Onko BMW kuskit enimmäkseen näytönhaluisia?
Aikanaan saabisteja haukuttiin aggressiivisiksi kuskeiksi. Nyt kun heitä ei enää juuri ole niin bemarikuskeissa väitetään olevan samaa vikaa.
Bemarien yleistymiseen voi toki olla syynä mersua halvempi hinta mutta jotenkin tuo kuljettajaprofiili on aika painottunut tiettyihin yhteiskuntaluokkiin. Duunariammatti, hieman paremmat tulot vaikkapa rakennusalalta, asenne tiellä liikkumiseen = "onko se keneltäkään pois jos minä vähän ohittelen".
Kuvittelenko asian vai onko tässä mitään perää?
Kommentit (36)
Nyt se on todistettu: Audi- ja BMW-kuljettajat ovat liikenteen kauhukakaroita
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/03b35641-76b5-4af5-8cbd-20394923…
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on todistettu
https://www.helsinki.fi/en/news/nordic-welfare-news/the-fast-and-the-fu…
Entäpä mitä pitäisi tehdä? Valvonnan kohdentaminen näihin yksilöihin on mahdotonta.
Olisiko syytä jättää suullinen varoitus kokonaan rangaistusasteikosta? Puuttumiskynnystä tulisi madaltaa erityisesti hyvissä olosuhteissa tapahtuviin rikkomuksiin. Tämä tietysti vaatisi liikennevalvonnan lisäämistä vaikka viime vuosien trendi mm. LP:n lakkauttamisen myötä osoittaa jotain aivan muuta.
Jos autossa on about 300 hevosvoimaa niin jossainhan sitä pitää hyödyntää?
Vierailija kirjoitti:
Jos autossa on about 300 hevosvoimaa niin jossainhan sitä pitää hyödyntää?
Siis oliko tämä aito BMW-kuskin kommentti vai sarkasmia? Tällä tasollako liikutaan? Koko keskustelu on keskittynyt pohtimaan teidän mielenlaatuanne ja siitä huolimatta esiinnyt kuten et ymmärtäisi koko ongelmaa.
Vaikka autossa olisi tuhat pollea ja uusi lippalakki päässä niin tieliikennelaki pätee yhä. Tuollainen kommentti saisi olla peruste kortin laittamisesta hyllylle joka kesäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunnistaminen kaupungissa tuottaa heille vaikeuksia kun viimetingassa sitten kiilataan aina kaistanvaihtoon väkisin.
Tämä! Jos liikennemerkein ilmoitetaan että kaista päättyy niin kaikki muuthan pyrkivät heti vaihtamaan jatkavalle kaistalle. Bemarikuskit laittavat tällöin lämän tiskiin ja kaahaavat tyhjentynytt kaistaa keulalle ja pujahtavat vähää välittämättä jonon ohi.
Esim. viitostien ruuhkissa juhlapyhinä jono etenee aivan mallikkaasti rajoitusten mukaan. Aina kun tulee ohituskaista niin vauhti tyssää jopa pysähdykseen asti. Syynä on näiden kolmen (siis etupäässä bemarien) autonmerkin halu ohittaa jono. Seurauksena ohituskaistan loppuessa joudutaan pumppaamaan jarrua että nämä maansiirtourakoitsijat mahtuvat väliin.
Se päättyvä kaista nimenomaan pitää ajaa sinne esteeseen saakka jonka edessä sitten vetoketjuperiaatteella mennään yhteen jonoon.
Suomalaisilla on joku ihme hinku vaihtaa hetihetiHETI sille kaistalle joka jatkuu.
Itse olen ajanut kaikenmerkkisillä autoilla aggressiivisesti ja kovaa.
Iän myötä varallisuus on kasvanut ja vaatimustaso noussut autojen(kin) suhteen ja BMW, Mersu, Audi jne tarjoavat isomoottorisia autoja joilla on helppo ajaa isoa kovaa. Siksi on tallissa nyt 1 BMW ja 1 Mercedes.
