Saako toimeentulotuen perusrahaa käyttää visa laskun maksamiseen?
Olen 8kk raskaana ja mies irtisanottiin töistä. Meillä on noin 3000e luottokorttivelkaa ja saimme juuri myönteisen toimeentulotuki päätöksen.
Saako siitä noin 400e perusosasta säästää vaikkapa sillä että ei osta ollenkaan vaatteita ja syö hernekeittoa kuukauden ja käyttää raha visa laskun lyhentämiseen? Pitääkö jotenkin todistaa mihin se raha käytetään tai mistä se velka on tullut (meidän tapauksessa onnettomuuden maksamiseen)? Tämä lasku todella ahdistaa minua ja haluaisin sen maksaa pois keinolla millä hyvänsä.
Kommentit (5)
Menoja ei mitenkään tarvitse todistaa. Se on täysin omaa rahaa jonka saa käyttää ihan niin kuin tykkää. Tilille tulleita suorituksia eli panoja saattaa joutua eli vastaus on että totta kai saa.
Saa, eikä tarvitse tilittää mihin se meni. Jos tosiaan käy leipäjonoissa, syö vaan hernekeittoa jne niin sen säästyneen summan saa sitten käyttää miten haluaa. Mutta vakavissaan, tilanteenne ei kuulosta hyvältä. Olet 8 kk raskaana, ja joudut nyt jo ruoastakin pihistämään. Näinkö teillä tulee menemään tulevat kuukaudet/vuodet? Ei kuulosta hyvältä :(
Sähän voit käyttää sen koko rahan vaikka viinaan, jos haluuta. En jaksa sympatisoida ihmisiä, jotka valittaa siitä, ettei toimeentulotuki riitä elämiseen, kun sitten selviääkin, että 400e toimmentulotuesta menee 300e joka kuukausi velkojen maksuun. Velat maksetaan sitten, kun sitä omaa rahaa on, eikä muiden rahoilla.
Hei, voit käyttää tilillesi maksetun toimeentulotuen mihin itse haluat. Se on tarkoitettu ruokaan, lehtimaksuihin, vakuutuksiin ym, mutta voit toki lyhentää sillä laskuasi jos haluat.
Ei tarvitse selvittää mihin rahan käytät.
Tsemppiä!
Saat maksaa.