Selvänäkijän kyvyistä
Täälläkin aina vähän väliä joku kyselee (ilmaisia) neuvoja näkijöiltä, tai näkijät itse kertovat palveluistaan, joten ajattelin että täällä voisi olla kiinnostusta aiheelle. Kyseessä on erään ennustajan tunnustuksia:
https://seura.fi/asiat/tutkivat/katuva-puhelinennustaja-nain-huijasin-i…
"Joku asiakas väitti, että ennustaja oli murtautunut hänen kotiinsa. Toinen väitti, että puhelinennustaja oli ajatuksen voimalla piilottanut hänen ajokorttinsa ja kotiavaimensa."
Toisaalta kovin surullista, toisaalta hyvä, että joku näistäkin julkisesti kertoo. Koska kuinka moni ennustajalle soittaja oikeasti soittaa vain, koska "kaipaavat elämäänsä harmitonta viihdettä"?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Oikeitakin näkijöitä on.[/quote
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeitakin näkijöitä on.
Suomesta löytyy 50 000 mielenterveyspotilasta ja muita poikkeuksellisen herkkä uskoista vähintään. Näille voi uskotella ihan mitä tahansa oikeista horoskoopeista ja oikeista ennustajista. Ei niitä vaan ole olemassa vaikka kuinka uskoisit satuihin.
Ihan samaa mieltä siinä että horoskoopit ja ennustajat on ihan täyttä pa..aa. Liikaa on hyväuskoisia ihmisiä kun niin moni uskoo näihin ja noista rahahuijareistakin on varoiteltu jo vuosia, silti niin monilta huijataan jatkuvasti suuria rahasummia ei voi käsittää.
Vierailija kirjoitti:
Naisethan noihin vedätyksiin enimmäkseen lankeavat.
Ihan on yhtä paljon hyväuskoisia miehiä kuin naisiakin.
Possessa oli eilen hypnotisoija Minkkinen.
Vaivutti Jaskan ja Verhon hypnoosiin.
Olen oikea näkijä ja kaikki joille olen palveluksiani tarjonut on totta ja huijari en ole.
Huvittelin kerran yhden tarot-korttien lukijan kanssa. Tiesin, mikä on taktiikka. Hän päätteli ulkoisesta olemuksestani asioita "etsit elämäsi suuntaa" --> olin nuori opiskelija, "kaipaat vapautta ja tilaa" --> en ollut pukeutunut ihan konventionaalisesti, muistaaksi aika paljon mustaa nahkaa päällä "etsit elämäsi rakkautta" --> ei ollut sormissa sormuksia. En reagoinut hänen kysymyksiinsä kuin hyvin niukasti, jolloin hän ei saanut vinkkiä, mihin suuntaan tarinaa kannattaisi kuljettaa ja mitä haluaisin kuulla. Korttienhan pitäisi kertoa, eikö niin :)
Lopputulos oli se, että hän suuttui ja komensi minut pois.
Sama se kai on, mihin itse kukin rahansa käyttää mutta kyllä nämä selvänäkijät ovat huijareita läpeensä. Ehkä tuovat jollekin jotain lohtua. Toivottavasti kukaan ei oikeasti usko, että voisivat vaikkapa ennustaa tulevaisuutta tai parantaa tauteja tms.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa oikeasti on harmittoman viihteen tai pienen jännityksen perässä. Eniten noihin soittaa keski-ikäisiä, elämänsä suuntaa etsiviä "henkisiä etsijöitä" jotka kokeilee kaikenlaista että josko jotain yliluonnollista olisi olemassa. Eivät ota lopulta kovin vakavasti tuollaisia kuitenkaan eli jos sanoma ei ole mieleinen, se vaan hylätään ja todetaan että ennustaja tai ennustaminen yleensä taitaakin olla paskaa.
1990- luvun lopulla ryhmä tuttuaviani, nuoria naisia, valmistumassa AMK:sta, kävi selvänäkijällä.
Kyselivät lähinnä ihmissuhdeasioista.
Osa otti ennustukset tosissaan ja he tekivät vakavia(pieleen menneitä) päätöksiä ennustusten pohjalta.
Vierailija kirjoitti:
Olen oikea näkijä ja kaikki joille olen palveluksiani tarjonut on totta ja huijari en ole.
Olet tietenkin pelkkä huijari kuten muutkin ennustajat.
Ja jos viet sairaitten ja herkkäuskoisten rahat olet sen lisäksi iljettävä paskiainen.
Ei.
Huijareita sama prosenttimäärä kuin Mäkkärin purilaisessa lihaa: TASAN SATA.
Kusipäät ovat aina huijanneet ja tulevat huijaamaan herkkäuskoisia ja sairaista ihmisiä, mikä on kuvottavaa.