Kuopiossa ajoi kesällä idiootti bmwkuski edellä. Ohitti jonkun holtittomalla tyylillä oikealta puolelta ja jäi jossain vaiheessa itse hidastelemaan ohituskaistalle palaamatta oikealle kaistalle. Ai että oli nautinto tehdä sama, volkkarilla vaan ohi oikealta ja tais yllättää sen täysin, laski varmaan alleen kun ihme sivuliikkeen teki. Alko sit moinen nöyryytys korpeemaan sitä kunnolla, hah! Kyllä ne on daijuja järjestään kaikki
Muistan aikanaan jossain autoohjelmassa kun frederik ajoi skoda fabialla sanoi että ei tarvitse mitään mulkun pidennys autoa semmoinenhan bmw on.on se äijä.
Kyllä se on katkeraa kun oma lompakko ei repeä oikeaan autoon.
Kiitos näistä ilo-kirjeistä ja ohittelemisiin!
t.Sinut ohittanut BMW
Vierailija kirjoitti:
Muistan aikanaan jossain autoohjelmassa kun frederik ajoi skoda fabialla sanoi että ei tarvitse mitään mulkun pidennys autoa semmoinenhan bmw on.on se äijä.
Juu sen ohjelman nimi oli ajoneuvos vuosi taisi olla jotain 2007-2009 väliltä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on katkeraa kun oma lompakko ei repeä oikeaan autoon.
Kiitos näistä ilo-kirjeistä ja ohittelemisiin!
t.Sinut ohittanut BMW
Bmv:tä ei saa ohittaa muuten tulee itkupotkuraivarirattiraivo kun Santander kiituri ei olekkaan se joka menee edellä
Ajelen Bemarilla. En mitään imagojuttuja bemaria ostaessani miettinyt, vaan ostin vaan myynnissä olleen hyväkuntoisen auton hyvällä hintaa. Onhan se komea auto, näyttää sporttiselta ja kalliilta, vaikka onkin vanha ja ostaessani edullinen. Autoista tietäville ja autoharrastajille luokkaa nolo kauppakassi. Sisällä on kaikki hilavitkuttimet vakionopeudensäätimestä hieroviin penkkeihin. Mutta vilkut toimivat ja kaasujalka pysyy sallitun rajoissa. Pysähtyy myös suojateiden eteen, ja stop-merkeissä tietenkin. Automaattisiin pitkiin-lyhyihin ajovaloihin en oikein luota, vaan vetelen itse vivusta manuaalisesti.
Sen sijaan olen törmännyt näihin takapuskurissa roikkujiin ja vaarallisissa paikoissa ohittaviin muihin autoilijoihin. Näitä hulluja ohituksia en kokenut silloin, kun ajelin pikkuisella VW Golfilla. Minua ohitellaan paljon, ja jotkut oikein ulvottavat kaasua. Ajan hyvien liikennesääntöjen mukaan nopeusrajoituksen marginaalin ylärajoissa (mittarivirhe ym. otettu huomioon). Joidenkin kasvoista ohitustilanteissa oikein näkee että hähhähhää, ohitinpas kusipäisen bemarikuskin. Naamansa sitten venähtävät, kun näkevät että autoni ratissa istuukin sen nuoren gangstaräppiä kuuntelevan machopojun sijaan keski-ikäinen Järviradiota kuunteleva tylsä täti-ihminen.
BMW = Baijerilainen Munan Wenytin.
Minulla taas on ongelmana mieletön jyräkyrpä jota olen pyrkinyt kompensoimaan ajamalla Nissan Micralla, huonolla menestyksellä tosin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ajanut kaikenmerkkisillä autoilla aggressiivisesti ja kovaa.
Iän myötä varallisuus on kasvanut ja vaatimustaso noussut autojen(kin) suhteen ja BMW, Mersu, Audi jne tarjoavat isomoottorisia autoja joilla on helppo ajaa isoa kovaa. Siksi on tallissa nyt 1 BMW ja 1 Mercedes.
Vehje on samaa tahtia lerpahtanut, ja kompensointitarve autoissa noussut...?
Tämähän on todistettu
https://www.helsinki.fi/en/news/nordic-welfare-news/the-fast-and-the-fu…