Muffin rv6+
Juu se taisi sitte mulleki pahoinvointi ilmaantua. Ihan sama tänään oonko ollu syömättä tai en, on tosi huono olo. Olo on niinku heikotusta. Ei mee ohi siis syömälläkään. Viikon päästä olis eka neuvola. Terkkari varmaan katsoo ultralla,että mitäs näkyy. Minä en ole edes kuullutkaan sellaisesta ku alkuraskauden ultra. Meillä kyllä katotaan aina, jos on jostaki huolestunut. Meillä siis on rv 12 niskapoimu-, rv 20 rakenne- sekä yleensä lopussa vielä kasvu-ultra. Näyttää nämä vaihtelevan hurjasti eri paikkakunnilla. Mutta nyt täytynee lopetella. Alkaa nipsut taustalla olla nälkäisiä. Joten täytyy laittaa pöperöä pöytään. Ai niin ja tervetuloa uusille. Kuulumisiin!
äitiliini74 rv 7+1
äitiliini74
vaihtelua on paikkakunnittain aika lailla - esim meillä ei ole edes ultralaitteita, ei myöskään naapurikunnassa, vaan kaikki odottajat laitetaan Lappeenrantaan äitipolille ultraan, kunta kustantaa yhden ultran jonka voi valita, joko np-ultra tai sitten se toinen..ei kuitenkaan varhaisultraa. Tämän vuoksi itse kävin yksityisellä varmistamassa ettei kipujen syy vaan ollu kohdun ulkopuolinen. Onneksi ei ollut.
Tappert - tylsistyy kun vaan vettä sataa...
Heissan kaikki odottajakollegat :),
meikä varasi juuri ensimmäisen äitiysneuvolan :) ja elokuullehan se menee.. Tein toisen raskaustestinkin, kun olo on epätodellinen edelleen - ei vaan meinaa tajuta, että on raskaana.
Olo on ihan loistava ja energinen, pitkät kävelylenkit koirien kanssa ei tunnu missään. Nukun hyvin ja onnellisesti, jano tosin vaivaa päivin ja öin. Rinnat on vähän turvonneet, mutta mitään muita raskausoireita ei (menkkojen poisjäämisen lisäksi tietty ;) sitten olekaan. Ei ihme, ettei tää olotila oikein konkretisoidu mulle *virn*
Mä jo mietin tuossa yksityiselle ultraan menemistä, kun käsittääkseni jo rv 7-8 sydänäänet kuuluis. Tuntuu ihan kohtuuttoman pitkältä ajalta odottaa pahimmillaan vielä jopa 8vkoa tietääkseen, että siellä masussa todella on elävä asukki. (Minäkö kärsimätön?? En suinkaan ;)!!
Lisävitamiineja kävin apteekissa ostamassa ja hylkäsin selluliitivoiteen, kun farmaseutti epäröi sen käytön sopivuutta raskauden aikana. Noo, täytynee koittaa vaan liikkua koiruuksien kanssa, kun ei saa turvautua vippaskonsteihin *hih* Mites te muut olette kosmetiikkojen/kampaajan kanssa toimineet? Oletteko jättäneet jotain pois tietoisesti? (nim. blondausaineiden vakiokäyttäjä..)
Olo on niin hyvä, että jos raskaana oleminen on tällaista, niin tästä lähtien voisin tehdä vaan lapsia ja jättää akateemisen tutkijanurani hetkeäkään epäröimättä.
Onnellista odotusta kaikille,
Lumikko (kait rv 6+0)
Muffin; onko sulle kerrottu mitä tapahtuu jos kysta puhkeaa itsestään? sattuuko? Vuotoa? entä jos se vuotaa jonnekin vatsaonteloon, kun eihän se veri (tai mitä siellä sitten onkaan) miten sieltä hyppää johtimeen ja sitäkautta kohtuun...jonnekin muuallehan sen täytyy mennä? Onkohan se vaarallista?
Mua kauheesti ahdistaa tuo kysta kun en tiedä siitä mitään - enkä muista puoliakaan mitä se lääkäri selitti kun olin niin hädissäni että vaan jankkasin onko siitä raskaudelle vaaraa.
Tuntuu että se " ärtyy" ja vähän kipuilee kun nostelee paljon ja tekee jotain jossa joutuu pinnistämään voimia...yritän sellaista vältellä mutta töissä on pakko nostella yms...ahdistus kun en tiedä.
Tappertti taas
Kaikki suolainen maistuu ja helpottaa oloa! Kurkkusalaattia vaan ruislevän päälle ni johan taas jaksaa ainaski sen kaks tuntia ja sitte saa syödä taas. =)
tanja-77
7+2
Kun mitään ei tapahdu eikä jaksais koko ajan tuijottaa tätä ruutuakaan, mutta mitäpä muuta sitä töissä vois tehdä kun ei oo töitäkään. Huoh..
Onneks huomenna tulee mun kesäloma tuuraajaa, niin saan sitten " kiusata" sitä puolisentoista viikkoa. =)
Toivottavasti on puhelias tapaus, niin ei tartte itekseen höpötellä.
Ehkäpä se aika menis hiukan nopeemmin, kun on sitten jotain ihan konkreettista tekemistä, kun pitää näyttää paikkoja ym.
Eilen oli vähän menkkamaisia jomotteluja masulla, mutta tänään ei taas sitten mitään. Niitä näköjään tulee ja menee.
Hiukkasen tietysti kaikki jomotukset ja kolotukset pelottaa, että mitähän noikin nyt on, mutta kaitpa ne kuuluu asiaan.
Ens viikolla vasta se ultra.
Taidan mennä heti kotiin päästyä (kauppareissun jälkeen) sohvalle pötköttää. On ihan sellanen lötkö olo, että tekis mieli torkahtaa.
Taisi olla taas uusia tupsahtanut tänne maaliskuisiinkin.
Tervetuloa joukkoon ja tarrasukkia pikkuiselle!! =)
Luen kyllä noita pinoja, mutta taidan olla niin tokkurassa ettei jää oikein mitään mieleen. Heh..
Nyt taidan tehdä viimeiset pikku hommat ja syön, ennen kuin tuo kello pyörähtää neljään.
Vilkutuksia kaikille!
-viivi rv 6+6
Kyllä oli eilinen vaikea. Unikaan ei meinannut tulla millään, kun kokoajan oksetti niin kovasti. Miehuskin harmitteli ettei voi oikein mitenkään auttaa. Nyt taas taistelen aamupalan kanssa. Onneks huomenna on jo ultra.
Onko kellään kikkakolmosta, mikä vois auttaa. Viime raskaudessa greippi pysyi sisällä, mutta nyt ei sekään. Syöminen ennen ylösnousua ei tehoa. Eikä jääpalat, eikä jätski...... :((((
Meinaan lähteä lasten kanssa uimaan, jospa vaikka vähän aikaa olis hyvä olla.
-m- rv 6+6