RÖYHKEÄ "ystävä"!!
Olemme olleet 20vuotta parhaat kaverit. Tämän kymmenen vuoden aikana kaverini on matkinut minua kaikessa! Nuoruus aikana mm. Musiikkimaku,vaatteet,korut,meikit ja nyt aikuisiällä sisustustyyli,auto, kotiin tekemäni hankinnat ja mun keksimät sanonnat esittelee niinkuin ne olisi itse keksinyt. Ollessani raskaana sanoin kaverille että jos poika tulee, nimeksi annamme ehdottomasti "Oliver Johannes" (nimi Johannes kulkee miehen suvussa, Oliver minun suvussa) Ystäväni huudahti siihen että "eikä, se on mun lapsen nimi!" Siinä vaiheessa ajattelin että niimpä niin...kaikista maailman nimistä se sama onkin just sun ihannenimi. noh tyttö meille tuli ja nimi jäi odottamaan jos seuraava olisi poika. Tänään oli vika tikki kun olin tämän kaverini lapsen ristiäisissä. Pappi julkaisi nimen Teppo Oliver Juhani. Purin hammasta ja yritin hymyillä mutta sisällä kiehui. Eikö tuo ole jo jokseenkin noloa antaa lapselleen nimi minkä joku muu on keksinyt! Muutenkin tällä kaverilla ollut aina kova kilpailuvietti kanssani. Löysin ihanan miehen itselleni ja baarijuoksut tämän ystäväni kanssa jäi. Kaveri etsi epätoivoisesti miestä itselleen. Muutin avoliittoon, menin kihloihin,hankin lapsen. Nyt kaverilla oli kova kiire päästä ns. Edelleni kaikessa elämänmuutoksessa. Otti ensimmäisen miehen kuka osoitti kiinnostusta, jätti ehkäisyn pois 1kk seurustelun alkamisen jälkeen (melko uhkarohkeasti ajattelivat että tuskin tulee raskaaksi, kaveri kuitenkin pettyi kun eka testi näytti negaa ja toisen testin näyttäessä plussaa oli ihan ihmeissään että oho ei voi olla totta, miten tässä näin kävi) kauheella kiireellä pankkiin ottamaan yhteistä asuntolainaa.(mitä eivät saaneet) Noh mies kyllästyi kaverini motkotukseen ja lähti kaverini ollessa viimeisillään raskaana. nyt siis yh. Jossain vaiheessa mun sietokyky päättyy, en tiedä millon mutta mun mielestä röyhkeää käytöstä! Eläis omaa elämäänsä ja ei kiirehtis asioiden edelle. Itse asumme vielä vuokralla ja säästämme omaa asuntoa varten. Halusikohan ystävä päästä mua askeleen edelle vai miten tää pitäisi tulkita? Oli pakko avautua. Onko muilla samoja kokemuksia?
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 02:01"]
20 vuotta parhaita ystäviä ja ystävä on 21..? Ei ihan mene läpi.
[/quote]
Joo. Ja viiden vuoden ikäero on nuorena tosi paljon, jos ollaan "parhaita kavereita", kuten ap ilmaisi. En vain mitenkään näe esim. 9- ja 14-vuotiaita tyttöjä bestiksinä, joilla on sama musiikki- ja vaatemaku. Ellei se vanhempi ole hieman jälkeenjäänyt...
Entä sitten jos kaverin lapsella on toisena nimenä Oliver? Voit silti ihan hyvin laittaa sen Oliverin etunimeksi, ei se sinun poikasi tule ainoa Oliver muutenkaan missään olemaan, varsinainen muotinimi nyt. Jos sinua häiritsee, että kaverisi "vie kaikki ideasi" niin hittoako kerrot niistä! Jos olet jo vuosikaudet ollut tuota mieltä, niin miksi kerrot nimen jota et missään nimessä halua jakaa, jos et vielä edes tiedä vauvan sukupuolesta?
Knnattaisko sun opetella tuota kirjoittamista avoimessa korkeakoulussa?
Hirveä ihminen. Varmasti käy hermon päälle. Ehkä kasvatuksessa ongelmia? Ei ole oppinut olemaan oma itsensä?
Mä luin, mutta en ole yhtään samaa mieltä ap:n kanssa siitä, että tämän kaveri matkisi häntä. Tässä näyttää lähinnä siltä että ap vahtii kaveriaan ja keksii pienessä päässään kaikenlaisia yhteneväisyyksiä kun ap:lla ei nyt muutakaan elämää tunnu olevan.
Ap:n ikäisille nyt vain sattuu tulemaan lapsia suurinpiirtein samoihin aikoihin, ei siinä kukaan ketään matki. Nimen "matkiminen" ei myös ollut mitään matkimista, oliko siinä peräti yksi sama nimi ja sekin toisena nimenä? Ap voisi siis keksiä itselleen vaikka jonkun mukavan harrastuksen ja lopettaa muiden sairaalloisen kyttäämisen, ei siinä hommassa ainakaan mitään voita, häviää vain.
ilmeisesti kaveri ei ole vienyt tarkoituksella "nimeäsi", että saat laittaa omallesi sen nimen. Vai etko voi laittaa nyt tuota nimeä, kun se on niin lähellä tuota aiemmin sanomaasi haave nimeä?
Kasvakaa jo aikuisiksi, molemmat.
Nimet ovat kaikkien käytettävinä allakassa, ei siellä ole kenellekään varattuja nimiä. Ja toisaalta, itsehän menit löpisemään "ystävällesi" nimistä. Johan nyt tuohon mennessä olit nähnyt, millainen tyyppi tämä on.
