Mikäköhän siinä on ettei omaa läskiyttään näe itse oikein?
Valokuvissa näen että olen läski. Vaaka sanoo että olen läski. Mutta kun katson itseäni peiliin niin olen mielestäni siedettävä - vielä. Mutta vaikka kuinka olisin mielestäni peilissä siedettävä ja ihan ok niin valokuvassa olen valas. Selityksiä?
Kommentit (19)
Mulla sama fiilis. Peilistä katsoen näytän mielestäni ihan normaalipainoiselta, mutta valokuvissa näytän läskiltä ja vaatekaupan sovituskopissa tuntuu kuin olisin hehtaarivalas.
Sama juttu mulla.
Yks työkaveri myös aina surkuttelee toisen lihavuutta eikä tajua, että itse on vielä isompi =(
sitä luulee itteään normaalipainoiseksi vaikka oikeasti on vähän ylimääräistä.
Näin olin minä, kunnes sain pois 5 kiloa ja johan uuma kapeni hetkessä, niin peilissä kuin kuvissakin. Ärsyttää vielä ihmiset jotka piti väärää mielikuvaa yllä 'sulla on oikein hyvä kroppa, oot oikeissa mitoissa' ja paskat. Mutta nyt olen!! :)
Minäkuva muodostetaan joskus murrosiässä. Jos silloin on laiha/normaalipainoinen, lisäkilot eivät oikein mene perille minäkuvaan. Näin minullakin on - itseäni laihempia pidän kamalan lihavina, kunnes näen ne lahjomattomat valokuvat.
mulla ihan sama juttu. Tosin tänään joku tuntematon sanoi mulle, että olen "kapea"... Peilissä olen myös kapea, useimmissa kuvissa en niin kapea, puntari sanoo normaalipainon ylärajoissa
Sama se on sitten laihtuessa. Vaikka kiloja lähtee reippaasti, peiliin katsoessa ei sitä huomaa.
Mulla 20 kiloa liikaa ja se näkyy kuvissa ja puntarissa. Peilistä minua katsoo muodokas nainen - en minäkään näe itseäni lihavana ja se on vähän outoa. Harvat valokuvat ovat oikeasti jees, pitää olla tietty asento ettei näytä läskiltä. Peilissä aina jees :)
Ap tässä taas: kiva että muutkin ovat huomanneet saman! Ettei se siis olekaan vaan mun kuvittelua. Muodokas - mikä kaunis sana!
Jos tuo ylipaino ei mihinkään negatiivisesti vaikuta, siis kunto ja jaksaminen kohdallaan, kapuasta löytyy kivoja vaatteita ja olo on hyvä, niin ehkäpä se kertoo vain siitä, että paino on ihan kohdallaan, vaikka vähän ihannepainon yläpuolella!
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 17:21"]
Mulla 20 kiloa liikaa ja se näkyy kuvissa ja puntarissa. Peilistä minua katsoo muodokas nainen - en minäkään näe itseäni lihavana ja se on vähän outoa. Harvat valokuvat ovat oikeasti jees, pitää olla tietty asento ettei näytä läskiltä. Peilissä aina jees :)
[/quote]
Jos tuo ylipaino ei mihinkään negatiivisesti vaikuta, siis kunto ja jaksaminen kohdallaan, kapuasta löytyy kivoja vaatteita ja olo on hyvä, niin ehkäpä se kertoo vain siitä, että paino on ihan kohdallaan, vaikka vähän ihannepainon yläpuolella!
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 17:21"]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 16:56"]
Näin olin minä, kunnes sain pois 5 kiloa ja johan uuma kapeni hetkessä, niin peilissä kuin kuvissakin. Ärsyttää vielä ihmiset jotka piti väärää mielikuvaa yllä 'sulla on oikein hyvä kroppa, oot oikeissa mitoissa' ja paskat. Mutta nyt olen!! :)
[/quote]
No jos sä olet yli 120cm pitkä, niin 5kg ei todellakaan ole niin iso pudotus, että sitä kukaan muu edes oikeasti huomaisi.
Eikä sun vartalosi muutenkaan oikeasti kiinnosta muita kuin sinua. Ei kenelläkään ole aikaa ja halua kiusallaan yrittää pitää sua "läskinä".
Minulla on toisin päin. En ole laiha, mutta olen aina tuntenut itseni paljon paljon isommaksi. Ostan aina liian isoja vaatteitakin jotka roikkuu päällä. Kummallista kun pään sisällä asuu ihan erikokoinen ihminen kuin todellisuudessa on.
Kokeilin kaupassa juuri L- kokoa olevaa takkia ja olisin vaihtanut XL- kokoon. Myyjästä M oli sopiva.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 18:39"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 16:56"]
[/quote]
No jos sä olet yli 120cm pitkä, niin 5kg ei todellakaan ole niin iso pudotus, että sitä kukaan muu edes oikeasti huomaisi.
Eikä sun vartalosi muutenkaan oikeasti kiinnosta muita kuin sinua. Ei kenelläkään ole aikaa ja halua kiusallaan yrittää pitää sua "läskinä".
[/quote]
Eikö 5 kiloa ole yksi vaatekoko?
Toimiihan se toisinpäinkin. Olen siis "virallisesti" hoikka (167 cm, 57 kg), mutta en silti näe itseäni hoikkana. Liittyy kai siihen mitä joku yllä kirjoitti, että minäkuva muodostuu murrosiässä. Olin silloin pullea tai ainakin isompi, samoin kuin lapsena. Erityisesti takapuoli oli iso. Siispä nytkin 28" kokoisiin farkkuihin sopiva pyllyni on mielestäni iso.
Mä olen ajatellut sen niin, että muutosta läskiksi ei huomaa, kun itseään katsoo koko ajan. Joku satunnainen tuttu tai sukulainen varmaan järkyttyisi mun lihomisestani, vaikka itse en sitä huomaa. Tiedän toki olevani todella lihava.
Luulen, että peilikuvaa katsottaessa osaa ottaa (tiedostamatta) automaattisesti imartelevan asennon ja vetää ehkä mahaakin vähän sisään. Valokuvat nyt voi olla otettu "miten sattuu" ja epäedullisesta kuvakulmastakin.