Pitkä sulla on pinna. Minä olisi kipannut tuon jo aikoja sitten yli laidan.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 15:38"]
Mä luin, mutta en ole yhtään samaa mieltä ap:n kanssa siitä, että tämän kaveri matkisi häntä. Tässä näyttää lähinnä siltä että ap vahtii kaveriaan ja keksii pienessä päässään kaikenlaisia yhteneväisyyksiä kun ap:lla ei nyt muutakaan elämää tunnu olevan.
Luitkohan nyt kumminkaan? Etunimen oli keksinyt eteen mutta muuten oli sama nimi. Omituinen ajattelutapa sulla.
Ap:n ikäisille nyt vain sattuu tulemaan lapsia suurinpiirtein samoihin aikoihin, ei siinä kukaan ketään matki. Nimen "matkiminen" ei myös ollut mitään matkimista, oliko siinä peräti yksi sama nimi ja sekin toisena nimenä? Ap voisi siis keksiä itselleen vaikka jonkun mukavan harrastuksen ja lopettaa muiden sairaalloisen kyttäämisen, ei siinä hommassa ainakaan mitään voita, häviää vain.
[/quote]
Mun ystäväni taas antoi koiralleen nimeksi esikoiselleni tarkoitetun nimen...
[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 15:47"]
Luitkohan nyt kumminkaan? Etunimen oli keksinyt eteen mutta muuten oli sama nimi. Omituinen ajattelutapa sulla.
[/quote]
[/quote]
eihän tuossa ollut kun Oliver sama... kolmesta nimestä yksi
Itse en vaan jaksa sellaisia kavereita jotka sössivät omaa elämäänsä tyhmyyttään. Oli kyse kilpailusta/matkimisesta tai ei. Vaikka tässä nyt on jo kyllä niin monta sattumaa, että eiköhän kyse ole ihan jostan kaverin pään sisällä tapahtuvasta kilpailutilanteesta.
Eli ymmärrän sua. Itse en vaan jaksa sellaisia kavereita jotka on jääneet jonkin teinin tasolle henkisesti. Esimerkiksi tuo -jätetään ehkäisy kuukauden seurustelun jälkeen ja sit teeskennellään yllättyneitä plussasta- en todellakaan pokka naamalla voisi olla tuollaisessa tilanteessa. Anna kaverin jäädä sählään omaa elämäänsä, tyhmyyttähän tuo on. Voittajia elämässä on ne jotka tekevät asiat omaan tahtiin, maltin säilyttäen. Ei lapsia tehdä tieten tahtoen ihmisen kanssa jota ei tunneta, tai yritetään ottaa yhteistä asuntolainaa ennen kuin edes tiedetään mikä toinen miehiään. Oletan siis nyt että olette ihan aikuisia ihmisiä, ja itse en todellakaan aikuiselta jaksaisi katsella (ehkä joltain alle 20v:ltä nipin napin ymmärtää) noin idioottimaisia päätöksiä.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 15:47"]
[/quote]
[/quote] jaa että Teppo Oliver Juhani on sama Oliver Johannes?
Suutuksissani kirjoitin väärin! Kaverin lapsesta tuli siis Teppo Oliver Johannes.
Ei Juhani. Minulla ikää 26 ja ystäväni 21. Ja tämä ystäväni on lapseni kummi joten varmaan pakko sietää kaikki nuo "sattumat"
Olet sinäkin melkoinen "ystävä", kun pidät itseäsi selvästi "ystävääsi" ylempänä olevana. Sinä olet se menestyvä, järkevä, onnellinen ja mitä muuta ja kaverisi on vain onneton reppana. Pitäisikö sinua kadehtia? Sinunko elämäsi on sellainen, että muiden pitäisi ottaa siitä mallia? Hyvähän se on sieltä tämän hetkisen onnen keskeltä huudella kommentteja toisten epäonnisista rakkaussuhteista. Ehkä joku säälii sinuakin vielä jonain päivänä. Sitä odotellessa, rouva Täydellisyys. ;)
[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 16:07"]
Olet sinäkin melkoinen "ystävä", kun pidät itseäsi selvästi "ystävääsi" ylempänä olevana. Sinä olet se menestyvä, järkevä, onnellinen ja mitä muuta ja kaverisi on vain onneton reppana. Pitäisikö sinua kadehtia? Sinunko elämäsi on sellainen, että muiden pitäisi ottaa siitä mallia? Hyvähän se on sieltä tämän hetkisen onnen keskeltä huudella kommentteja toisten epäonnisista rakkaussuhteista. Ehkä joku säälii sinuakin vielä jonain päivänä. Sitä odotellessa, rouva Täydellisyys. ;)
[/quote]
Se koira älähtää johon...? Kyllä mä sanoisin että ap on se järkevä jonka elämä ainakin tietyillä kriteereillä kadehdittavampaa. Itse ainakin säälin sellaisia tyyppejä jotka tekevät hetken mielijohteesta lyhyeen parisuhteeseen lapsia ja päätyvät yksinhuoltajiksi. Ei se sitä tarkoita että ovat huonompia ihmisinä, mutta se kyllä tarkoittaa sitä että eivät ole kovin järkeviä enkä kyllä heti vaihtaisi osiani sellaisen kanssa.
Mulla on itsellä pari sellaista kaveria jotka ovat toimineet näin, tahallaan oltu käyttämättä ehkäisyä tyypin kanssa jonka kanssa hädin tuskin seurustellaan, ja sitten itketään elämä ei mennytkään putkeen ja mies jättää jo raskaana ollessa. Kyllä koen itse olevani menestyneempi ja järkevämpi omassa elämässäni, vaikka en sitä näille kavereille toki suoraan sano.
20 vuotta parhaita ystäviä ja ystävä on 21..? Ei ihan mene läpi.